Permalänk

fästa moderkort?

funderar lite på en sak.. har ett B moderkort som jag måste ha ner höjden på.. det som tar mest höjd är prolle kylaren och isf ett nätverskort..

tänkte därför tjäna några mm på att enbart fästa moderkortet med träskruv eller liknande rakt ner i en träskiva.. finns det några risker?..

enda jag kommer på iaf är att man kan råka dra moderkortet ojämt..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Finns nog en hel del dåliga saker som kan hända störst risk är nog att du kan förstöra lödpunkter på undersidan av moderkortet... jag skulle inte rekommendera att köra utan distanser iaf.

Permalänk

Jag har skruvat fast ett moderkort i en plyfa utan distanser en gång och det fungerade bra. Ett fipps kan ju vara att klippa till en bit från en antistatpåse och ha imellan. För så desperat är du väll inte så en tun plast inte får plats? Vet inte hur stor risk det är med trä och ESD egentligen men man kan ju alldrig vara för säker. Kanske inte heller skulle våga dra fast moderkortet med skruvdragare. Det är ju endå en del saker som sticker ut lite på undersidan, hur mycket du vågar böja på moderkortet får du avgöra.

Lycka till, och jag hoppas det kommer bilder.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

ett alternativ är ju annars att kapa distanserna (och skruvarna, eller skaffa nya skruvar, lätt och snabb lösning.
Blir ju lite högre kanske, men nån mm distanser borde räcka.

Annars kan man ju alltid göra egna små distanser, typ använda o-ringar eller dyl.

Permalänk
Medlem

Eller så kan man köpa kortare distanser men med samma diameter?
Bör finnas på Clas Ohlson eller liknande butik.

Permalänk
Medlem

Änvänds inte också distanserna som jordpunkter?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd

du kan ju alltid köpa en "lägre" prolle kylare och en pci riser. då lär den bli "SLIM"

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

lr ta träskruv med muttrar som distanser, så gjorde jag, blev skitbra de

Permalänk
Medlem

Om inte annat kan du få stickor i moderkortet och det är inte bra

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

en esd påse ska man inte använda... finns trådar om att det inte är bra.. :/

men 2-3 små brickor annars i mellan och sedan heltvanliga skruv för isf hängerlödpunkter osv en liten bit upp isf..

q_m_p: jo det är ju det men då datorn inte är en värsting så behövs det inte.. har en hyfsad slimmad så som den är nu men det finns säkert någon som bygger en cm mindre

det som tar i först skulle vara fläkten till flänsen sedan minnet eller lpt porten på moderkortet ... ett nätverkskort har jag som inte är så mycket mindre än att det kommer dirext ut porten så..

som sagt tar detta moderkortet .. tyvär lite dålig bild då men men.. annars kanske man kan köra prolle passivt med någon fläkt på högkant utmed hela moderkortet?

det som jag kom o tänka på nu är nätagget få se om jag har råd till et shuttel agg eller om jag tvingas leva med att strippa ner ett vanligt så

har inte ännu häller kommit på till fullo hur jag ska ha alltihop funderar på att sätta det i en gammal hubb men frågan är om man får plats ..

edit: F*N hubben jag hade är för liten en rack då.. ska ta och fråga en nisse nu idagrana om han kan få tag i en slimmad låda te mig.. få se om det blir något av det.. har som sagt ett projektarbeta att göra te skolan så en modd kommer det iaf att bli innom ett år

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kör med brickor som distanser bara.. låter som det absolut bästa alternativet!

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Kör med brickor som distanser bara.. låter som det absolut bästa alternativet!

Ja om brickorna är typ 3mm höga lär dej ju räcka... men som sagt en lägra prollekylare vore ju najs. Är det en het prolle? annars nån väldigt platt fläns med en fläkta liggande på.

Permalänk

en celeron på 600mhz tror jag det är.. idlar på 30c och maxar 32.. kanske går dra passivt?.. har inte lust o dra en beställning enbart för en fläns

behöver ju ett agg iförsta hand om jag nu hittar en låda

Visa signatur

I am Extrazz.