Någon som har haft sina grejer på INFOCARE?

Permalänk
Medlem

Någon som har haft sina grejer på INFOCARE?

Som topic lyder har någon haft sina grejer på infocare? Hur lång tid har detta tagit för att få sakerna/saken reparerad/dömd till DOA. Har en skärm där som jag har köpt från komplett som ska bli "doa förklarad". Har nu gått två veckor och ingenting har hänt, tycker det inte ska ta så fruktansvärd lång tid för att förklara en skärm doa? eller?

Har skickat mail till dom men dom säger bara att den står på kö till en tekniker. Men om dom nu inte kan ens att titta på en skärm på 2 veckor så borde dom ju se över sin organistation.

Som sagt vilka erfarenheter har ni av INFOCARE?

/kalerov

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Har inte haft med de att göra men varför kontaktar du inte Komplett? Om du har fått en DOA så ska du få ny vara utskickat direkt typ och inte ska behöva vänta så länge på att nån ska bekräfta att skärmen verkligen är DOA.

Permalänk
Medlem

Komplett hänvisade mig till INFOCARE. Sa att det var dom som tog hand om dessa ärendena när det gällde skärmar.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Komplett hänvisade mig till INFOCARE. Sa att det var dom som tog hand om dessa ärendena när det gällde skärmar.

/kale

Ring till båda parter och berätta att du inte ser detta som ett nöje och faktiskt inte kan vänta för alltid för att dom ska dricka kaffe, förhoppningsvis så trycker du på infocare och sedan ringer kanske komplett också upp dom och berättar att deras kunder blir missnöjda (=ett sammarbete dom inte har råd med)

Permalänk

Jag har haft att göra med Infocare genom Dell. Dell anlitar dem för att leverera vissa reservdelar, och det har funkat fint. Vet dock ej hur det är att ha saker för reparation hos dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Komplett hänvisade mig till INFOCARE. Sa att det var dom som tog hand om dessa ärendena när det gällde skärmar.

/kale

Konstigt kan dom inte Konsumentköplagen på Komplett? Men som dom redan skrivit tryck på hos Komplett och om det dröjer 2 veckor till så säger du till dom att du vill häva köpet vilket du faktiskt har rätt till enligt Konsumentköplagen som finns som länk i min sig om du vill ha lite läsning.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar & tips.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Komplett.se

Kalerov:

I normala fall löser alltid servicepartners dylika fall snabbt.

Men jag föreslår att du PMar mig dina uppgifter och gärna servicenumret du fått av Infocare så ska jag kolla upp varför det dröjer och återkomma till dig.

MVH
Mats J.
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mats/KPS
Kalerov:

I normala fall löser alltid servicepartners dylika fall snabbt.

Men jag föreslår att du PMar mig dina uppgifter och gärna servicenumret du fått av Infocare så ska jag kolla upp varför det dröjer och återkomma till dig.

MVH
Mats J.
Komplett.se

PM skickat.

Ännu en gång tackar Komplett!

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Re: Någon som har haft sina grejer på INFOCARE?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov

Som sagt vilka erfarenheter har ni av INFOCARE?

/kalerov

Jag har bara bra erfarenheter av InfoCare, jag har aldrig kontaktat dem för privat bruk men en hel del i arbetet då de är vår servicepartner.

Permalänk
Medlem

Dom verkar vara ett bra företag, lite underbemannade för tillfället bara.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Inte direkt underbemannade, utan de handhar världens största företag som sina kunder så dom har en hel del att stå i med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Inte direkt underbemannade, utan de handhar världens största företag som sina kunder så dom har en hel del att stå i med

Det är väl ändå att vara underbemannande, att inte ha tillräckligt med bemanning för att göra allt det har att göra.

Permalänk

Verkar vara helt ok att göra med. Ska byta min Hyundai L90D+ mot en reparerad. Men jag har en fråga, min skärm har inga pixel fel och ser helt splitter ny ut fast den är 1år & 30dagar. Om jag nu får en reparerad skärm med pixel fel och som inte är i samma nyskick som min skärm så kan den ju inte räknas som en likvärdig skärm?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Verkar vara helt ok att göra med. Ska byta min Hyundai L90D+ mot en reparerad. Men jag har en fråga, min skärm har inga pixel fel och ser helt splitter ny ut fast den är 1år & 30dagar. Om jag nu får en reparerad skärm med pixel fel och som inte är i samma nyskick som min skärm så kan den ju inte räknas som en likvärdig skärm?

Om den skärmen som du får uppfyller tillverkarens pixelpolicy och du har blivit upplyst om denna pixelpolicy vid köpet antingen genom info på säljarens websida eller på ett separat papper som du fick med vid köpet av skärmen så får du godta en skärm som ligger inom den norm som tillverkaren fastslagit som normal avvikelse (pixelpolicy).

Om jag vore dig skulle jag skicka in skärmen och vänta tills den kommer tillbaks för jag har själv haft med denna utbytesservice att göre fast med en crt där jag fick "pixelfel" på den första utbytesskärmen och den andra ger ett moiremönster vid lägre inställning av bilden men då den ananrs funkar tillfredställande så orkade jag inte klaga en gång till utan har behållit den och nu ska jag snart köpa en tft så...........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Om den skärmen som du får uppfyller tillverkarens pixelpolicy och du har blivit upplyst om denna pixelpolicy vid köpet antingen genom info på säljarens websida eller på ett separat papper som du fick med vid köpet av skärmen så får du godta en skärm som ligger inom den norm som tillverkaren fastslagit som normal avvikelse (pixelpolicy).

