Permalänk
Medlem

bomberman

E det nån som vet om bomberman lr något liknande spel finns till xbox (ej 360)
Jag har letat lite i webaffärer utan framgång :'(

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem

Har för mig att bomberman bara finns på nintendokonsoller. Fast jag kan ha fel

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Bomberman finns inte till kexbox.

Permalänk
Medlem

Tror tyvär Synt4x_3rr0r har rätt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Bomberman finns till ps2 iaf

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk

Har du Xbox är det ju bara att emulera.

Permalänk
Medlem

Vad bra att jag fick svar på det... då är det ju bara att byta till en 360 för jag
såg att bomberman skulle komma till den

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem

tycker ni kan kolla upp innan ni uttalar er ; )

http://www.gamespot.com/xbox360/action/bombermanactzero/index...

Visa signatur

sad panda

Permalänk

bara för att jag är väldigt petig på petiga personer så sa han att det inte skulle vara till kexbox360. Så försök inte att verka duktig Bleak

Permalänk
Medlem

bomberman finns till xbox! vet dock inte om det finns i butik...

jag har det så ni behöver inte fundera om det finns eller inte längre
det heter "Shadowbuffer" på min xbox iaf, följer med Superdisc...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

jo men altså "Shadowbuffer" är inte bomberman utan det är ett homebrew spel som någon har gjort och haft bomberman till snes i åtanke. tror det är tillverkat av en snubbe som kallar sig för "Marcel Popo" och spelet heter igentligen xbomberbox

Permalänk
Medlem

joo det är det ju, men han frågade inte efter något specifikt bomberman. Jag tycker det är rätt bra iaf, vissa saker skulle kunna förbättras men ändå, en bra kopia av bomberman iaf..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

det enda jag vill ha sagt är att >bomberman< är inte tillverkat av ett spel-företag till kexbox sen finns det så klart emulatorer och liknande så man kan köra det på kexbox. Och om man gör ett homebrew program och kallar det för bomberman så gör dom fel för jag kan sätta min vänstra lill-tå på att dom inte har rättigheter att kalla det för bomberman

Permalänk

Finns en bomberman rip-off på hamsterpaj.net som är förjäkla kul faktiskt! Kan sitta o lira de hur länge som helst

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
det enda jag vill ha sagt är att >bomberman< är inte tillverkat av ett spel-företag till kexbox sen finns det så klart emulatorer och liknande så man kan köra det på kexbox. Och om man gör ett homebrew program och kallar det för bomberman så gör dom fel för jag kan sätta min vänstra lill-tå på att dom inte har rättigheter att kalla det för bomberman

självklart! därför kallar dom det Xbomberbox eller vad det heter, det är hur som helst en bomberman kopia, och han kanske tycker det vore en lika bra lösning, även om det inte är "original"...

jag försöker bara hjälpa trådskaparen..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!