Dungeon Siege II Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
aa dit kom jag med men jag fattade inte hur man skulle ha ihjäl dom me 5k hp så jag sket i de

folk, jag undrar en sak nu också. Jag har kommit till ett ställe där de är nånting som ska åka i skåror i marken (death, life, blindness och sight) men dom kan jag inte röra men det är meningen att jag ska skuta med pilbåge på en dörr som är i samma rumm. Min fråga är Vad gör man om man inte har en pilbågsgubbe me Range 13 ??

Du måste slå ihjäl lite folk i trakten som kånkar på nåt som heter Stela of Death, Stela of death o.s.v. Du får ett meddelande när du bankat ihjäl rätt kille. Sen klickar du på dom prylarna som ska åka i skåror i marken så lyser domupp och du kan använda dom.

Om du inte har nån i partyt som har ranged 13 kan du inte öppna dörren och få tag i det som finns därinne. Men det finns aldrig nåt av intresse ändå så det spelar ingen större roll.

Jag har spelat i nån vecka eller så och tycker det är ett kul spel. har en Archer, En Halfgiant med Klubba svärd( nåt set junk) som aldrig dör. Och en Halfgiant med två vapen och combat magi. Sen en jobbig Dryad archer/natur mage som dör stup i kvarten.

Håller på i Snowbrook valley nu. Är på level 33 tror jag. Tog kål på min första Dark wizard igår. Han var lite jobbig först men lätt när man kom på vad man skulle göra.

Det roliga i spelet är ju att hitta nya schyssta prylar till sina gubbar, precis som i diablo.
Det tristaste är alla Unique's och Set items man hittar som inte alls är Unique. Och att de flesta fiender beter sig likadant. Variation är inte nyckelordet.

Men kul så länge det varar. Kommer nog inte att spela om det när jag klarat det.

8/10 i betyg av mig

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hur kör ni med era main-karaktärer? Melée? Magi?

Tycker att spelet blir grymt svårt redan tidigt om man som mig bara kutade omkring med två melée. Hmm

Visa signatur

It takes blood & guts to be this cool but I'm still just a cliche.

Permalänk
Medlem

Senare i spelet är det istället melee gubbarna som dödar bossarna åt dig... på alla utom 2-3 stycken bossar var mina magiker och pilbågsskytten döda och melee gubben fortsatte att slå, ett hett tips är att fixa powern till din melee som heter nånting med elemental tror jag, en riktigt bra bossdödare.

Permalänk
Medlem

Tycker att det var ganska tråkigt faktiskt... tyckte bättre om ettan. Sköna special-attacker dock.

Lirade med bara en char, tycker det är tråkigt med grupper.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Tycker att det var ganska tråkigt faktiskt... tyckte bättre om ettan. Sköna special-attacker dock.

Lirade med bara en char, tycker det är tråkigt med grupper.

Ehh ettan var ju tråkigare där var det att bara springa till nästa stad så säger de lite mer av storyn för varje stad.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Ehh ettan var ju tråkigare där var det att bara springa till nästa stad så säger de lite mer av storyn för varje stad.

Till skillnad från det här när de inte säger något om storyn alls...:p

Nej, men det var bättre känsla i ettan. Tvåan hade liksom, ingenting istället

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Inte spelat så värst mycket, är level 28 nu tror jag, eller 29.
Spelar som half-giant, och har rekryterat Sartan och en Dire Wolf (nästan fullvuxen). Kör på med brutal attack när det är lite svåra fiender, annars power blow eller vad den hette, eftersom den delar ut skadan om det är många fiender i närheten, och ger en behövande stun.

Kul spel, faktiskt, brukar inte gilla såna här spel

Vad är bäst att spela som egentligen?

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

hmmm kör på en northwood 3.0ghz och 1gb ddr ram... geforce 6800nu 200gb sata disk...

ändå laggar skiten...eller ja svårt att få mer än typ max 50fps trots att jag ställer ner typ allt...vafan är det så krävande?

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Till skillnad från det här när de inte säger något om storyn alls...:p

Nej, men det var bättre känsla i ettan. Tvåan hade liksom, ingenting istället

tycker det känns som en dålig kopia av NeverWinter Nights, eller nått.

ingen känsla i spelet, ingen frihet. 99,99% av alla items är random.....
hittar typ aldrig nått kul, bara skit.

nä usch, får installera baldurs gate istället o rocka lite

Permalänk

Jag tycker inte heller att det var något att hänga i granen precis... Enformigt, fult interface (som fan), man fattade inte hur ens specialattacker skulle användas. Det är helt random vilka drops man får. De bästa sakerna droppar antagligen från vanliga fiender, bara man dödar tillräckligt många... (gissningsvis miljontals.) Kameran funkade knappt, den ställde sig alltid i fel läge. På "high" settings såg man inte vart gubbarna var för att det var för mycket bôs i vägen i form av buskar och stenar och skräp. På lägsta detaljrikedomen var det lättare att se men texturerna såg fortfarande skit ut, saker var för spräckligt och dant för min smak. Även ifall spelet var fruktansvärt linjärt verkade det stundom inte gå upp i svårighetsgrad i en jämn takt. Man kunde döda lite fiender utan större problem och sen helt plötsigt kunde det dyka upp ett gäng som instagibbade en (typ).
Sen tyckte jag att partyt var för litet. 4 chars är ingenting. I ettan kunde man väl ha 8 eller så, det tyckte jag mycket bättre om. Det var som att ha en liten pluton som gick omkring och slaktade. Tyckte bättre om grafiken i ettan också, det var inte alls lika rörigt. UI't i tvåan är för svulstigt med utsmyckningar på varje kvadratmillimeter, tvåan hade knappt någon story heller. Visst var den mager i ettan med men där förstod man ändå vad det handlade om.

Det jag tyckte bäst om i ettan var att köra multiplayer på t.ex. ultralean peninsula, gärna med några kompisar. Då kunde man göra en helt ny gubbe var och antingen gå i grupp eller dela på sig och utforska. Jag har inte sett något sådant i tvåan, det är bara vanliga kampanjkartan som gäller.

Permalänk
Medlem

Finns ju ett LAN-läge i tvåan också. Ett för två stycken då man kan ha lika stort party (per person) som i SP, ett för tre då man kan ha två medhjälpare (tror jag) och ett för fyra, då man inte får ha någon medhjälpare.

Visa signatur

AMD Barton 2500+, 512 MD Ram, 9800 pro, 400 GB

Permalänk
Medlem

DS1 va 100ggr bättre, Roligare och snyggare

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelso
DS1 va 100ggr bättre, Roligare och snyggare

Håller med, speciellt i internet läge, kommer ihåg när det skapades nån sorts magi som gjorde att man tappade alla sina grejer på marken så de andra kunde plocka upp det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Till skillnad från det här när de inte säger något om storyn alls...:p

Nej, men det var bättre känsla i ettan. Tvåan hade liksom, ingenting istället

Håller med till 100%.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Jag har nu testat en "fulversion" av spelet och tycker det verkar lite småroligt så jag funderar på att köpa spelet. Men jag skulle vilja veta hur multiplay-delen av spelet (på internet) fungerar jämfört med Diablo 2, alltså vad skillnaderna/likheterna är.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | 2GB RAM | Gainward 7800GT | Maxtor Diamondmax 200GB | Seagate Barracuda 320GB | Western Digital 80GB
Core 2 Duo E6420 | Abit F-I90HD | 2GB RAM | Antec NSK2400 | Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Medlem

jag undrar vilken pet som är det bäst i sp. just nu kör jag med 2 direwolf och 1 scorpion.

vilket är det bästa?

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli