Permalänk
Relik 📜

Trådlöst utan "fördröjning"

Alla vet den gamla "myten" om att det inte går att spela med trådlöst?

Själv måste jag säga att ajg faktiskt har problem att lira snabba FPS med trådlöst, eller i alla fall hade jag det när jag sist testade (vilket kanske var något år sedan).

Tänkte bara höra omd et finns något trådlöst system utan "fördröjningen"?
Försvinner den tex om det är blåtandsbaserat?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Fördröjningen lär ju vara kortare med Bluetooth. Men du kommer aldrig ifrån fördröjningar med trådlöst...

Visa signatur

IBM R40

Permalänk

förstod inte riktigt va du menade med fördröjning men om det är eftersläpningar när du rör muspekaren du vill bli av med så är logitech g7 ett alternativ. den musen har lika bra prestanda som en trådmus men bara att den e trådlös.

när ja hade en sån så testade jag att dra musen från höger till vänster allt vad jag kunde över musmattan. och testade sen med en trådlös microsoft mus. g7 följde lätt med alla rörelser inga eftersläpningar alls. och med microsoft musen så följde den inte med alls och senare "fastnade" i mitten av skärmen.

enda felet me g7 e att den inte funkar me alla musmattor. finns många som tycker g7 inte hänger me alls men de e pga av att dem har fel musmatta...

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Fördröjningen lär ju vara kortare med Bluetooth. Men du kommer aldrig ifrån fördröjningar med trådlöst...

Om den blir mindre än fördröjningen på TFT-skärmen så märks den inte..

Ska kolla på G7!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

sitter på en logitech mx 1000(laser) och den kör jag på alla underlag utan att nånsin upptäkt några fel drar den som fan över bordet som jag sitter på utan musmatta som är lackat träbord och det blir exakta rörelser.. Bästa datormusen som jag ägt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

ja har testat mx 1000 ett par gånger. vet ej om det berodde på att underlaget varit dåligt, sändaren va för långt ifrån eller om batteriet började bli svagt, men ja tyckte iaf att musen inte hängde med allt för bra.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

jag kör med en trådlös mus till kittet DiNovo 2.0 och har inte märkt något direkt fördröjning:

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många gånger man hört "nej nej det är inga eftersläpningar det är precis som en trådmus". Sen har man själv testat bara några minuter och konstaterat att den är oanvändbar.

Så mitt råd är, testa själv. Fast grundtipset är, skit i trådlösa tangentbord och möss.

Permalänk

Speciellt tangentbord, vissa spel blir ospelbara även med 0,2 sekunders fördröjning (tex. Stepmania, trycker man ner 10+ tangenter i sekunden så är fördröjningar inget man vill veta av).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

jag har en mx 1000 kan inte spela med den det går bara inte...

blev att sätta den på surfdatorn och köpa en mx518 till spel datorn

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk
Medlem

Har en mx700, mx1000 och en mx310 som har kabel, och jag märker knappt skillnaden på dem. Båda trådlösa köpte jag som ett tagentbord+mus paket. Har även haft ett Creativ paket men det var bara skit, så håll dig till logitech eller microsoft. Det är bara att du testar dig fram vilken du tycker att är bäst på olika underlag.

Det där med fördröjning gällde får några år sedan, men samma sak är det med TFT-skärmar. Tekniken blir bättre o bättre hela tiden.

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asrock Dual-SATA2, 1 GB DDR-RAM, GF6600GT osv.
"One ring to rule them all, One ring to find them, One ring to bring them all, And in the darkness bind them!" miskad storlek /Quizor

Permalänk
Medlem

Jag Har använt en G7:a i 2 månader och det är inga eftersläpningar alls, den funkar kanon när jag spelar cs som jag gjort i alla fall 6 år. innan jag köpte så läste jag om den massor och det verkar inte vara någon som har provat den som är missnöjd... dom som har provat äldre trådlösa tror däremot att den är lika kass som trådlösa möss var för några år sen. prova själv, jag garanterar att du inte blir missnöjd.
Nu letar jag oxå efter ett trådlöst tangentbord som funkar lika bra, nån som vet nåt? får kosta max 1500:-

Visa signatur

Asus P6X58D-E | Core i7 950 | 12GB Corsair XMS3 | 120GB OCZ Vertex 2 ssd | Zotac GTX480 | Corsair 750W HX | Antec P183 | Cooler master V8 |

Permalänk

köp iaf inte den billigaste trådlösa råttan du hittar.

När morsan köpte en ny dator på OnOff, så följde det med trålös tagentbord och mus. Och båda var otroligt plastiga. Tagentbordet tyckte jag var kanon för en "budget" trådlös! Men musen var nästan en halvsekund efter och var ospelbar med den! Men med tagentbordet kände jag nästan ingen skillnad med en trådbord. Fast...jag vet inte märkena på dom...