Permalänk
Medlem

Netgear WGR614 är dum mot mig!

Jag köpte denna router för lite drygt en månad sedan och den har funkat prima ända fram till nu.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=23579

Nu har den plötsligt fått för sig att jag ska kunna ladda ner saker bra, spela spel över nätet bra, men INTE kunna surfa normalt. Med routern i så går det nästan inte att surfa, det går seeegt och för det mesta så får man "sidan kan inte visas" efter 5 minuters laddande. INTE KUL!

Jag provade även att köra TPTEST5 för att kolla om det var något skilland med och utan router, och det var det verkligen! 30.2Mbit/s utan och 19.3Mbit/s med router. Och då kör jag inte trådlöst utan med sladd från datorn till routern. Eftersom jag bara kört TPTEST5 innan jag köpte routern och för en stund sedan så vet jag inte riktigt om det alltid har varit såhär eller om det är något nytt.

Är det verkligen meningen att man ska finna sig i en sån prestandaförlust? Och kan inte för mitt liv förstå varför det skulle gå så segt att surfa, det är ju inte som om det kräver 30Mbit/s i bandbredd. Jag behöver ju routern för att min flickvän ska kunna surfa på sin bärbara, men som det är nu så är det helt olidligt.

Några tips?

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem

hmm skumt. Har blivit EXAKT samma problem för mig. Fast jag har Linksys WRT54GL, som just nu är "bricked" ;/.

Testa pinga tex www.google.se / www.bbb.se . Jag fick respons på den första, men de andra 3 var det bara ping timeout på.

Om jag var du skulle jag lämna in den och höra med om du får en ny. Jag gjorde felet att jag öppnade den så garantin är nu borta. Sen försökte jag uppgradera firmware och då dog den.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Uppdaterat firmware?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ludnis: Som 037180 säger. Uppdatera firmware. Efter att min WRT54GL blev en tegelsten under en liten tid är den nu uppe och rullar på DD-WRT firmware.

Men testa med en officiel firmware till din.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Uppdaterade till den senaste firmwaren och det funkade prima, kom upp i 30Mbit/s genom routern och jag har kunnat surfa problemfritt hitills. Jag skriver här igen om det skulle bli nåt knas.

Anyway, tack för hjälpen!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W