Dark Messiah of Migh and Magic - Tråden

Permalänk

Demot finns på fileplanet t ex.

En fråga: Någon mer än mig som har problem med att alla magiska vapen med shader-effekter på (ljusken o sånt) immar ner skärmen när man har dem equipade? Om jag tar fram en eldstav t ex så blir skärmen snart helt röd o jag kan inte se vart ja går nånstans... Förhoppningsvis fixas det i nån bugg snart men är det någon som vet något workaround redan nu?

För övrigt måste jag ta tillbaka mycket av mina dåliga förhoppningar inna njag köpte det. Multiplayerdelen är ioförsig rätt kass men singleplayerspelandet är ju riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Hittade en gameguide på gamespot den finns även som pdf.
Den inehåller allmänna tips strategier och även en detalierad walkthroug för den som skulle fastna i spelet...

Här är en direkt länk till guiden och pdf:en:
http://www.gamespot.com/features/6160412/index.html

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

* SPOILER*
Jag har precis fastnat i spelet och berhöver lite hjälp. Jag har precis satt i den andra stenen i spindeln för att kunna komma åt "the skull". Var finns dom andra två stenarna och hur ska jag komma åt dom? hittar banne mig inget som kan hjälpa mig att komma framåt i spelet.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagoth-ur
* SPOILER*
Jag har precis fastnat i spelet och berhöver lite hjälp. Jag har precis satt i den andra stenen i spindeln för att kunna komma åt "the skull". Var finns dom andra två stenarna och hur ska jag komma åt dom? hittar banne mig inget som kan hjälpa mig att komma framåt i spelet.

har fastnat på samma ställe...

har ingen anning om vad man ska gjöra

ngn som vet??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagoth-ur
* SPOILER*
Jag har precis fastnat i spelet och berhöver lite hjälp. Jag har precis satt i den andra stenen i spindeln för att kunna komma åt "the skull". Var finns dom andra två stenarna och hur ska jag komma åt dom? hittar banne mig inget som kan hjälpa mig att komma framåt i spelet.

*Spoiler* *Spoiler* *Spoiler* *Spoiler* *Spoiler*

När du tagit stenen på väggen förtsätter du ner för trappan tills det tar stop, då tar du din "rope bow" och klättrar dig upp där finns ett litet rum med ett svärd och en ratt (dörr öppnnare) ,du drar den till max och sen springer så fort du kan ner och då har väggen öppnat sig, men skynda dig den stänger sig ganska fort. Efter det är det bara att följa kloaken tills du kommer till nästa sten.

hoppas du förstog :P...

Permalänk
Medlem

Jisses så kort spel 7GB och inte många timmars spelande direkt. Det var väldans kul till en början, men sen blir det bara tråkigt och fruktansvärt enkelt. Det går i princip att springa igenom hela spelet, buggar fanns det gott om också.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Jisses så kort spel 7GB och inte många timmars spelande direkt. Det var väldans kul till en början, men sen blir det bara tråkigt och fruktansvärt enkelt. Det går i princip att springa igenom hela spelet, buggar fanns det gott om också.

word!

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

har ett liten problem i spelet. Jag är i kapitel fem och har precis dödat cyklopen. Efter det går man ypp för en trappa och kommer till ett ställe med en massa rum med spindlar på. Två rum är redan öpnna och där finns två pooler. En blå och en röd. Man får liv och magi i dom. Det finns också ett rum där det sprutar ut eld från väggarna. Där kom jag förbi och hämtade nån eldstav. Men jag har lyckats öppna en sån spindeldörr en gång men råkade loada och nu får jag inte upp dom. Det rummet jag fick upp fanns det en bättre wisardsrobe eller nåt liknade. Hur ska man göra för att öppna dörrarna?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Med den datorn i sign är det väl inte så kontisgt?

det är inte med datorn i sign Är en med AMD 3700+ @ 2,55 Ghz 1024 MB RAM @ 230 MHz och ett 6800GS @ 500/1200 MHz

Permalänk

Här springer man runt och försöker få skillpoints till alla läckra vapen osså är spelet slut innan jag ens har fått testa hälfen av grejorna...
Får väl spela om det igen och springa runt i cirklar denna gång ^_^..

