Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Mycket fint bygge må jag säga! Avis som ett grönt träsk troll..
Man skulle inte kunna få nys om vad prislappen hamnar på?

\ Zpizen till att laga mat på!

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Vitt, mini?
Låter som ett Delta kan vara något, har själv haft ett sådant och fram till att jag dödade det med ett glas oboy så var det underbart.
http://dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010049642

Inte trådlöst =/
Sen, är det verkligen vitt? Ser ut som vanligt datorbeige, men det kan ju vara bilden som luras

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
http://dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010084698

Lite vitt iaf. Och trådlöst.

Ser helt ok ut men är det inte silver?
Och prislappen var kanske inte i den bästa regionen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^
Mycket fint bygge må jag säga! Avis som ett grönt träsk troll..
Man skulle inte kunna få nys om vad prislappen hamnar på?

\ Zpizen till att laga mat på!

Prislappen på byggnadskostnader eller priset _om_ den skulle säljas?
Vågar iofs inte tänka på ngt av det

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Hur starkt blir det egentligen med kemisk metall? Inte lika bra som svets antar jag?

Visa signatur

Om man inget frågar, får man inget veta.
Athlon XP T-bred 2200+ (180*10) | Epox 8RDA3+ | 2*256 PC3200 Twinmos + 512 PC3200 Kingston | 80 Gb Samsung SpinPoint P80 SATA | Gigabyte Radeon 9600Pro (460, 330)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ossar
Hur starkt blir det egentligen med kemisk metall? Inte lika bra som svets antar jag?

Troligtvis inte men det ska ju inte hålla så mycket egentligen för ramen var stenhård innan jag börja spackla med så, det är ju mest för att få en jämn yta. Sen har vi ingen svets för aluminium heller vilket inte gör det lättare

Kemisk metall blir väl dock ganska hårt... borra skruva osv utan vidare, ska ju även hålla för att fästa ihopa bitar men en svetsfog är nog starkare skulle jag tro.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Troligtvis inte men det ska ju inte hålla så mycket egentligen för ramen var stenhård innan jag börja spackla med så, det är ju mest för att få en jämn yta. Sen har vi ingen svets för aluminium heller vilket inte gör det lättare

Kemisk metall blir väl dock ganska hårt... borra skruva osv utan vidare, ska ju även hålla för att fästa ihopa bitar men en svetsfog är nog starkare skulle jag tro.

Kanske skule funka om man tog en bit metall för att skarva ihop två delar och använda kemisk metall som en typ av lim mellan?

Visa signatur

Om man inget frågar, får man inget veta.
Athlon XP T-bred 2200+ (180*10) | Epox 8RDA3+ | 2*256 PC3200 Twinmos + 512 PC3200 Kingston | 80 Gb Samsung SpinPoint P80 SATA | Gigabyte Radeon 9600Pro (460, 330)

Permalänk
Medlem

Funkar nog fint... gjorde så i en hörna där skarven kommer. En bit alu på baksidan men jag använde silikon för att limma... men kemisk metall borde ju nästan funka bättre till det...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Inaktiv

hehe titta lite på t-bord till mig själv så hitta jag detta http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...
vitt och mini, sen är det bara att leta upp en mus med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
hehe titta lite på t-bord till mig själv så hitta jag detta http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...
vitt och mini, sen är det bara att leta upp en mus med

Men det är väl inte trådlöst, eller?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Inaktiv

nope... vill du har trådlöst då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain

Prislappen på byggnadskostnader eller priset _om_ den skulle säljas?
Vågar iofs inte tänka på ngt av det

Byggkostnader! Ska bli roligt att se det färiga resultatet!
Ska kolla lite om inte jag hittar nåt tangentbord som uppfyller dina krav på internet!
Tycker att det borde finnas någonstans!

\\Mat Zpizen

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

Du kan ju annars köpa ett tangentbord o måla med pianolack?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=5...
Dock är det svart med sladd, men det är ju iaf ett mini med trackball..
Finns säkert andra med men letade inte så mkt..

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
nope... vill du har trådlöst då?

Tycker det har framgått rätt kraftigt i dom svar jag givit tidigare i tråden...

Svarta minitgb med sladd liksom utan är ju inga större problem då det finns lite överallt... det som krånglar till det lite är ju att det ska vara vitt

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Vila i frid

Det är nog svårt att hitta ett som är så vitt som du vill ha det.
Det bästa är nog att köpa ett och lacka själv, i samma färg som du lackar "lådan" i.

