Permalänk

Spelproblem MacBook Pro

God kväll!

Idag satt jag på uteplatsen och spelade lite World of Warcraft på min splitternya 17" MacBook Pro, allt gick bra och det var soligt och skönt, men efter någon halvtimma började det regna lite, men det hör inte hit.

Efter att ha spelat någon timma slocknade datorn, helt utan förvarning, och nu vägrar den starta upp igen. Vad kan det vara för fel? Kan grafikkortet ha blivit överhettat? Som ni vet har ju MacBook Pro en del värmeproblem.

Med vänliga hälsningar, Andreas.

Permalänk
Medlem

skriv frågan på 99mac.se oxå, om du inte redan gjort det. där finns det fler med samma dator som du har. här är det rätt få med mac över huvudtaget. annars låter det som ett ärende som apple nästan måste vara på.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Umm, var du utomhus när datorn dog?

Permalänk
Medlem

slut på batteri?

Permalänk

Vill inte idiotförklara dig, men: Du har testat att koppla in nätsladden?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

Santrium: Ja, jag satt utomhus.

Sidde: Nej, batteriet var inte slut, det är jag helt säker på.

Rosa Rebell: Nätsladden var inte inkopplad eftersom jag satt utomhus när datorn slocknade.

MVH Andreas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jansson123
Santrium: Ja, jag satt utomhus.

Sidde: Nej, batteriet var inte slut, det är jag helt säker på.

Rosa Rebell: Nätsladden var inte inkopplad eftersom jag satt utomhus när datorn slocknade.

MVH Andreas

Har du provat att starta den med nätsladd i nu?

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Avstängd

du satt utomhus och det började regna och helt utan förvarning dog din dator? är du född igår eller?

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk

adl: Jag har provat med nätkabel men utan att få den att vakna upp.

Dwn: Ja, jag satt utomhus (och det hade börjat regna) och datorn slocknade helt plötsligt.

Är detta något jag borde vara orolig över? Datorn kostade mig närmare 30.000 kronor.

MVH Andreas.

Permalänk
Medlem

de _alla_ syftar på är att du har fått fukt/vattenskada i din MacBook D'uH

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

de som nog svarar bäst på din fråga är nog apple. ta o slå dem en signal. även om du inte har applecare så har du 90 dagars gratis telefonsupport o 1 år mekanisk support.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Jag tror det här är en skämtfråga.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk

har haft samma problem fast jag torktumlade min i 2 timmar sen hängde jag upp den på tork med klädnypor sen tog jag några revor med strykjärnet över skärmen...nu funkar den inte, fett skumt.

Testa å hör med din åf istället!

Visa signatur

Det finns inga genvägar till en bättre musmatta!

Permalänk
Medlem

Hörde för ett tag sedan om en vattentät laptop men kommer dessvärre ej ihåg var och vad den hette. Om den hittas kanske det vore något för dig

Visa signatur
Permalänk

Nu har jag ringt till Apple och frågat vad som kan ha hänt. De sa att datorn antagligen råkat ut för en fuktskada. Hur kan detta ha hänt? Datorn är ju byggd i aluminium, och aluminium rostar inte.

De sa också att denna typ av skada inte täcks av garantin, så vad ska jag göra nu? Ska jag sälja datorn på Blocket för ungefär 20-25.000 kronor och hoppas att någon köper den? Någon på detta forum som är intresserad av en 17" MacBook Pro med 2GB minne och 120GB hårddisk?

MVH Andreas.

Permalänk

Ja hoppas du skojjar? En Freestyle är ju gjord av plast, men inte kan jag bada med den för de..

Permalänk
Medlem

måste ju vara ett skämt eller? bara för att skalet inte är i en metall som rostar betyder det ju inte att den klarar fukt o väta vem badar me mobilen? den är ju precis som freestylen gjord i plast.

är den fuktskadad är den nog rätt svår såld. skulle vara nån som köper den o försöker rädda den, om det går. men tror knappast nån lägger 25000 för den då.

intresserad av hårddisken om du vill sälja den löst dock

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Du lämnar in den och betalar reparationskostnader, skulle väl jag säga är det intelligentaste.

Om det är ett fel som täcks av garantin så betalar väl Apple, dock. Det är ju inte helt säkert förrän någon har kollat igenom.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Du lämnar in den och betalar reparationskostnader, skulle väl jag säga är det intelligentaste.

Om det är ett fel som täcks av garantin så betalar väl Apple, dock. Det är ju inte helt säkert förrän någon har kollat igenom.

/Adrian

ja, det är nog det bästa o göra.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X