Permalänk
Medlem

tips: kör inte en ren mage, spells är inte tillräckligt bra. det går förstås att klara men det är väldigt jobbigt och ingen vidare variation. man gurglar mana potions som vatten innan man får mana regen (vilket är typ på sista banan om man bara lägger skills i magi/mana).

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Har precis klarat spelet, väldigt bra spel. Ett av dom bästa jag spelat detta år.

Men nu har jag sett två slut i spelet, och nu undrar jag hur många slut det finns.

-SPOILER-
Finns det ett annat slut om man om man låter Leanna(?Vad hon nu heter?) leva och inte dödar henne?

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagoth-ur
* SPOILER*
Jag har precis fastnat i spelet och berhöver lite hjälp. Jag har precis satt i den andra stenen i spindeln för att kunna komma åt "the skull". Var finns dom andra två stenarna och hur ska jag komma åt dom? hittar banne mig inget som kan hjälpa mig att komma framåt i spelet.

Fan jag fastnade på precis samma ställe.
Var samma dag som spelet släppts och ingen kunde hjälpa, så jag drog en noclip haha ;D

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Tycker spelet var lagomt långt. Det var fortfarande kul när slutet kom om än själva slutsekvensen inte var så givande.
Spelade som en backstabber. Riktigt kul. känns som en av de mer givande sätten att spela igenom spelet.
Sedan var det nån som inte dödade leanna? Eftersom man har ett ubersvärd med +9 dmg +1x nånting to undead som man inte kan använda för att man är demonspawn känns det som att man borde bli "renad" om man tar emd sig henne till staden.

Permalänk
Avstängd

finns att ladda ner som singelplayer, fan vad coolt det är alltså, skall köpa det, de e det garanterat värt! mvh

Permalänk
Medlem

*Spoiler*

Spelat igenom 2 gånger nu en gång som ren warrior å en som ren mage... Magen va lätt bättre enligt mig. Sen frågan om att döda Leanna så gjorde jag de inte någon av gångerna utan fick mig renad från Xana lr vad hon heter och då kan man använda det där super svärdet och får även en stav, dagger och en pilbåge som är lika uber:) Tror dock inte det har något att göra med vilka slut man får välja. Tror bara det finns ett gott och ett ont slut och man får välja vilket man vill ha efter sista fighten.

Visa signatur

[AMD 64 3200+ @2200] [Gigabyte K8NS Ultra 939] [1Gb Kingston DDR PC 3200] [Leadtech 6800 le @ 16/1,6] [Seasonic S12 430W] [Antec Sonata]

Permalänk
Medlem

Jag föredrar korta spel, älskade riddick och en anledning var att jag tycker det var lagom speltid.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

*Möjlig spoiler, varning*

Klarade spelet i helgen, var riktigt underhållande faktiskt.
Dock blev spelet katastrofalt enkelt en bit in i spelet som magiker när man fått Mana Regen, Skölden, Charm och Fire Ball. Springer bara omkring och charmar ena efter den andra och låtar alla döda varandra medans jag aldrig får slut på mana och gör lite extra skada när jag känner för det. Skölden gör dig odödlig i princip också.
Som ett exempel, när jag mötte spindelbossen stog jag bara i honom och spammade fire balls och förnyade mig sköld när den tog slut, inte så svårt direkt. Samma sak på sista bossen, fast krävdes 2-3st mana potions dock.

Blir nog att spela om på hard och som rogue/bågskytt snart ;D

Permalänk
Medlem

kan som sagt rekommendera att spela som rogue/backstabber. Är såå härligt och det går verkligen inte bara vifta sig igenom striderna, utan man måste hitta gömställen, vänta, döda dom en och en etc.
Redigt svårt i början dock. se till att fö högsta stealth lvln så snabbt som möjligt. Kanske healspellen däremellan då det kommer göra ont innan du fått den

Permalänk
Medlem

sen jag instalerade Dark Messiah har min hårdisk fått fnat den stängs av och startar hela
tiden. Det dröjer nog inte länge inan den är nere.
sen har dem stora problem med (fallen to deaf) det finns flera ställen i spelet där man kan jena i genom att ta ett ganska långt hop och sen landa på en lite grus väg och när man står på den lila grusvägen så får man reda på att man har ramlat till sin död.

