feedback på ett hemmagjort spel

Permalänk
Avstängd

feedback på ett hemmagjort spel

http://hem.passagen.se/luffaren_bill_gates/Sc.rar

Spelet är ett 2d run&jump

feedback om spelet vorre nice

Permalänk
Medlem

Asdåligt!

Vart ska jag börja? Det där att man blir nersegad när man hoppar och man måste rulla upp farten är skitjobbigt när man ska hoppa.

Den otroligt jobbiga och fula monotona grafiken känns hopplöst och speciellt när spelet heter något med colors i namnet.

Det faktum att det är askort och musiken blir påfrestande.

Ni släpper en i spelvärlden helt utan förklaring, Kontrollerna är kassa.

En installer för det lilla spelet? Vad tänkte ni på?! Detta är förmodligen det värsta skit jag någonsin spelat. Någon annan får gärna vara positiva.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

öhh, okey, nån annan som har nån åsikt om spelet, det är ju bättre än va rezuth säger att det är, då nissen inte har känsla för god smak.

Permalänk
Medlem

hur mycket jag än försöker leta postiva saker så hittar jag ingenting att säga. men men jag har väl dålig smak också då antar jag...

Permalänk

Det verkar vara ett ambitiöst projekt, men hur hoppar man?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
Det verkar vara ett ambitiöst projekt, men hur hoppar man?

tror jag använde "shift" - minns inte riktigt - jag gör mitt bästa för att förtränga minnet av "spelet"...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
bild?

Permalänk

haha, tack.

Rezuth: om detta spelet nu är så kasst, kan du inte göra ett bättre?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Första världen var rolig, men sedan när man kom till vattenvärlden så föll nöjesfaktorn.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
haha, tack.

Rezuth: om detta spelet nu är så kasst, kan du inte göra ett bättre?

Detta är enormt roligt! Så fort man faktist ger feedback kommer folk och säger gör något bättre själv då. Nog för att jag redan har det kan slänga upp det så snart jag hittat mitt usbminne.

Tänk vilka dåliga filmer, spel, OS, bilar jag allt möjligt om man inte fick klaga för att man inte kan göra något bättre själv.

Gud vilken har inga bromsar! Fy fan vad sämst
- Gör en bättre bil själv då

Nej ärligt! Ta åt er istället för att vara så jobbiga.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Permalänk

Hehe.
Jag ser en skillnad på kritik och konstruktiv kritik.

Nu ska jag sätta igång och spela

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
http://www.kirun.co.uk/web/capslock/keyb3a.jpg

Tack, och nu en bild på spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

muahahahahahhahaa!

Lol, misstänkte nästan att det var den tråden i nyform

Och nej.. spelet var inte bra.. gör så bollrackarn rör sig som en boll.. inte typ, tvärnitar varje gång den landar tex.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tyckte det var en bra spelide, men fysiken är som sagt inte den bästa.
Blev alldeles för svårt i andra världen också.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Jag tycker det var ett väldigt välgjort och trevligt spel, nästan 100%. Tills värld 2 kom. Den var plottrig och svår. Men för övrigt (alltså tills dess) så var det ett bra spel. Finslipa lite och ändra värld 2 så blir det en mycket trevlig spelupplevelse.

Visa signatur

4400+ @ 2.5GHz, DFI Ultra-D, OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC, XFX 7900GT.

Permalänk

Läskigt dåligt

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Det är en sjuhelvets skillnad på att ge grabben "feedback" (som han bad om). Och att bara vara taskig. För er som inte vet vad feedback eller konstruktiv kritik är kommer här en liten sammanfattning (wikipedia): "Konstruktiv kritik kallas kritik som inte bara pekar på svaga punkter i det kritiserade utan även inbegriper förslag på förbättringar."

Exempel på kritik: Färgerna är fula.

Exempel på konstruktiv kritik: Jag har svårt för att bollen är (färg), den borde vara (färg) istället eftersom bla bla bla bla...

Permalänk
Medlem

Ok, spelet kanske inte var det bästa, men å andra sidan så är det ju gratis.
Tänkte först klaga på att det var i svartvitt, men förstod vid första bossen att man får färger allt eftersom
Ni kanske kunde jobba lite mer på kontrollen, den var inte helt bra.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

Vi i GameIllusion Crew har diskuterat att släppa en uppföljare pga påtryckningar av alla våra fans...

För er som fortfarande inte listat ut det så hoppar man med Shift.. Man får färgerna eftersom + att bossarna kan vara lite knepiga.

Permalänk
Medlem

Tycker det var ett trevligt litet spel. När jag läste kommentarerna här ovan så var jag beredd på det värsta. Ok, inget spel som ni skulle kunna ta betalt för men ett helt ok tidsfördriv.

Lycka till i fortsättningen grabbar!

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

får man fråga vem som är dum nog att välja shift som hoppknapp? Trycker man för mycket på den så kommer det ju upp en ruta för "Tröga tangenter".
Sedan fattar jag inte varför man väljer att göra ett spel utan färg.

Och sedan tycker jag att det borde vara en hel värld innan bossen istället för 4st mindre, det är ju bara samma sak ändå. Bossen bara kommer ju plötsligt så man bara tänker "mkaaaaaj??" för sig själv.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

som jag förstått det så får man färgerna allt eftersom man spelar och att stänga av så att tröga tangenter inte aktiveras är ju inte så svårt det heller.

Permalänk
Medlem

spelet var ganska så kul...tills värld 2 kom, den såg lite underlig ut och var lite väl tråkigt grå. sen så var det jobbigt med alla små skit snabba grejjer som fanns i vattnet(eller var det luft tunnlar man åkte i).
sen tyckte jag fsiken var lite små underlig, som i backar och sådant så rullade inte bollen av sig själv(kanske ska vara så?).
men ide'n var bra och lyckas ni få hela spelet lika kul som första välden kan det bli en höjdare!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
Vi i GameIllusion Crew har diskuterat att släppa en uppföljare pga påtryckningar av alla våra fans...

För er som fortfarande inte listat ut det så hoppar man med Shift.. Man får färgerna eftersom + att bossarna kan vara lite knepiga.

Ni lever i en dröm.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

asså, det va inte direkt menat seriöst... ingen av oss vill göra en uppföljare, dock är jag inne på att göra ett 3dspel som kommande projekt...
andra spel vi gjort finns på www.gameillusion.tk i speldelen, typ de äldre spelen... lägg märke till att vi verkligen försökt ta betalt för stolen colors

Permalänk
Medlem

Så ni har försökt sälja spel, men inte bemödat er med att skaffa en seriös webadress?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Så ni har försökt sälja spel, men inte bemödat er med att skaffa en seriös webadress?

Exakt!

Permalänk
Medlem

Ni får skaffa er lite seriösa kunskaper om C++ iställer för att göra spelet i en klick n play kopia.

Visa signatur

Nuclear Winter