Om jag vore dig skulle jag skicka in skärmen och vänta tills den kommer tillbaks för jag har själv haft med denna utbytesservice att göre fast med en crt där jag fick "pixelfel" på den första utbytesskärmen och den andra ger ett moiremönster vid lägre inställning av bilden men då den ananrs funkar tillfredställande så orkade jag inte klaga en gång till utan har behållit den och nu ska jag snart köpa en tft så...........

Har inte blivit upplyst om pixelpolice på papper, hemmsdia eller i butik. Så får se när jag får skärmen. Sen så kommer jag aldrig acceptera pixel fel på en skärm som jag har laggt ner 4500:- som jag sparat ihop.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Har inte blivit upplyst om pixelpolice på papper, hemmsdia eller i butik. Så får se när jag får skärmen. Sen så kommer jag aldrig acceptera pixel fel på en skärm som jag har laggt ner 4500:- som jag sparat ihop.

Det borde du tänkt på innan du köpte skärmen. ALLA tillverkare har en pixelpolicy, sen om den är noll eller 5, ska du ha kollat upp när du köper den?

Förresten är Infocare klåpare o jag kommer aldrig mer lämna in nått till dom sölkorvarna.

Permalänk
Medlem

Måste ju säga att Komplett och infocare har skött mitt ärende bra, speciellt Komplett

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Det borde du tänkt på innan du köpte skärmen. ALLA tillverkare har en pixelpolicy, sen om den är noll eller 5, ska du ha kollat upp när du köper den?

Förresten är Infocare klåpare o jag kommer aldrig mer lämna in nått till dom sölkorvarna.

Nu ska vi inte komma och öppna truten innan man vet vad man säger. Jag köpte min skärm 2005.02.08, jag var en av de första ägarna av L90D+ en kanon skärm. Då var det fortfarande osäkert om pixelpolicys. Arn/KO avgjorde fallen om du aldrig blivit upplyst om pixel fel av hemmsidan eller i butiken så hur ska du då veta något om det? Ska du börja läsa artiklar och leta runt på diverse hemsidor innan du hittar något. Dustin har det klart och tydligt på sin sida men inte webhallen. Sen så kan du skriva vad du vill men jag tänker inte acceptera en skärm med pixelfel.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Nu ska vi inte komma och öppna truten innan man vet vad man säger. Jag köpte min skärm 2005.02.08, jag var en av de första ägarna av L90D+ en kanon skärm. Då var det fortfarande osäkert om pixelpolicys. Arn/KO avgjorde fallen om du aldrig blivit upplyst om pixel fel av hemmsidan eller i butiken så hur ska du då veta något om det? Ska du börja läsa artiklar och leta runt på diverse hemsidor innan du hittar något. Dustin har det klart och tydligt på sin sida men inte webhallen. Sen så kan du skriva vad du vill men jag tänker inte acceptera en skärm med pixelfel.

Då ber jag så hemskt mkt om ursäkt o kryper tillbaka till min håla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Då ber jag så hemskt mkt om ursäkt o kryper tillbaka till min håla.

Lugnt då kan få krypa ut igen om du vill.... Vart bara lite grinig...=P Men de ska reparera min skärm ialla fall, hoppas på en låneskärm sålänge.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem

Mellaninlägg så LsdBoy kan följa upp.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk

Ok, Infocare workshop har skött mitt ärende super bra. Fick skärmen dagen efter jag fick min rma godkänd (tisdag). Fick hem skärmen, blev inte nöjd för den var ljusare i underkant så nu så är min trasiga skärm skickad på reparation och jag har den andra som låne skärm. Så hitils så får de 10 av 10 i betyg för bra mail support med snabba svar.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ok, Infocare workshop har skött mitt ärende super bra. Fick skärmen dagen efter jag fick min rma godkänd (tisdag). Fick hem skärmen, blev inte nöjd för den var ljusare i underkant så nu så är min trasiga skärm skickad på reparation och jag har den andra som låne skärm. Så hitils så får de 10 av 10 i betyg för bra mail support med snabba svar.

Vart maliade du till Infocares support? Vilken adress är det som gäller?

(PS, din inbox är full.. )

Permalänk
Medlem

Hmm, jag jobbar som timanställd på InfoCare i Växjö om det är dit du skickat.

Och jag kan berätta att det är jävligt, jävligt, jävligt mycket att göra! Datorer som normalt ska repereras inom 2 dagar ligger på nästan 8 dagar. Det är många som jobbar över och vi jobbar även på helgerna för att vi ska göra det bästa för kunderna.

Det finns naturliga orsaker till att det är så här, största anledningen nu är att det köptes massvis med datorer och skärmar till jul i form av julklappar och givetvis är tyvärr en hel del trasigt redan vid utskick och vi måste plocka in och laga det...

Så blir det tyvärr med serietillverkade saker.

Nu vet ni i alla fall varför det tar lite längre tid än normalt med datorrelaterade reperationer på InfoCare för tillfället...

Allexz>
Dricka kaffe?

InfoCare har avtal med många företag som säger att tex en dator som lämnas in ska vara klar inom 5 dagar annars får InfoCare betala en straffavgift och så är det i många fall för tillfället...

Visa signatur

MCP and CCNA