Permalänk
Medlem

Ok, gammal tråd, men för mig är spelet nytt...

Vill bara berömma den underbara realismen och fysikmotorn i spelet. Helt underbart. Bästa stridssytemet jag nånsin sett i ett spel. Känslan att sparka till nån soldat i ansiktet så han flyger ner för en trappa eller in i en eld eller nåt är bara för underbar...

Många verkar ha haft problem med spelet på diverse sätt, men för mig har det bara varit frid och fröjd. Har maxat allt på 1280x1024 och det ser mycket vackert ut och finns inte en tillstymmelse till lagg.
Har inte heller någonsin haft laddningstider längre än kanske 20 sekunder.

Ok, spelet gick kanske lite för snabbt att klara på hard. Jag kan dock rekommendera patchen där man höjt svårighetsgraden rejält med nivån hardcore.
Spelar om spelet nu och det blev onekligen väldigt mycket svårare.

Kan bara hoppas att det kommer en uppföljare eller expansion, med lite fler banor.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Tycker oxo det är skitkul spel. Körde först med typ warrior, körde igenom och testade båda sluten med den setupen. Sen körde jag om det igen som thief/lönnmördare, och det var ju om möjligt ännu roligare. Naturligtvis körde jag upp Archerskillsen till max i början.
Gillar att man får skillpoints att lägga på vad man vill. Skulle bara vara lite längre så man får testa sina bättre skills när man väl fått dom ordentligt.

Synd bara att mitt grafikkort är av den äldre sorten nuförtiden, det hackade/eftersläpade lite hela spelet, och kunde knappt köra på medel. Men det är ändu snyggt spel, och kommer definitivt köra om det när jag skaffar nytt grafikkort. Synd bara man kan alla skrymslen och vrår utantill efter att ha kört igenom det ett par gånger ;D

Permalänk

körde igenom spelet med en stealth baserad char. med maxad strenght och achery. samt med masterthiefs armor eller vad den nu hette.

hur bra som helst. ingen ser en nånsin, dom springer bara fram till sina backstabbade polare för att se hur det är med dom bara för att själva hamna i högen..

tyckte för övrigt att det var ett riktigt skoj spel, lite för lite valfrihet bara. skulle gärna se dark messiah med lite mer av oblivions valfrihet.. håller på att klara ut det igen med en mage..

** spoiler**

och arantir var inte direkt några problem heller. smög fram till honom körde en backstab, drog upp bågen sköt lite på hans bonedragon, sköt lite på honom sen var spelet klart..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
Demot finns på fileplanet t ex.

En fråga: Någon mer än mig som har problem med att alla magiska vapen med shader-effekter på (ljusken o sånt) immar ner skärmen när man har dem equipade? Om jag tar fram en eldstav t ex så blir skärmen snart helt röd o jag kan inte se vart ja går nånstans... Förhoppningsvis fixas det i nån bugg snart men är det någon som vet något workaround redan nu?

För övrigt måste jag ta tillbaka mycket av mina dåliga förhoppningar inna njag köpte det. Multiplayerdelen är ioförsig rätt kass men singleplayerspelandet är ju riktigt bra.

Det beror sannolikt på att spelet antingen valt fel shaderversion (DirectX8), eller att du inte har ett grafikkort som är shadermodel 3.0 kompatibelt. Du måste lägga till något liknande "directxversion=9" i sökvägen (om grafikkortet har stöd för det), men jag kommer inte ihåg exakt hur parametern såg ut. Grymt spel för övrigt, ville bara säga det.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Hej nån som vet hur jag ska ta kål på kai-pio eller va draken heter:S, nån som har nå tips?:S

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
Hej nån som vet hur jag ska ta kål på kai-pio eller va draken heter:S, nån som har nå tips?:S

Möjlig spoilervarning:

Vilken pai-kao?

