BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av godisbiten
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Clowiser
Vilka maps brukar ni oftast hänga på?

Själv har jag fastnat för Karkand.

[bild]http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/Hanger.JPG[/bild]

/Quote]

för att det är lätt att få hög score?

[/QUOTE]

Tycker också bäst om Karkand, och INTE för att man för höga score. Utan för att det är så jävla kul att snipra på hustaken, och vara medic när alla dör hela tiden... Annars så spelar jag också på Machtuur City (stavning!?) och Wake Island.

Permalänk
Medlem

jo Krakland är nice och så har folk inte sådant övertag med tanks/apc. som för övrigt borde gå att skada med handgranater eller liknande.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Att benen sticker ut är väl ingen bugg?Enda sättet är väl att göra tjockare väggar då, så att benen får plats utan att sticka ut.

kanske bättre att öka storleken på bound-boxen för gubben

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
kanske bättre att öka storleken på bound-boxen för gubben

fniss om dem skulle göra det ._. då skulle man kunna slå varandra i huvudet med vapnet

Permalänk
Medlem

Tycker att det sku va kul om alla på SweC skulle spela på samma server en kväll/väckoslut. Några förslag på en server, eller om nån vill hosta en? Då skulle alla som vill här på SweC få komma och spela mot/med såna som inte är helt okända och pratar svenska.

Är bara en kul idé jag fick plöstligt, men om nån hakar på så kanske det skulle kunna bli av...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Tycker att det sku va kul om alla på SweC skulle spela på samma server en kväll/väckoslut. Några förslag på en server, eller om nån vill hosta en? Då skulle alla som vill här på SweC få komma och spela mot/med såna som inte är helt okända och pratar svenska.

Är bara en kul idé jag fick plöstligt, men om nån hakar på så kanske det skulle kunna bli av...

Ja, detta är jag helt och hållet med på!
Jag brukar spela på judge servrarna, bra folk, bra admins (regler läs www.judge.se) och dom är rankade. Gillar inte bbb, db och boom direkt.
Skulle ju vara kul om alla kunde knöka in sig på en av judge servrar och spela riktigt TP.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Ja, detta är jag helt och hållet med på!
Jag brukar spela på judge servrarna, bra folk, bra admins (regler läs www.judge.se) och dom är rankade. Gillar inte bbb, db och boom direkt.
Skulle ju vara kul om alla kunde knöka in sig på en av judge servrar och spela riktigt TP.

Ok, bra Då skulle man kunna ta judge#2 servern (den med 64-spelare) på fredagen den 31:a (eller ett annat datum, skriv vilket isåfall). Då skulle alla som vill vara med komma in dit. Eller brukar de vara fulla judge servrarna??? har aldrig spelat på dom förut..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Ok, bra Då skulle man kunna ta judge#2 servern (den med 64-spelare) på fredagen den 31:a (eller ett annat datum, skriv vilket isåfall). Då skulle alla som vill vara med komma in dit. Eller brukar de vara fulla judge servrarna??? har aldrig spelat på dom förut..

nja.. deras servrar brukar inte bli helt fulla så det är lungt.
Däremot så är deras 64 server inte 64 utan 56 tror jag. Men det är ju skitsamma. Ang datum så är iallfall jag på istort sett alltid.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
nja.. deras servrar brukar inte bli helt fulla så det är lungt.
Däremot så är deras 64 server inte 64 utan 56 tror jag. Men det är ju skitsamma. Ang datum så är iallfall jag på istort sett alltid.

Ok, då kan ni iaf räkna med mig på fredagen (Mathias.the.eraser)

Ja, och de som vill vara med, kan ju skriva att de kommer med + er nick. Så man vet vem man spelar mot

Permalänk
Medlem

Phalle kommer, om jag kommer ihåg. Det är ju långt till nästa fredag

Permalänk
Medlem

Clowiser förser er gärna med ammo den dagen

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
Clowiser förser er gärna med ammo den dagen

låter bra.. jag blir så frustrerad när man spelar och behöver tex en medic och så kryllar det av dom. Man skriker medic men det är inte många som förstår vad det går ut på. hehe..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Är det vanliga BF2? inte något expansion vi snackar om nu va?
Kommer i så fall... säg en bra tid, typ 21:00?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk

vad skulle man skriva i konsolen om man ville se sin FPS???

Visa signatur

Intel Pentium 4 3,0 GHz, MSI mått mobo, 512mb CL3, 9800Pro 128mb 64bit, Fujitsu Siemens Scaleo C772 Skärm, headset från ClasOhlson, laser mus också från ClasOhlson, Modell:A4Tech RP-1519

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Medic.God
vad skulle man skriva i konsolen om man ville se sin FPS???

renderer.drawfps 1

Jag kan förhoppningsvis vara med på fredag, men om vi alla sätter [Swec] eller liknande (jag vet att swec platoon har det prefixet så om det inte godkänns så får man väl sätta något annat prefix) som prefix så blir det lättare att hamna i rätt squads.

