Permalänk

Ixus 60, datum

Hej!
Jag har ett litet problem, jag försöker få så att datumet står med på korten när man tar ett kort. Men nu är det så att det inte går att markera "datumstämpel" i menyn på kameran. Måste man göra något för att det ska fungera?

datumet och allt är inställt.

Vore grymt tacksam.

MVH

Cokelover

Permalänk
Medlem

Går att fixa om/när du skriver ut korten. Åtminstonde på min Pixma 4200.:)

Permalänk

Sitter också på en Ixus 60 och genast när jag såg vad du skrivit så började även jag leta efter det.
Hittade dock inget, är inte ens säker på att det finns med som inställning. Utan jag börjar mer fundera på om man inte kan välja det när man för över bilderna från kameran till datorn. Men då misstänker jag att man måste använda Canons program för överföring av bilder (använder själv Win XP's funktion). Lekte och donade så mycket med kameran så batteriet ligger just nu på laddning så jag kan inte prova att föra över med Canons programvara.

Permalänk
Hedersmedlem

Tog fram min Ixus 60.
snokenmon - i menyn, första fliken så finns det ett alternativ kallat "datumstämpel" men som är utgråat.
Jag hittade ingen lösning.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan endast visa datum/tid när du har bildformatet inställt på vykort. Varför? Ingen aning men så är det..

Permalänk

Det var högst lustigt att det som velotex sa, bara gick att få med datum och tidsstämpel när man hade inställningarna på vykort.

Vet inte om det står något annat i manualen, får rota fram och se om jag kan hitta något.