Permalänk
Medlem

Bush hid the facts

Öppna notepad - skriv "Bush hid the facts" spara filen som (vad du vill).txt, stäng notepad, öppna sedan notepad och din txtfil - kolla vad det står.
Mystiskt.

Nästan ännu roligare att googla på det. Ingen träff alls!

Permalänk

Mystiskt, detta kräver undersökning

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

bara för att det blir så vet man ju att det stämmer :].. man får nog testa en massa olika varianter nån gång när man håller på att somna

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk
Medlem

Använd samma teckenkodning när du öppnar och sparar filer. Blir självklart fel om du sparar som Unicode och öppnar som Ascii.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Använd samma teckenkodning när du öppnar och sparar filer. Blir självklart fel om du sparar som Unicode och öppnar som Ascii.

Vad pratar du om? Skulle vad man skriver i textdokumentet påverkar kodningen normat sett? Om du skriver nåt annat sker ju inte samma fenomen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bankler
Vad pratar du om? Skulle vad man skriver i textdokumentet påverkar kodningen normat sett? Om du skriver nåt annat sker ju inte samma fenomen.

Jag vet vad jag pratar om ..

Testa att öppna dokumentet i Word eller Wordpad .. vad ser du då?
I Notepad så kan teckenkodningen vara inställd på Unicode vid sparningen .. men ANSI när du öppnar dokumentet. Då får du ett antal "myskotecken" istället för den riktiga texten.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Japp, det stämmer att den öppnar den som unicode och om man specar att den ska öppna som ANSI så blir det inte samma sak. Men varför blir det så för just_den_texten? Varför sparar den som unicode av default. Om du t ex skippar sista s:et men i övrigt gör samma sak blir det ju inte fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bankler
Japp, det stämmer att den öppnar den som unicode och om man specar att den ska öppna som ANSI så blir det inte samma sak. Men varför blir det så för just_den_texten? Varför sparar den som unicode av default. Om du t ex skippar sista s:et men i övrigt gör samma sak blir det ju inte fel.

Är inte bara den texten, har fått det med helt olika texter. Verkar vara något mysko med Notepad.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Ok, intressant. Har aldrig påträffat felet förut. Aldrig hört talats om det. Men men. Nån skum bugg då.

Permalänk
Medlem

george bush och bill gates i maskopi :S

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Är inte bara den texten, har fått det med helt olika texter. Verkar vara något mysko med Notepad.

Ord 1 har 4 tecken, ord 2 har 3 tecken, ord 3 har 3 tecken och ord 4 har 5 tecken. Vad man skriver har inte så stor betydelse så länge det följer mönstret 4-3-3-5.

Permalänk
Medlem

Jupp, klart intressant.

Hittade lite mer om buggen, verkar inte vara bara vid 4 3 3 5.

http://weblogs.asp.net/cumpsd/archive/2004/02/27/81098.aspx

Permalänk
Avstängd

Re: Bush hid the facts

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bankler
Öppna notepad - skriv "Bush hid the facts" spara filen som (vad du vill).txt, stäng notepad, öppna sedan notepad och din txtfil - kolla vad det står.
Mystiskt.
Inget mystiskt alls det stog en massa kinesiska tecken bara,vad är det för mystiskt med det???????????

Nästan ännu roligare att googla på det. Ingen träff alls!

Ohhh,konstigt??:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

jag har stöd för österländska språk installerat och för mig dök denna text upp: 畂桳栠摩琠敨映捡獴

Prövade att översätta i google translator:

Japanese to english:
畂 桳 栠 摩 琠 敨 projection 捡 獴

Chinese(simplified) to English:
畂 桳 name Mount 敨 video games were 獴

Läskigt värre!

Ps. Prova att göra samma sak fast istället för att skriva ovanstående, skriv istället, "this app can break", utan citattecken Ds.

Permalänk

Först var det väl "This app can break"? Nu har jag sett en massa olika kombinationer

Permalänk
Medlem

This is sp0o0o0o0ky!