Permalänk
Medlem

Byta tangenbord på MacBook Pro

Åker till USA hela nästa läsår och tänkte passa på att skaffa mig en MacBook Pro där på grund av det gynsammare prisläget. Är det då möjligt att byta till ett svenskt tangentbord på den när jag kommer tillbaka? Och vart får jag tag i ett sådant i så fall?

Permalänk

Palla , Lär dig bara var alla knappar sitter på ett svenskt och byt i macs os , (Om det går , har faktist ingen kunskap om mac)

Visa signatur

/ käbab

Intel Core2Quad Q6600, DFI BloodIron, Asus Extreme Radeon HD4850, Corsair XMS2 PC6400 4096MB, Antec Three Hundred

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ett tangentbord kostar ca 600-800kr och går att köpa från vilket Apple Center som helst. Även Office.

Permalänk
Medlem

Om du vill kan du behålla det Amerikanska tangentbordet och bara ändra teckenuppsättningen till Svenska. Görs med några knapptryckningar i OS X

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk

Ta en titt här så ser du att det helt klart går att byta ut enskilda tangenter. Kanske att du kan hitta nån med en överkörd MacBook och få köpa hans ÅÄÖ-tangenter...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Johnny du kan beställa en med svenskt tangentbord i usa.

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Hej!

Är ute efter samma sak, fast jag ska åka till Thailand, Singapore och Indien och tänkte köpa en dator dagarna innan hemkomst. Har tittat lite på apples asien hemsida, men den är rörig. Någon som har erfarenhet om det?

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja veta något ställe där man kan köpa sv. tangentbord till macBook

Visa signatur

::PalmQ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Om du vill kan du behålla det Amerikanska tangentbordet och bara ändra teckenuppsättningen till Svenska. Görs med några knapptryckningar i OS X

Det finns fler knappar på det svenska tangentbordet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av palmq
Jag skulle också vilja veta något ställe där man kan köpa sv. tangentbord till macBook

Det står ju för tusan redan i tråden.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

^^^ han menar väl macbooken i plast, inte macbook pro?

Mig veterligen är tangentbordet på plast-macbooken en integrerad del av maskinen och går inte att byta som en hel reservdel. Vad du kan göra är att byta enskilda tangenter, men att byta från en fysisk tangentbordslayout till en annan lär inte gå.

Permalänk
Medlem

han skriver ju macbook Pro i rubriken, så antar att det är just en Pro han ska köpa

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
han skriver ju macbook Pro i rubriken, så antar att det är just en Pro han ska köpa

Läs två inlägg upp.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

aha, miss av mig. trodde det syftades på trådskaparens fråga

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive