Permalänk
Medlem

Jag tror att du gör fel. Öppna filen STARTA_H'A'R.html i Internet Explorer och följ anvisningarna där så fungerar uppgraderingen för dig.

Permalänk
Medlem

Jag har ju följt anvisningarna och det där i, tills man kommer till "Hämta uppdatering", trycker där, får ladda ner filen, men när jag kör den så står det jag skrev.

Gjorde iofs detta i firefox, kan det vara problemet?

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått snabbare uppload, skulle inte alla ha det nu?

Permalänk
Medlem

Inte jag heller :/.Har uppgraderat modemet ..

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Jag har fått snabbare upload nu. Får ca 2.11 upp nu

Älskar Telia just nu

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Gissa om jag blev förvånad...
Äger en Linksys router med inbyggt modem (WAG354Gv2) behövde inte göra nått för att hastigheten skulle gå upp till 2.4 Mbit.

Det är dock vad jag konstaterat länge, Linksys gör bra grejor...:D

Permalänk
Medlem

Linksys hårdvara är det väl inget fel på.
Jag förstår bara inte vad som är fel.
Efter uppgraderingen från telia kan jag inte använda tredjeparts firmware på routern utan att förlora kontakten vart 20:e minut. Antar det har med förnyandet av IP, har dock inte funnit någon lösning fastän jag provat det mesta i konfigurations väg.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Linksys hårdvara är det väl inget fel på.
Jag förstår bara inte vad som är fel.
Efter uppgraderingen från telia kan jag inte använda tredjeparts firmware på routern utan att förlora kontakten vart 20:e minut. Antar det har med förnyandet av IP, har dock inte funnit någon lösning fastän jag provat det mesta i konfigurations väg.

det är ett kä'nt fel med telia och deras DHCP , det problemet finns med brandväggen lighspeed även windwos server 2003 har problem med telias dhcp ...

symptomen är de exakta.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
symptomen är de exakta.

Det må vara.
Men från att fungera felfritt med tredjeparts firmware i snart 4 månader och sedan gå åt skogen precis vid uppgradering tycker jag är konstigt.

Skall väl tillägga att allt fungerar felfritt med orginal firmware.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Min DSL lampa slocknar titt som tätt nu efter uppgraderingen...den tappar sync med andra ord.
Felanmält hos telia och dom kollade min telefonlinje, hittade att det var spänning på linjen även fast jag koppplat ur telefonen.
Med det var samma när jag uppgraderade till 8mb förut, spänning på linjen och en tekniker kom hem till mej, han testkörde lite sa att det inte fanns nått fel och sen funkade det.
Få se om det går till sig eller om dom hittar nått fel denna gången, har drygt 1500 meter till stationen.

Får 13 Mb in och 1.3 ut enligt TPtest iaf när det funkar.

Lite loggar på när jag tappat sync under dom senaste dagarna med klockslag (dom gånger jag suttit vid datorn och lyckats se att DSL lampan slocknat vill säga):

10 november
18:20 - 18:30 3 gånger nedkopplad
18:35, 18:37
18:41 - 19:40 en massa gånger (ringde och felanmälde)

11november

02:36 - 02:50 3 gånger sen 12:57, 13:17, 13:18, 13:32, 13:53, 13:57, 13:59, 14:05, 14:16, 14:39, 14:44, 14:49, 20:23, 20:31, 20:47

12 november
15:05, 15:01

13 november
19:31, 19:33, 19:34

Nån annan som har detta problem?
(och kanske nån från malmberget med samma fenomen?)

Permalänk
Medlem

Det verkar dröja för telia, dsl lampan är hel död när jag kör annex m. kanske dags att ringa och klaga?

Permalänk
Medlem

woohoo, äntligen funkar det! testade göra om det med en annan dator, funkade perfekt

Permalänk

Fungerar prima här också, uppgraderade firmware i mitt svarta triple play modem i onsdags och det gick galant!
Max upload ligger runt ~270Kb/s
Max download ligger runt ~2.2Mb/s

Så jag är mycket nöjd.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Har det silverfärgade modemet, vilket redan ska vara klart för AnnexM om jag förstått det rätt? Iaf, jag loggade in på modemet idag och såg att AnnexM inte var aktiverat, och testar jag aktivera det dör nätet (DSL-lampan slocknar).
Tecken på att jag fortf. inte har AnnexM än alltså? Tptest ligger så samma som innan, dvs 1Mbit upp.
Om inte annat får jag ringa och höra med Telia imorgon. De flesta verkar ju ha fått det nu.

Edit, såg att en hade samma "problem" några inlägg ovanför mitt Nåväl, får testa ringa Telia imorrn.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbalanced
Fungerar prima här också, uppgraderade firmware i mitt svarta triple play modem i onsdags och det gick galant!
Max upload ligger runt ~270Kb/s
Max download ligger runt ~2.2Mb/s

Så jag är mycket nöjd.

