Permalänk
Medlem

snabb fråga ang. nätaggregat

Hejsan!

varför ska man ha ett nätaggregat på 300 till 400w? vad hjälper det? funkar inte datorn lika bra på ett som ligger på 100 till 200w?

vet att man ska ha lite kraftigare men varför?

tack för svar!

Permalänk
Medlem

Dom nya (snabbare) processorena och grafikkorten kräver mer kräm och behöver då ett nätagg som klarar av det. Ännu värre blir det om du kör ex. SLi (dubbla grafikkort). Sen kanske du har 3-4 hdd plus lite annat godis. Då krävs det ett kraftigt nätagg

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem

okej, så de handlar inte dators säkerhet för komponenterna eller något i den stilen?

Permalänk
Medlem

jo, det gör det också. Fast då ska man kolla på spänningarna, tex Q-tec har ju inte speciellt stabila nätaggregat.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Nätagges

Citat:

Ursprungligen inskrivet av prog
okej, så de handlar inte dators säkerhet för komponenterna eller något i den stilen?

Nej du kan ha 700 wat om du så vill det fast det blir inte billigt

om du ska köpa ett nättagg billigt och bra så rekomenderar jag detta

http://www.webhallen.com/prod.php?id=22876

300 watt klara det mesta om du inte ska ha överdrivet mycket saker