Permalänk
Medlem

Säljer Dell 8200. Prisförslag?

Jag ska sälja min dator så att jag kan bygga ihop min egen, dock vet jag inte vad jag ska ta för hela systemet!

Skriv gärna förslag på vad ni tror jag kan få det för. Värdera gärna och skriv kommentarer om annat. Vill som sagt ha så mycket information som möjligt.

Processor: Pentium 4 2.4Ghz
Arbetsminne: 512 MB RDRam (533MHz)
Diskettstation: 3.5" Floppy
Hårddisk 1: 30GB
Hårddisk 2: 80GB
Brännare: 8x DVD +/- RW
Läsare: 16xDVD
Grafik: 128 MB ATI Radeon 9700 TX med TV-ut
Ljudkort: Creative labs Sound Blaster Live 5.1
Högtalare: Harman Kardon 206 Speakers
Skärm: 19" M992
USB 2.0: 4st bak 2st fram
Operativsystem: Windows XP Pro
Övrig. programvara: Microsoft Office XP Pro

Lägg märke till Office XP Pro och OS XP Pro, orginallicenser finns och kvitto.

Permalänk
Medlem

Du kan säkert få det för 10tusen på blocket.se
Det är inte värt 10tusen dock.

Permalänk
Medlem

det låter inte helt fel! Jag får lyssna runt lite mer då och se om någon vet vad man kan sälja den för. Hoppas någon mer skriver ett prisförslag.

Permalänk
Medlem

10 000 med rätt (blåst) köpare annars rimligt på blocket är väl kanske 8-9 skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Hade betalt MAX 4K för den.

Man brukar blåsa folk på 1-2K på blocket, känns lite väl elakt att blåsa någon på 4-5K.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Nja, så länge NÅGON gör en bra affär så är det lungt om ni frågar mig...testa 10k och sänk om ingen är intresserad...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Som sagt, är inte ute efter vad folk här skulle betala för jag tror de flesta ser den datorn som en "för dyr än vad den är värd"
Men 10000 låter rimligt. Kan nog bli på gränsen svårt och kan nog sänka då.
Men jag ska ge det ett försök.
Tack

Permalänk

hej

räcker uppp handen me ett par 1000ingar i näven.. intressant??

hehe

Visa signatur

Workstation/Lapptopp: AMD 64Turion 32 | 2048ddr2 | ATI x700 | 80 gb 7200rpm | 2*17" skärm | 940 gb externt |

Permalänk
Medlem

ett par tusingar i handen råkar inte vara närmare 10st?

Permalänk

tråkigt bara när folk späder på inflationen som råder på blocket.se. Sätt ett ärligt pris istället! 5K är ett ärligt pris. 7-8K är ett lurendrejeripris. 10k är rent utsagt löjligt. Välj själv vilket du vill sätta

Processorn är ju ganska svag, 512MB är under dagens standard, 9700 är inget höjdarkort och 110GB hårddisk är i det tunnaste laget. För 10000 kan folk bygga en NY datorn med dubbel prestanda jämfört med det där. Det enda som väger är kringutrustningen samt OS.

Permalänk
Medlem

jag är ute efter ett rätt ärligt pris.
Jag vet att de kan för de pengarna få en i mycket högre prestanda.
Men jag vet också att mjukvarorna och de är de enda som gör det hela så "dyrt" jag vill inte sälja till en grabb som ska ha det som speldator utan mer till pappan och hans hemkontor. För det är nog det office xp och liknande är till för.

Anledningen till att jag säljer är så att jag kan upgradera till en kraftigare dator där jag inte lägger pengar på OS eller office.
Tänkte köra linux.
Då lägger jag enbart pengar på prestanda och noll på mjukvara

Permalänk

För att ge en prisidé kan du jämföra med ett likvärdigt nytt system (men med en överlägsen processor, aningen mer hårddisk och bättre brännare): http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=157544

Så 5K är mer rimligt enligt mig. Så länge skärmen inte är en TFT så ligger deras begagnade värde på kring 500kr. Högtalarna och mjukvaran kan jag inte uppskatta värde på