Permalänk
Medlem

Dderr_invalidmode ??

Det här kommer upp när jag skall starta ett spel som fungerat klockrent tills i dag ..
Någon vänlig som kan hjälpa mig med vad jag skall göra.

mvh Tommy

Permalänk
Avstängd

Felet äro något av dessa

1. Din skärm eller grafikkort stöder dock inte en upplösning på 1024x768 med 65536 (16-bit 64k colours)

2. Spörsmålet ditt bör vara relaterat till Direct Draw. Testa att upgadera ditt DirectX (Aug 05)

3. Ett fel i spelets programmeringskod. LPDIRECTDRAW4 interface?

4. Haver hört några programmerare som haft problem med detta. Kan det vara så att du haver för litet med minne i grafikkortet. Du måste hava ganska mycket minne för dagens spel.

5. Använder du Win- 95/98?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

game name

My game is Re-volt

Permalänk
Avstängd

Ditt spörsmål...

Du måste stavat fel, kasta återigen ett getöga på ditt spörsmål. Vad jag menar äro, att jag kan ej finna detta spel någonstans. Var god och skriv tillverkare och litet till.

Ett värre problem är det att jag ej vet vad din hårdvara äro, ifall jag skall lösa detta åt dig. Behöver jag information om ditt grafikkort, moderkort och skärm. Gärna CPU, men jag tror knappast den delen hjälper något. Ditt RAM minne kan dock hava betydelse, då problemet kan ligga i att DirectDraw ej kan lagra all information i ditt RAM minne.

Får jag denna information så äro det som det Swahiliska ordspråket säger: Hakuna Matata/Inga bekymmer.

Habari???

Visa signatur
Permalänk
Medlem

spel

ACCLAIM ENTERTAINMENT, INC. PRÄSENTIERT
RE-VOLT
© 1999 ACCLAIM ENTERTAINMENT, INC.

revolt är ett bil spel ,kan det ha uppstått nått när jag provade en större skärm härom dan
som inte funkade alls, så jag bytte tillbaka till min gammla lilla skärm?
efter detta kommer meddelandet upp .
Jag kör 98a