Skulle inte jag var såvida det inte är KB(yte) och MB(yte) du menar i stället Kb(it) och Mb(it) som du skriver. Observera att när man talar om överföringshastighet så pratar man alltid i multippler av bit.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Hörde med Telia idag och det ska vara inkopplat här, men testar jag att aktivera AnnexM i modemet så dör DSL-lampan och sedan händer inget mer.
Har somsagt det silvriga modemet, och det ska väl vara färdigt för 2.5Mbit?
Det köptes för 1.5månad sen typ, är det värt att testa uppdatera iaf kanske?

"Uppgraderingsguide_Ny_Uppgradering_till_660H_TriplePlay_Silver_2006_08_31" isf?
Får ringa och höra med Zyxel imorrn annars.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Hörde med Telia idag och det ska vara inkopplat här, men testar jag att aktivera AnnexM i modemet så dör DSL-lampan och sedan händer inget mer.
Har somsagt det silvriga modemet, och det ska väl vara färdigt för 2.5Mbit?
Det köptes för 1.5månad sen typ, är det värt att testa uppdatera iaf kanske?

"Uppgraderingsguide_Ny_Uppgradering_till_660H_TriplePlay_Silver_2006_08_31" isf?
Får ringa och höra med Zyxel imorrn annars.

du behöver inte göra något om du har det silvriga modemet!
och du ska inte ändra något i modemet

Permalänk
Medlem

Uppdaterade igår iaf, hade en lite äldre firmware i modemet. Hursomhelst så har jag fortf. bara 1Mbit. Ska höra med Zyxel idag ist.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Ca värden.
Max DL: 2,3MB/s
Max UL: 270KB/s
Längd till station: 940m

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
Ca värden.
Max DL: 2,3Mb/s
Max UL: 270Kb/s
Längd till station: 940m

DL 1Mb/s
UL 200kB/s
kabelväg 3.3km

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
Ca värden.
Max DL: 2,3Mb/s
Max UL: 270Kb/s
Längd till station: 940m

Då är det dags att ringa och klaga, så låga värden skall du inte ha på det avståndet.
För det kan väl inte vara så att du menar Byte/s men skrivit bit/s i stället? B=Byte, b=bit.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Inaktiv

Silver och ZKYNET, ni får ringa support tycker jag med :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Silver och ZKYNET, ni får ringa support tycker jag med :S

Ja särskillt ZKYNET då som har högre upload än download.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Ja särskillt ZKYNET då som har högre upload än download.

/H

mjo :/ inte särskilt vanligt tror jag :/

Permalänk
Hedersmedlem

hmm......Mina försök att köra download & upload samtidigt med den nya standarden går käpprätt åt .....(#)(/=)!@£€¤!¤!

Får typ 30-40% packetloss om jag tankar 750/skickar 55

Hade aldrig några sådana problem med gamla standarden. Någon som har originalfirmware liggandes till zyxels svarta modem?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Då är det dags att ringa och klaga, så låga värden skall du inte ha på det avståndet.
För det kan väl inte vara så att du menar Byte/s men skrivit bit/s i stället? B=Byte, b=bit.

/H

Oups skrev fel tack för att du var uppmärksam

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Jag får en pop-up där det står "Telnet connection error". Vad innebär detta? Hur löser jag det?

Visa signatur

Macbook Pro 15"

Permalänk
Medlem

jag funderar på om jag har normal hastighet jamfört med vad jag kann förvänta, är ~200m från stasjon, och får ungefär 19.xxMbit/2.22Mbit med tp test, kolla i Zyxel 660h triple play, där va conn ner 23.xxx och upp 2.6, någon som vet?

Har telia 24/2.5

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roosterx
jag funderar på om jag har normal hastighet jamfört med vad jag kann förvänta, är ~200m från stasjon, och får ungefär 19.xxMbit/2.22Mbit med tp test, kolla i Zyxel 660h triple play, där va conn ner 23.xxx och upp 2.6, någon som vet?

Har telia 24/2.5

Det är helt normala hastigheter,jag har ungefär samma.

om du vill kolla hur långt du har till din växel så har du en bra länk här:)

http://tele.iocc.hack.se/

BTW jag har 110 meter till min växel:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Kanske frågats tidigare men tråden är lite för lång för att orka kolla igenom.
Finns det någon möjlighet att få ett nytt modem från telia om man uppgraderar och binder sig ett år till? Är bra sugen på att uppgradera från 8mbit, tyvärr är ju Zyxel-modemet ganska dyrt att köpa löst. Tycker dom kan vara lite trevliga när man vart trogen kund i många år och bjussa på ett nytt modem när man uppgraderar.