Permalänk
Medlem

Problem med ASUS WL-520g

Hejsan

Köpte ny router (ASUS WL-520g på komplett) för att jag var i behov av wlan mm.... Och wlan funkar fin fint över långa avstånd med flera väggar och produkten verka kvalitativ och bra till en början. Men problemet är att av någon konstig andledning så byter routern den interna ip-adressen till dom kabelbundna datorerna då och då (ca 1 ggr om dan), vilket gör att man får öppna om portar hela tiden. detta är väldigt frustrerande och nu orkar jag inte göra om det hela tiden längre:/ jag har kollat på asus hemsida men hittar inget (verkar som om produkten inte ens finns med där:S)

undrar om någon har samma typ av router eller varit med om samma problem och kanske har en lösning på detta?

tacksam för svar!

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4600+ AM2, Gainward GeForce 7900GT 512MB, Corsair Value S. PC5300 2048MB, MSI K9N Platinum, WD 500GB,2x WD 320GB, WD 250GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem

tom. min gamla skabbiga dlink-604 har en funktion där du kan låsa ett visst IP till en viss mac-address, så vore skumt om den där ausu:en inte har den funktionen...

Permalänk
Medlem

har letat runt men hittar inte min mac-address, skriver man inte bara IPCONFIG /ALL i consolen eller???

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4600+ AM2, Gainward GeForce 7900GT 512MB, Corsair Value S. PC5300 2048MB, MSI K9N Platinum, WD 500GB,2x WD 320GB, WD 250GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av APEX_S
har letat runt men hittar inte min mac-address, skriver man inte bara IPCONFIG /ALL i consolen eller???

Jo...