vilken hastighet har ni på era internet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tooby77
sitter på balkongen med polarens trådlösa som bor en bit bort:

0.6 mbit/s---> Gratis, är nöjd

hahahaha!! soft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jezper
Ligger på 50Mbit down och 10Mbit up
Bredbandsbolaget via stadsnätet i Sundbyberg.
Betalar just nu 99:- per månad i halvår sedan 199:- igen.
Det gäller att ringa och säga upp abonnemanget med jämna mellanrum så att man håller priset nere.

//j

Men slipper du verkligen inträdesavgiften om du säger att du direkt vill ha igång uppkopplingen efter en uppsägning? Är du utan uppkoppling några dagar?
Om det är problemfritt ska jag fan göra detsamma med min ADSL-uppkoppling bara för att jävlas tillbaka lite med BBB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimma
Men slipper du verkligen inträdesavgiften om du säger att du direkt vill ha igång uppkopplingen efter en uppsägning? Är du utan uppkoppling några dagar?
Om det är problemfritt ska jag fan göra detsamma med min ADSL-uppkoppling bara för att jävlas tillbaka lite med BBB.

Jag har aldrig hunnit säga upp det. Har länge tänkt byta till Labs2/Bredband2 men varje gång jag ringt för att säga upp abonnemanget har de erbjudit ett nytt lockpris för att jag ska stanna kvar.

Har du några konkurrerande bolag som kan erbjuda uppkoppling så är det väl bara ringa och kolla, det var en jävla telefonkö idag dock.

//j

Visa signatur

Senast redigerad av jezper, 3010-01-01 klockan 25:02

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Kör de inte med traficc shaper på dig?

Nej, får ut näst intill full hastighet hela tiden om jag så vill oavsett vilken port/tjänst jag använder mig av.

Hörde extra med kundtjänst innan jag beställde och de kör ingen traffic shapeing i Sollentuna.

Visa signatur

Alla system med färre än 4 kärnor är för småbarn.

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget

Adsl 8/1

priset vet jag ej...ej jag som betalar

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jezper
Jag har aldrig hunnit säga upp det. Har länge tänkt byta till Labs2/Bredband2 men varje gång jag ringt för att säga upp abonnemanget har de erbjudit ett nytt lockpris för att jag ska stanna kvar.

Har du några konkurrerande bolag som kan erbjuda uppkoppling så är det väl bara ringa och kolla, det var en jävla telefonkö idag dock.

//j

Jo, jag har ju ett antal ADSL-leverantörer att välja mellan. Får väl låtsas att jag ska säga upp mitt abonnemang och se vad dom kontrar med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tvander
Nej, får ut näst intill full hastighet hela tiden om jag så vill oavsett vilken port/tjänst jag använder mig av.

Hörde extra med kundtjänst innan jag beställde och de kör ingen traffic shapeing i Sollentuna.

Okej så om man ringer de erkänner de det eller?

vet du om de kör på svenskabostäder nät?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Okej så om man ringer de erkänner de det eller?

vet du om de kör på svenskabostäder nät?

Det vet jag inte hör med AdamoFredrik här på sweklockers eller med adamos kundservice.

Visa signatur

Alla system med färre än 4 kärnor är för småbarn.

Permalänk
Medlem

Tele2/Comviq 8 / 1 Mbps
144kr / mån första 6 månaderna sedan 298kr /mån
Hel nöjd!

Permalänk
Medlem

BBB 10/10
295 kr/månden

Kass ping, pingar runt 20ms till Stockholm från Skövde
(BBB är ju bra duktiga på det där med routing, all min trafik går via Skövde -> Jönköping -> Malmö vilket gör att jag får bra mycket sämre ping)
Inte så särskilt nöjd med andra ord.

Permalänk

BBB 2 Mbit/s för 279 kr/mån

Jag är INTE nöjd. När jag fick paketet med modem och allt, så tog det 3 mån innan jag kunde surfa. Var tvungen att betala räkningarna för dom dära månaderna som jag inte kunde göra nåt, enligt kundtjänsten!

Permalänk
Medlem

BBB 100/100

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

ComHem 8.8/1.1 mellan 7-9ms mot sunet.. 350kr eller nått sånt i månden

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 3570K @ 4,5ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 4x4gb 1600Mhz | Gainward GTX 1060 6GB Phoenix | Samsung 850 Evo 250gb | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

BBB 24/1 adsl
http://www.acc.umu.se/~aquila/speedtest/: 8.6 Mbit/s

onöjd, ny switch imorgon

Visa signatur

(defmacro lisp-bootstrap (expr) expr)

Permalänk
Medlem

Bahnhof 10/10Mbit för 200kr/mån i Malmö stadsnät.

Mycket nöjd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det kanske vore enklare att göra en omröstning !?

Permalänk
Medlem

ni med 24 mbit eller 10 mbit fiber, hur lång tid tar det att ladda ner en låt på 4 mb?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6300, Corsair 2048MB Twin2x 5400 DDR2, Sapphire Radeon X1900XT 512MB

Permalänk
Medlem

Just nu (Skolan) så delar Katrineholms Gymnasieskolor på 1gbit? så nånstans mellan 100-200mbit sitter jag på (In/ut)

Hemma så äre 24/1mbit Webtech nord som gäller..

Mvh Jim

EDIT:

heis för att svara på din fråga.. så skulle jag säga nånstans mellan 2-3sekunder.. Ca 1-2mb/s beroende på host..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

NTT 100/100
5000yen (ca 300:-) /månad
Kampanj med gratis inkopplingsavgift och tre månader gratis

Visa signatur

me computa be good

Permalänk
Medlem

Gavlenet 10/10. Får ut hela hastigheten -så jag är nöjd

Permalänk

100/100mbit via HIS (Högskolan i Skövde) som går ut i Sunet.

100kr/termin. Jag är rätt nöjd, men den har ju vissa begränsningar... stängda portar tex.

Permalänk
Medlem

Nu har jag skaffat Bredbandsbolaget 100/10
Får ut 78/11 320:- / mån

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

Telia 24/1
för mycket pengar, tror det är 380:- i månaden eller så
Får ut ca 18/1

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

BB2 100/100 Mbit/s
98 kr/mån

I praktiken är hastigheten betydligt lägre, visserligen 94/85 mot deras TP-testserver, men i övrigt (i sammanhanget) riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem

Telia 24mbit (18mbit)
runt 300 kr tror jag, inte jag som betalar.
Nöjd.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Har uppgraderat till LCnet 10/10 MBits nu. Ingår i hyran när man bor i studentbostad här uppe i Luleå. I praktiken får jag väl ut nått i närheten av 3-4/9 MBits vilket ju kan vara lite tråkigt ibland

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Har telia 8mbit 8 ner/ 0.8 upp

Fast får bättre upphastighet än vad jag ska ha.. Får 1mb upp istället..

Permalänk
Medlem

BBB 100/10 Mbit
320:-
hyfsat nöjd.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Spray 0.5
299kr månaden

RIKTIGT missnöjd. Pingar upp till 300 ibland på cs servrar. Kan hoppa mellan 15- 300 då och då. E så på alla datorer jag testat med. Skitkasst.

Permalänk

100/100mbit gratis

* ingår i hyran och är 1500mb/dygn gräns. Går inte att "spara" sin gräns...

Edit: obegränsat inom DMZ (typ västerbotten)

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |