Vad kan de vara för fel när man inte får bild

Permalänk
Medlem

Vad kan de vara för fel när man inte får bild

Har ett problem, Jag får ingen bild alls på skärmen.
Och jag har testat både grafikkort och skärmen i en annan dator och där funkar det

Så¨jag undrar vad det kan vara för fel som gör att jag inte ens ser bios.

Visa signatur

[ AMD 64 X2 4200+ ] [Abit KN9 Ultra] [OCZ Reaper 2x1024MB DDR2] [Radeon x1950pro] [Samsung 250gb][König 530w][Samsung 930BF 19"]

Permalänk

Det mesta kan vara fel faktiskt, moderkort, CPU, minne. om du har ett pci-grafikort kan du ju testa med det å se om du får bild, isf är det agp porten som är kass. Annars testa med annat minne och processor, prova dig fram.
Ta bort allt som inte än nödvändigt för att få bild, t ex hårddiskar och ljudkort till att börja med. Testa även ta ut ett eller flera minnen och se om det kan vara ett av minnena som är trasigt

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Pröva att ta ut allt som inte är nödvändigt för en uppstart.
Hårddiskar, Floppy, CDrom, Minnen, pci kort mm.

Sen startar du datorn, om det fortfarande inte finns nån bild så är det förmodligen Moderkortet.
Kan vara nätagget också.

EDIT:
SKit också hann inte först.

Visa signatur

--Wicked Downloads--

Permalänk
Medlem

kan ju kolla så du inte satt tangentbord och mus i fel ut tag de hade jag gjort nu när jag kom hem från lanet och då startar inte min dator inte ett pip eller nånting..

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

När jag jobbade på service-avdelningen på ett företag för ett tag sedan så kollade man alltid minnet som första grej när man inte fick någon bild, sedan grafikkort och moderkort. Kan såklart även vara processor, men har bara vart med om att en cpu har pajjat max 2ggr tidigare.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Oj oj, kan vara slarvigt isatta distanser.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Kan de vara att jag satt minnena fel, Har RAMBUS minnen med moduler som jag inte vet riktigt hur jag ska sätta

Har redan tagit ur allt onödigt Så de måste vara Minnena, processorn, Nätagget eller moderkortet

Ne de kan inte vara att jag satt tgb eller mus fel, Den går ju igång och låter som de ska men Det piper kanske 5 gånger

Visa signatur

[ AMD 64 X2 4200+ ] [Abit KN9 Ultra] [OCZ Reaper 2x1024MB DDR2] [Radeon x1950pro] [Samsung 250gb][König 530w][Samsung 930BF 19"]

Permalänk
Medlem

Plocka ut ALLTING och lägg det på en isolator och prova starta. Går den igång då har du felaktigt utsatta distanser som kortsluter.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk

Kolla moderkortsmanualen. Antal pip brukar betyda något.

Edit: hittade http://www.hi-tech.net/zones/help-beep.html
Har du AMI-bios är 5 pip = skum cpu. Kolla det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peter.nilsson83
Kolla moderkortsmanualen. Antal pip brukar betyda något.

Edit: hittade http://www.hi-tech.net/zones/help-beep.html
Har du AMI-bios är 5 pip = skum cpu. Kolla det.

Tackar så mkt ska kolla upp vad jag har för bios

Visa signatur

[ AMD 64 X2 4200+ ] [Abit KN9 Ultra] [OCZ Reaper 2x1024MB DDR2] [Radeon x1950pro] [Samsung 250gb][König 530w][Samsung 930BF 19"]

Permalänk
Medlem

Se till att grafikkorts fläkten inte är allt för smutsig.

Jag har varit med om att grafikkort fläkten inte snurrar som den ska pågrund av damm, gjorde rent med damsugarn och voila.

Visa signatur

--Wicked Downloads--

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*