Problem med Toca race driver 3

Permalänk
Medlem

Problem med Toca race driver 3

Fick låna spelet av min polare som är utomlands i 2 veckor till och jag hade sett fram emot att spela det då jag inte hade internet för en period.

Så, det går att installera, ja kmr till första filmen i spelet där den muppar sig och hänger sig.

Så då tänkte jag att det kanske bara var fel på ngt med installationen och jag testade ett antal gånger. Så jag tänkte att jag tankar hem skiten, det kan ju knappast va ngt problem efter som att ja nu innehar en laglig kopia.
Så nu funkar det bättre, kommer in i spelet, men det går bara (som uppfattas av mig) i 1 frame per sekund å mega slött.
Så för att slippa alla filmer så bytte jag namn på dem i installationsmappen och sedan så tänkte jag att det kanske löser sej när man väl kommer in i ett spel.

Så efter cirka en timme så kommer jag inte i spelet, men icke. (exempel : Trycker på Uppil för att ge gas, cirka 10 sekunder kommer gaspådraget och det tar cirka 10 sekunder för att den skall gå ner igen).

Så då lackade jag och undrade va som problemet var, så då drog jag upp aktivitetshanteraren på extended windows skärmen, och då märkte jag till min förvåning att den använder 0% i CPU usage, vilket jag ser som problemet, samt att den knappt använder ngn ram - mellan 2k och 20k.

Testat att sätta in att bara ena proccesoranvändningen endast används utav den ena processorn.

Pentium D 930 3.0 GhZ
ATI radeon x850pro
Tagan 480 watt

- Jag vet att det är en olaglig kopia, men med orginal funkar det ej -

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 BE | Asus M4A79XTD EVO | Corsair 4GB DIMM DDR3 1600MHz | XFX HD5750 700M 1GB DDR5 | Tagan 480W | BenQ G2420HD | Win 7 x64 |

Permalänk

Många har problem med detta spel, det finns problem dock så klarade jag mig utan ett enda

Mitt system:

AMD Athlon 64 4000+ (San Diego)
XFX 6800XT 512MB (Modifierad)

Kör spelet med en medel FPS på 104FPS, roligare än så blir det inte. Det är ett bra spel med bra bil kontroll, synd att bara ett fåtal kan ha glädje av det.

Permalänk
Medlem

jag kör oxå det spelet utan problem.

amd operton 144@2.8ghz
xfx 7900gt 520m
1gig ram
antec 480watt

skit kul spel annars, ett av dom spel där man faktiskt KAN vinna med tangenterna.
ganska enkelt för datorn. vet inte fpsen men jag kör allt högsta med 1600*1200 4xFSAA 8xAA

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Hmmm... den där processorn som du kör med har ju dubbla kärnor väl? Gå in på aktivitetshanteraren (ange processtilldelning) och klicka på att det körs med någon av kärnorna bara.

Permalänk

Hej
Var precis iväg och köpte detta spel för att ha något nytt att spela med min ratt (Microsoft Sidewinder Force). Spelet flyter perfekt med hög grafik (över 100fps) MEN när jag kopplar in ratten och startar ett lopp är fps:en strypt till ca 25. :S WOT! Någon som vet vad de kan bero på? dator i sign

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem

Har redan testat det där med att sätta processtilldelningnen till 1 utav dem och även testat att sätta alla andra processer på den ena och spelet på den andra, vilket tog ett tag dock, men det funkade inte heller. Älskar bilspel och skulle göra allt för att få det att funka, men ja får väl gå ner till affären och köpa ett, funkar inte det så blire det väl ett mil långt klagobrev till ngn som jag anser som anvsvarig.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 BE | Asus M4A79XTD EVO | Corsair 4GB DIMM DDR3 1600MHz | XFX HD5750 700M 1GB DDR5 | Tagan 480W | BenQ G2420HD | Win 7 x64 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampan8
Har redan testat det där med att sätta processtilldelningnen till 1 utav dem och även testat att sätta alla andra processer på den ena och spelet på den andra, vilket tog ett tag dock, men det funkade inte heller. Älskar bilspel och skulle göra allt för att få det att funka, men ja får väl gå ner till affären och köpa ett, funkar inte det så blire det väl ett mil långt klagobrev till ngn som jag anser som anvsvarig.

Det räcker med att sätta CPU 0 eller 1 för den processen som buggar, Då fixar windows så alla andra processer använder den andra kärnan och det som blir över av den du använder.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skutteakaskutt
Hej
Var precis iväg och köpte detta spel för att ha något nytt att spela med min ratt (Microsoft Sidewinder Force). Spelet flyter perfekt med hög grafik (över 100fps) MEN när jag kopplar in ratten och startar ett lopp är fps:en strypt till ca 25. :S WOT! Någon som vet vad de kan bero på? dator i sign

Japp, detta spelet använder Starforce protection, som oftast verkar krångla när man har något insatt i USB-portarna, dvs. din ratt. Vi älskar alla StarForce

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Japp, detta spelet använder Starforce protection, som oftast verkar krångla när man har något insatt i USB-portarna, dvs. din ratt. Vi älskar alla StarForce

Men dahh! kan jag avinstallera starforce på ngt bra sätt?

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skutteakaskutt
Men dahh! kan jag avinstallera starforce på ngt bra sätt?

Skall finnas en uninstaller på deras hemsida (starforce's hemsida) men då kan du inte spela spelet

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

saggigt att det ska vara så, då borde man faktiskt få ladda ned spelet eftersom man redan köpt det så att om någon säger nått så har man ju endå skivan, för man måste väll inte ha starforce?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst och rensad*

Ett av inläggen bröy mot §7. Vidare bryter trådskaparen mot §7.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X