Permalänk

Fredag...
Meddela tid bara så ska jag se till att vara där.

Nickar samma på bf2 som här... Fast med [SRS] då.

Permalänk
Medlem

Då kan vi säga att det startar kl 20.00 och fortsätter i oändligheten........ Nä, men så länge man vill spela

Permalänk
Avstängd

funderar på att införskaffa spelet nu vid löningen, men är det många som spelar än och är expansionen något att ha?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
renderer.drawfps 1

vilket av talen???det är ett / med två tal??

Visa signatur

Intel Pentium 4 3,0 GHz, MSI mått mobo, 512mb CL3, 9800Pro 128mb 64bit, Fujitsu Siemens Scaleo C772 Skärm, headset från ClasOhlson, laser mus också från ClasOhlson, Modell:A4Tech RP-1519

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike
funderar på att införskaffa spelet nu vid löningen, men är det många som spelar än och är expansionen något att ha?

BF2 är jättekul med många spelare. Special forces rekommenderar dock inte jag då jag inte tycker att den är speciellt kul, kör mkt hellre vanliga BF2.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Ok, bra Då skulle man kunna ta judge#2 servern (den med 64-spelare) på fredagen den 31:a (eller ett annat datum, skriv vilket isåfall). Då skulle alla som vill vara med komma in dit. Eller brukar de vara fulla judge servrarna??? har aldrig spelat på dom förut..

Jag kommer...[SWE]Haven

Visa signatur

...Gurgel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Medic.God
vilket av talen???det är ett / med två tal??

Du skriver så här i konsolen: renderer.drawfps 1

Alltså ett mellanslag efter: "renderer.drawfps" och efter mellanslaget skriver du en 1:a. Förstod du nu?

Permalänk

Ni som inte testat realitymod borde göra det nu, förbättrar spelet tio gånger upp. Det var nog tänkt att battlefield 2 skulle spelas så här från början, dvs att folk sammarbetar, följer order o.s.v.
Allt har gjorts mer verkligt, man får en mycket bättre närvaro. Det är inte massa jobbiga HUD över halva skärmen, ljuden är bättre, balansen i spelet...
Nu behövs det bara lite mer folk så har vi den ultimata moden...

Föresten, på tal om buggar, den jobbigaste buggen jag har är att jag oftast spelar med minikartan helt inzoomad. Så fort jag säger något med den inbyggda "radion" så zoomas min minikarta ut helt.

Helt värdelöst när man är i närstrid, man ser inte vart sina gruppmedlemmar tar vägen och då måste jag använda targentbordet och zooma in igen, händer att jag blir skjuten medans jag gör det...
Har ni också detta problem? Är det meningen att det ska vara så här??

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som stör mig på spawnskärmen? Ibland vill man ha bort den, t.ex när alla baser är tagna och man inte kan spawna, då vill man ju följa spelarna som är kvar, men nog fan dyker spawnskärmen upp hela tiden

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Nån mer än jag som stör mig på spawnskärmen? Ibland vill man ha bort den, t.ex när alla baser är tagna och man inte kan spawna, då vill man ju följa spelarna som är kvar, men nog fan dyker spawnskärmen upp hela tiden

tryck på X uppe i det högra hörnet så slipper du den..=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgel
Jag kommer...[SWE]Haven

Me2....om mitt graffe å psu har kommit tills dess....Jeyta

Visa signatur

----BF2----

abit AX78/ Hiper 480W/ AMD X2 6400+/ HIS 3870 ICQ T/Powercolor 3870/ Corsair DDR2 PC2-6400 4gb/ 200gb/ 320gb / 500gb / 1TB

Permalänk

Måste man ha låst upp alla BF2 vapen innan man kan börja låsa upp SF vapnena eller iaf den nya snipern hehe snott den några ggr och jag gillar den

Om om jag skaffat SF får jag ett SF vapen eller lika många BF" vapen som jag redan låst upp?

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Ok, då kan ni iaf räkna med mig på fredagen (Mathias.the.eraser)

Ja, och de som vill vara med, kan ju skriva att de kommer med + er nick. Så man vet vem man spelar mot

Jodå, jag ska se om inte jag kan vara där också. Fast det kan bli knepigt, har varit stygg i skolan på sista tiden så jag kanske har lite läxor Kommer jag däremot in så heter jag [TheKakaN^]

judge#2 var servern va?

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
tryck på X uppe i det högra hörnet så slipper du den..=)

Men den kommer ju tillbaka hela tiden

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Men den kommer ju tillbaka hela tiden

Nej, inte om du trycker på KRYSSET där uppe i högra hörnet.
Om du trycker "Done" så kommer rutan tillbaks ja...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN