Prissänkning på X1900GT och övriga grafikkort? When?

Permalänk
Medlem

Prissänkning på X1900GT och övriga grafikkort? When?

Hej!
Har ni nån aning om när grafikkortspriserna ska sänkas? Ska köpa
X1900GT hos komplett, men dom har höjt priset med 50:- ^_^!

Men seriöst, ska köpa en ny dator snart (1 vecka kanske) och då har jag "spräckt" budgeten med 1000:- :(, får låna 1 tusing av morsan och då får jag indraget nästa studiebedrag pga lånet av morsan.

här är bild på datorn jag ska köpa och hoppas på att andra delar ska också sänkas, men speciellt grafikkortet,dyr!

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/namnlos-mhg.JPG + antiastisk armband för 150:-

så, vet ni när dem ska sänka priserna, typ 300 på grafikkortet? typ en länk med tabbel.

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Först måste nog X1950XTX kommer i lager. Vilket är aldrig som det ser ut nu. Bekräftad 14 september --> preliminärt 1 november = dåligt.

Permalänk
Medlem

Det ser inte ljust ut...
Jag sitter också och väntar på prissänkningen, tänkte beställa ett X1900XTX men priset upp till X1950XTX är så liten så jag ska ta det istället. Men orken börjar tryta.

Kanske skulle man gå över till Nvidia? ...Neee!

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Det ser inte ljust ut...
Jag sitter också och väntar på prissänkningen, tänkte beställa ett X1900XTX men priset upp till X1950XTX är så liten så jag ska ta det istället. Men orken börjar tryta.

Kanske skulle man gå över till Nvidia? ...Neee!

X1950XTX använder sej av GDDR4 jue!
Btw skulle kunna ta ett X1800GTO, men billigast finns just nu är
1817 + frakt. lite dyrt

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Hehe Så kan de va...
Dyrt, JA! Med tanke på att X1900GT inte ligger många slantar över. (1869:-)
Det jag rekomenderar dig att göra är att vänta tills X1950XTX finns ute i handeln (Det vet man ju inte när det blir...) så kommer priserna nästan garanterat sänkas, hur mycke vet jag inte men sänkas kommer dom... (Kanske bara rör sig om några kronor.)
Annars, orkar du inte vänta så beställ nu. Man kan ju inte leva på att vänta på allt

Usch vilket långt inlägg... Ähhh, nu går jag och lägger mig.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Inaktiv

De senaste 2 veckorna har priset på processorer, minnen, hårddiskar, moderkort bara gått upp, iallafall på komplett. Som högst brukar priserna vara vid julhandeln. Kanske hinner sjunka någon gång innan dess.

Som tur är beställde jag när det var som billigast ^^

Permalänk
Medlem

Priserna har gått ner lite granna dom senaste dagarna
Positiv utveckling

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Re: Prissänkning på X1900GT och övriga grafikkort? When?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
Hej!
Har ni nån aning om när grafikkortspriserna ska sänkas? Ska köpa
X1900GT hos komplett, men dom har höjt priset med 50:- ^_^!

Men seriöst, ska köpa en ny dator snart (1 vecka kanske) och då har jag "spräckt" budgeten med 1000:- :(, får låna 1 tusing av morsan och då får jag indraget nästa studiebedrag pga lånet av morsan.

här är bild på datorn jag ska köpa och hoppas på att andra delar ska också sänkas, men speciellt grafikkortet,dyr!

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/namnlos-mhg.JPG + antiastisk armband för 150:-

så, vet ni när dem ska sänka priserna, typ 300 på grafikkortet? typ en länk med tabbel.

Skippa det extra ljudkortet och problemet är löst ^^

Permalänk
Medlem

vad jag har fått hört av våra säljare
är att minnen och cpu's kommer att gå upp i höst, men det är vad dom har sagt.
och jag arbetar bara på en liten datorbutik.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Prissänkning på X1900GT och övriga grafikkort? When?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mickaso
vad jag har fått hört av våra säljare
är att minnen och cpu's kommer att gå upp i höst, men det är vad dom har sagt.
och jag arbetar bara på en liten datorbutik.

då måste jag köpa minne så snart som möjligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Skippa det extra ljudkortet och problemet är löst ^^

Yepp! Skippar ljudkortet och köper BULK version lite senare

Btw : skippar cavaliern chassiet så jag får råd med X1900XT :/

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Det är ett mycke bättre köp om du tar X1900XT. Så bra som det ligger i pris nu!

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...