Finns ju fler än en

Permalänk

om det är den i första , så lura in den under grindenoch stäng den så dör den

Permalänk
Medlem

tack:) efter att dött x antal gånger så lyckades jag tillslut:P, ja det var den första:P det kommer altså fler hehe trodde det skulle va som sista bossen eller nått:P

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Avstängd

Skriver bara ner lite grejor så folk slipper fundera över det:P

Lite spoilervarning men har försökt skriva så att jag avslöjar så litet som möjligt.

En fördel/nackdel med spelet är att det lider av jedi academy syndromet, alla val görs i slutet så det är enkelt att spara precis innan och sen testa alla kombinationer. När du spelat igenom det första gången så tar det bara 15 resp 10 min från 1/2 valet till slutet.

Det finns 4 olika slut med 2 eller 3 val beroende på om du väljer att göra gott vid det första. Du kan alltid ångra dig senare vid det andra valet om du väljer den goda vägen något som inte går om du gör ont för då finns det inget andra val.

Fördelen med att välja den onda vägen vid det första valet är att du då får en extra lichfight om man nu skulle vilja det.

Väljer du att göra gott vid det första valet får du en ny möjlighet att välja. Om du där väljer att bli ond så kommer du att vid de tredje valet få 2 olika slutscensfilmer beroende på vad du väljer där (vid det tredje asså). Lichfighten byts dessutom ut mot en annan.

Väljer du det goda vid det andra valet får du två andra slutscener plus att du dessförinnan kommer kunna använda sword of the dragonclaw och få lite andra grymma saker. Kort sagt, välj den goda vägen så får du det bästa av det bästa oavsett vilken klass du spelar som. Jag tror att jag i princip har hittat alla secret areas och jag säger er, det är det bästa. Och ja jag använde walkthrough den gången men jag hittade även ett par extra SA så jag har nog hittat de flesta.

Vad som är gott och ont fattar du nog när du kommer dit men valet står mellan två brudar om vi säger så:P

Apråpå specialformen men kan transformera sig till. Alla recensenter tycks hata den man den äger ju mot allt utom bossar, cycloper och undead.

Hatobjektet är för övrigt giftet. Man blir ju förgiftad ända ned till ca 5 hp och det spelar ingen roll hur mycket hp man hade från början, suger ju.

SPOILER

Eftersom man är Dark Messiah så borde man väl vara lite mäktigare än att bara kunna förvandla sig till en usel succubi, de står ju inte högt i hierarkien, inte enligt HM strategi serien åtminstone. Tycker också man borde kunna unlocka några supergrejer men man är ju en vanlig svensson.

Fattar inte ens vad Dark Messiah hade med grejen att göra egentligen. Allt som händer en kunde ju lika gärna hända vem som helst. En dödlig kan befria demonkungen och man har inga specialkrafter. Själva grejen med Dark Messiah var väl förutom profetian att han kunde beträda alla realmsen men man sätter ju inte sin fot i helvetet under hela spelet vilket väl var själva poängen?

Dessutom om Menelag, Phenrig etc vet att du är Dark Messiah borde de inte vara lite räddare för dig:P

Nån förresten som vet om det fanns någon poäng med att hålla Duncan vid liv för han dör ju typ på ett slag av de femton ghouls som hoppar fram. Hade ett helvete med att hålla han vid liv och sen så spelar det ändå ingen roll:(

Kan någon förresten svara mig vad introfilmen när, vad jag trodde var Dark Messiahs födelse, har med spelet att göra???? Då verkar DM vara någon superdemon med grymt mycket kraft men den ser man inte susen av under resten av spelet.

Vill bara avsluta med att jag tyckte spelet var bra, om än kort, lite för lite valmöjligheter när det gäller skills dock. Storyn fungerade och personligen föredrade jag Xana över Leanna:P.

Overall, ett av de bästa spelen under senare år men kunde varit större på många områden.