Permalänk
Medlem

Skärm vs tv

Kollat lite på tv att ha i sovrummet på min lägenhet jag får tillträde till snart. Grejjen är den att det är helt sjukt dyrt med platta tv's.. en 20" ligger runt 4 - 5 tusen.. Hur kan det komma sig att min höguplösta 19" Samsung skärm (940b) kostar mycket mindre? Är det dom soppiga högtalarna, mottagaren och fjärren som kostar? Finns det något sätt att köra med en datorskärm utan dator med tv kort? Boxer eller nått?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Din högupplösta Samsung har inte TV-tuner, och din högupplösta Samsung har inte så mycket högre upplösning än en LCD-TV.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Fungerar denna till en vanlig Pc-monitor?? isf kan man ju koppla den mellan en digitalbox eller video och skärmen.

Det står att den fungerar mellan projektor och dvd. Men är det någon skillnad mellan projektorns vga och skärmens vga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Din högupplösta Samsung har inte TV-tuner, och din högupplösta Samsung har inte så mycket högre upplösning än en LCD-TV.

Nej, jag vet att den inte har TV-tuner... Hur menar du men inte mer högupplöst än en LCD tv? Alla jag tittat på på tex. Netonnet runt 20" kostar över 4000kr och har 600x400 som maxupplösning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoman
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Fungerar denna till en vanlig Pc-monitor?? isf kan man ju koppla den mellan en digitalbox eller video och skärmen.

Det står att den fungerar mellan projektor och dvd. Men är det någon skillnad mellan projektorns vga och skärmens vga?

Precis vad jag är ute efter! Vet någon om den funkar? Skulle vara jävligt ball om den gjorde

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har testat den kabeln?? Eller som har ett kopplingsschema till den så jag kan bygga en och testa? Är ca. 10mil till kjell härifrån så