FAQ och TIPS om Sleevning [Många bilder]

Permalänk

på precis samma sätt.. man tar bort alla 3 molex kontakter mäter ut den biten som är närmast agget drar över strumpan och 2 bitar krympis man får lerka lite..

jag gjorde så åt en kompis där han hade hela 4 molex och sedan 2 för disketstationen..

sen så bara sätter man på den kontakten och tar bit nummer 2 näst närmast agget.. sen när man gjort alla ( X ) så förvissar man sig om att kablarna sitter på rätt plats osv.. och sedan så krymper man krympslangen.. sen så ska det vara klart..

kan lägg till det ..

ska göra om en hel del av tråden.. mer av snitt och lite mer ingående fakta och så vidare..

hoppas jag kunde ge dit ett svar.. men jag ber dig att inte köra på mindre än 5-10mm

sen så ska jag lägg till var man ska ha den lilla krympslangen och den stora.. komemr en uppdate om några dar..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

när du hittat verkyg för att fixa ATXen så säg till mig.. lyckas fan inte få bort den där jävla kontakten!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo, men det jag menade var: hur får man över strumpan över dom andra kontaktpinnarna på vägen? man måste ju trä över flera andra molexpinnar för att komma åt den innersta.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Avstängd

du får ta av alla molexar på hela kabeln...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja, men ska jag vika ner molexpinnarna som är kvar efter att man tagit bort plasten, så att dom ligger mot sladden lr?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

exsmex jag vet presis hur du menar.. man får lirka o hålla på det går.. dock så får man lägga till några cm där kabelstrumpan gärna vill gå upp lite och man kan bli tvungne att klipa av de spretanda skiten..

ja du vilker ner de och drar över.. om du kan få hjälp med en som håller i ena änden av kabelstrumpan så är det ett plus..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

bra faq. lite fler och bättre bilder nu

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Riktigt bra faq

Nu har du hjälpt många personer kan jag lova.
Tror många kommer ha nytta av denna tråd.
Hoppas nån moderator är snäll nog att klistra denna tråd när den e klar

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

Ubbe_wee
denna är någon månad gammal håller på o fomulera om den och försöker få den bättre så att mer personer förstår.. sen så är den klistrad blev de efter några timmar

tack tack ska du ha..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Okej ^-^

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

så nu ska tråden nästan vara helt omarbetad ska gå igenom den någon gång till för att rätta eventuela stav fel och ska lägga till någon bild till kanske..

och så har jag gjort olika steg.. kommer kanske numerera bilderna som steg

1a
1b

steg

2a
2b
2c
2d

osv om någon tycker att det är bättre.. kom med kritik

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
så nu ska tråden nästan vara helt omarbetad ska gå igenom den någon gång till för att rätta eventuela stav fel och ska lägga till någon bild till kanske..

...........

Hmm stavfel är ett ord Lite komiskt där. Men låt gärna någon annan läsa innan, jag har väldigt ofta svårt att hitta fel i en text jag själv skrivit iaf. Sen om personen inte är så jätte insatt gör det inget heller eftersom man då får en bekräftelse på att guiden är lätt att förstå

Permalänk
Medlem

Får man kortslutning på 4 pins kablarna så e de bara att byta ut säkrigen i nätagget, om man har en säkring förståss

Permalänk

jo det förståss men de innefattar lite ochså hur man får en kortis..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Hehe har en fråga som kanske inte passar in.. hur gör man för att lägga in bilder så dom är stora direkt i forumet, jag kan bara lägga in länkar:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klimpen006
Hehe har en fråga som kanske inte passar in.. hur gör man för att lägga in bilder så dom är stora direkt i forumet, jag kan bara lägga in länkar:(

http://forum.sweclockers.com/misc.php?s=&action=bbcode

Permalänk

Här är några andra bilder av IDE sleavning...

Källa

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

har ju de lånat de av en på forumet

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bra! Du kanske ska rekommendera ett verktyg som är avsett för molexkontakter innan du säger åt folk att rota med gem/nålar o.d.?
Fixa formuleringar, och dubbelkonsonanter så blir det helbra!

Permalänk

Någon som har en idé på hur man får ut kablarna ut ATX-kontakten på ett Antec Smartpower? Problemet är inte så lätt som det kan tyckas, för det är inte vanliga hylsor utan dom är fyrkantiga och det är stört omöjligt att böja in benen(om dom ens har några)

MVH// Lillpeparoni

EDIT: Här skymtar man sånna fyrkantiga hylsor jag pratar om(dock en PCI-e kontakt)

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Någon som har en idé på hur man får ut kablarna ut ATX-kontakten på ett Antec Smartpower? Problemet är inte så lätt som det kan tyckas, för det är inte vanliga hylsor utan dom är fyrkantiga och det är stört omöjligt att böja in benen(om dom ens har några)

MVH// Lillpeparoni

EDIT: Här skymtar man sånna fyrkantiga hylsor jag pratar om(dock en PCI-e kontakt)

http://www.teschke.de/heatpipes/antec-phantom-stecker-pci-gr....

lite sent o svara nu kanske men jag såg en länk för inte så länge sedan om verktyg riktiga sånna då.. fast minnet sviker.. sen så har jag även testat med att ta gemet vid sidan om finns 2 hackar vidsidan om är svåra att få bort och risken finns att man har sönder de.. testade på ett dött atx agg och jag höll nästan på att ha sönder stiftet .. har en lite uppdate på g med.. måste bara leta reda på kameran

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Fan va nice då. Svara är det aldrig för sent för, kanske någon annan som undrar, själv kommer jag knappt ihåg varför jag frågade.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Riktigt nice , snyggt jobbat ! väldigt imponerad

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

Hejsan. Väldigt bra Guide/FAQ!
Undrar en sak: Kan man krympa en krympslang hur mycket som helst, dvs att det inte spelar så stor roll vilken krympslang man tar, eller finns det en punkt då de inte kan krympa mer? D.v.s kan man ta den största krympslang man hittar och kunna använda den till alla sladdar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abexy
Hejsan. Väldigt bra Guide/FAQ!
Undrar en sak: Kan man krympa en krympslang hur mycket som helst, dvs att det inte spelar så stor roll vilken krympslang man tar, eller finns det en punkt då de inte kan krympa mer? D.v.s kan man ta den största krympslang man hittar och kunna använda den till alla sladdar?

abexy där har du en bra sak.. nej man kan inte krympa den hur mycket som hälst .. de krymper med ca 50% och lite mindre när de måste dra åt något.. det bör jag lägga till ska göra det

som om du har en på tex 10mm så krymper den ner till 5mm mer troligt är 6mm i fallet...

hoppas du förstår..;)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig hur man "öppnar" en ide kabel? Tycker det är en aning otydligt. Jag sitter här med en ide kabel. Men hittills har jag bara lyckats knäcka den.

Permalänk
Medlem

Jadå jag förstår Tack.

Permalänk
Medlem

requestar att denna gudomliga tråd blir uppdaterade med nya bilder eller de gammla

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crimson
requestar att denna gudomliga tråd blir uppdaterade med nya bilder eller de gammla

Håller med! synd att dom gamla försvann!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Bara mej som inga bilder fungerar i guiden?

Ojdå, tråden var visst gammal:P