Problemet är väll då alla tangenter.
Men om du köper ett svart. Och lackar själva ramen vit. Och låter knapparna vara svarta, kanske kan vara snyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Det är nog svårt att hitta ett som är så vitt som du vill ha det.
Det bästa är nog att köpa ett och lacka själv, i samma färg som du lackar "lådan" i.

Problemet är väll då alla tangenter.
Men om du köper ett svart. Och lackar själva ramen vit. Och låter knapparna vara svarta, kanske kan vara snyggt.

nej det låter inte så snyggt, funkar inte apples tangebord till pc ?

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Medlem

Apples tbord ska om jag inte missminner mig fungera till pc, ja har tillochmed för mig att det finns någon mjukvara som gör så att äpplet blir ett fönster

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Liten update(även med bilder), Har nu spacklat och slipat ramen.. så den är i stort klar...

Apples tgb med sladd funkar ju iaf... men finns det något trådlöst förrutom det som är bluetooth?

Att måla ett tgb var en tanke som åkte i soptunnan ganska snabbt... det är ju dömt att misslyckas. Går ju knappast att få snyggt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Liten update(även med bilder), Har nu spacklat och slipat ramen.. så den är i stort klar...

Apples tgb med sladd funkar ju iaf... men finns det något trådlöst förrutom det som är bluetooth?

Att måla ett tgb var en tanke som åkte i soptunnan ganska snabbt... det är ju dömt att misslyckas. Går ju knappast att få snyggt.

"Går inte att få snyggt" Nähe.. fråga wolverine om den saken ^^

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Medlem

ett av dom snyggaste moddarna på längre tid

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem

Puuuuh... nu e jag glad igen. Trodde jag hade grillat moderkortet när jag hållit på och testat fram och tillbaka hela tiden. Men det visade sig att det bara var TV-utgången som stängt av sig själv på något mystiskt vis... masa sig igång igen när den fick en riktig skärm inkopplad.

Var helt inne på att det var kört och hade börjat kolla efter en ersättare redan men nu behövs ju inte det som tur är....

Master_PH>
Finns det någon bild på tgb han har gjort/målat om/fixat till? Kanske blir snyggt men det är ju inte helt trivialt att måla svarta tangenter till vitt

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

det är ju taget från min modd ( ialla fall den jag ska bygga nu efter i sommar . kolla mina 3d bilder jag gjort i mitt gallerie . conformade fötter kan man köpa på hifi-klubben kolla mina
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=644...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var ju ganska likt iaf... men ärligt talat har jag inte sett den.. bara den Radiosphere på MiniITX-sidan vilket gav ganska mycket inspiration på insidan och sedan iMac för design på utsidan.

Jag vill dock inte ha synliga fötter... ska se ut som skålen står direkt på bordet helst...

Hoppas du bygger den... kan nog bli kanonsnyggt...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Nice.
Gillar den skarpt. Hoppas det blir bra med armen också.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Inaktiv

hehe okej.... jag läste nog lite slarvigt och fick känslan av attt du ville ha sladd... eftersom det brukar vara många här på forumet som HATAR sladdlöst jag kan säga att jag köpte ett logitech MX3100 idag och är precis hur nöjd som helst!!! jag tror att resten av logitechs t-bord håller samma höga kvalitet som mitt, synd bara att det du hittade var så stort... det finns ju det logitech som heter nått med dinovo (?) för laptops.. det är lite mindre och är delat i två delar... skön knappkänsla har det med, fast det är fortfarande svart och silver :(, aja du verkar ha bestämt dig för appels t-bord iaf! men det är ju ruskigt snyggt det med.. tycker jag iaf

Permalänk
Medlem

Nej för sjutton.... inte Apples tgb... det var ju inte trådlöst
Dom har ju ett blåtand också iofs men det är väl inte säkert det fungerar med PC.

Lutar just nu åt Logitech LX 501 iaf... ska bara kika på det IRL innan jag bestämmer mig

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Inaktiv

hehe okej... trodde du skulle köpa det bluetooth... men icke sa nicke hehehe jag kan säga att t-bordet till det 501 är härligt mjuka och sköna knappar tittade lite på lx500 innan jag villa ha en bättre mus och köpte mx3100 istället... fast det va nog "skryt" faktorn som tog över mest hehehe

Permalänk
Medlem

Det ska funka med windows, men du måste köpa "rätt" BT-adapter.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Juste! Riktigt bra idé!

Permalänk
Medlem

En sak med CD:n som hade varit riktigt snyggt vore om hela kupan lyftes någon centimeter eller två för att sen skicka ut släden genom glappet som blir. Svårgenomfört, men fräckt!