Permalänk
Avstängd

Ny dator: Blir detta bra?

Hej! Jag har gjort några ändringar i konfigen till den ny dator med hjälp av tips från er

Kommentera gärna: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=687...

Permalänk
Medlem

Förstår inet varför du kör en AMD-prolle och inte en C2D

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelian
Förstår inet varför du kör en AMD-prolle och inte en C2D

Vad exakt är det du inte förstår?? Så klart killen ska köpa AMD om han vill det!
AMD är stabila, pålitliga och inte minst svala processorer.

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jättebra systembygge Danne888, kunde inte gjort de mycket bättre skälv. Men Zelian har en poäng även om han inte lägger fram den så bra. De finns ytterligare prestanda att hämta om du byter ut moderkort och processor mot Intel Core 2 Duo modellen. Den minsta modellen Intel Core 2 Duo är ganska likvärdig med 4200+ i både pris och prestanda. Alla andra delar kan du behålla som du har dom, oavsett om du väljer AMD eller Intel. Mycket bra komponenter rakt igenom!

Kan komma med ett tips på ett alternativ på grafikkort... nVidias 7900 GTO är väldigt hett just nu... de säljs för väldigt konkurenskraftigt pris på ca 2500 kr nu, vilket är mycket prestanda för pengarna.

Oj, glömde en sak. Byt ut brännaren du valt mot Samsungs SATA Brännare. Då slipper du använda klumpiga IDE kablar.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Vad exakt är det du inte förstår?? Så klart killen ska köpa AMD om han vill det!
AMD är stabila, pålitliga och inte minst svala processorer.

Behöver jag verkligen förklara mig?

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!

Permalänk
Medlem

Varför köra på en IDE hårddisk?
Byt ut den mot en SATA-2, snabbare och för typ samma pris.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Avstängd

Jag ändrade hårdisken till en lika dan SATA disk Men jag tror inte datrbutiken har någon SATA DVD Brännare, skulle gärna vilja ha en sån med.

Permalänk
Medlem

Det finns en Samsung DVD brännare med SATA för 375 kr hos
datorbutiken.com

Visa signatur

janee

Permalänk
Avstängd

oki, hittade den Jag uppdaterade inlägget med den nya.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelian
Behöver jag verkligen förklara mig?

Ja tack, föklara dig gärna.

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Ja tack, föklara dig gärna.

varför ska han "föklara" sig för en amd-fanboy? tycker du borde fixa din amd-logga lite i photoshop, ser äcklig ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liljohn
varför ska han "föklara" sig för en amd-fanboy? tycker du borde fixa din amd-logga lite i photoshop, ser äcklig ut.

Haha, tycker det låter som en Intel-fanboy som tjafsar tillbaka. *Anmält*

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Haha, tycker det låter som en Intel-fanboy som tjafsar tillbaka. *Anmält*

*Anmält*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liljohn
varför ska han "föklara" sig för en amd-fanboy? tycker du borde fixa din amd-logga lite i photoshop, ser äcklig ut.

*Anmält*

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Håll dig till EN tråd.

och lägg ner fanboy-tjafsandet är ni snälla

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||