Kotor 1 hackar asmycket trots att min dator håller kraven

Permalänk
Medlem

Kotor 1 hackar asmycket trots att min dator håller kraven

Altså det är såhär. Jag börjar lira och det flyter på bra i ca. 45min. Sen börjar den hacka hela tiden. Jag har 5fps när jag slåss! Altså vad kan det vara?Är det att min processor?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Efter som att det funkar bra i början så tvivlar jag på det. Den lär ju knappast bli dålig efter hand. Troligare är väl att tex att antivirusprogram eller likande drar igång och scannar. Är det bara så i Kotor?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Processorn eller grafikkortet som kanske blir för varmt? Har du kollat temperaturerna?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ja det är bara så i Kotor. Mitt virusprogram är Bitdefender 9 så jag tror inte att den är problemet. Den säger att jag inte har rätt grafikkort. Den säger lite ironiskt "GeForce 4400 or better" ^^. Men det kan ju inte vara det heller. Har kompisar som aldrig har haft detta problem. Dem har 6600GT och 7950GT. Kan det vara min dator som är rent allmänt skum? För i så fall är det verkligen skumt

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Det är inte så att det bara är på ett ställe? för kommer jag ihåg rätt så var det en enoooorm memoryleak på nått ställe (dantoine kanske) om man inte hade patchat som gjorde att spelet kravlade i några fps i just det området.

Permalänk
Medlem

Samma problem på dualcoren i mitt rum, är ju ganska mid-end nu, men det är bra mycket bättre än denna dator, och det hackar skit

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Off topic: Olof The Great, hur fungerar egentligen ett integrerat moderkort?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
Off topic: Olof The Great, hur fungerar egentligen ett integrerat moderkort?

tja....dåligt kan man väl defenitivt säga. Kan det vara att vissa spel inte gillar det där med integrated skiten. Kommer ihåg att No One Lives Forever 2 inte ville starta. Kollade upp det och det stod i hur för sig att det kan bli problem med integrerad hårdvara. Kanske är samma med detta spel på en del punkter. Vad tror ni?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
tja....dåligt kan man väl defenitivt säga. Kan det vara att vissa spel inte gillar det där med integrated skiten. Kommer ihåg att No One Lives Forever 2 inte ville starta. Kollade upp det och det stod i hur för sig att det kan bli problem med integrerad hårdvara. Kanske är samma med detta spel på en del punkter. Vad tror ni?

Notera sarkasmen i hans meddelande innan du svarar

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
Off topic: Olof The Great, hur fungerar egentligen ett integrerat moderkort?

hehe tänkte samma

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem när jag spelade kotor2, jag körde på maxinställningar och det var aldrig några problem. Men på en av planeterna (minns ej vilken) så började spelet toklagga, det känndes typ som om min framerate gick ner till 2fps. Så fort jag gick in i skeppet så slutade det, och alla andra ställen i spelet funkade prima!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
Jag hade ett liknande problem när jag spelade kotor2, jag körde på maxinställningar och det var aldrig några problem. Men på en av planeterna (minns ej vilken) så började spelet toklagga, det känndes typ som om min framerate gick ner till 2fps. Så fort jag gick in i skeppet så slutade det, och alla andra ställen i spelet funkade prima!

Det var kanske på Dantooine? Var ett känt problem med vissa Radeon kort. Detta åtgärdades med senare drivrutiner. Jag hade samma problem när det begav sig och nu senast när jag åkte på en nostalgitripp och installerade om flöt det kanon.

OT: Testa installera nya drivrutiner till grafikkortet, eller installera om lite äldre om de är helt färska.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Innan jag svarar? Nu har jag ju redan svarat ju. Och ja..man får väl se på det hur man vill egentligen men ok tillbaka till min fråga. Kan det ha att göra med att jag har integrated hårdvara eller?(en repeterad fråga nu)

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
Innan jag svarar? Nu har jag ju redan svarat ju. Och ja..man får väl se på det hur man vill egentligen men ok tillbaka till min fråga. Kan det ha att göra med att jag har integrated hårdvara eller?(en repeterad fråga nu)

Vad exakt är det som är integrerat?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

moderkortet

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
Innan jag svarar? Nu har jag ju redan svarat ju. Och ja..man får väl se på det hur man vill egentligen men ok tillbaka till min fråga. Kan det ha att göra med att jag har integrated hårdvara eller?(en repeterad fråga nu)

Men jackass. dem driver ju med dig för det finns inget som heter intergrerat moderkort

Permalänk
Medlem

Men orka! Vad fan kallas det då? Det skulle uppskattas om det är någon som ville hjälpa mig här istället för att driva med mig.

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Googla på det, jag hade samma problem men kommer inte ihåg hur jag löste det, var några skumma inställningar. Har för mig att om du byter drivisar kan du fixa det. Kotor 2 har också nått som går att lösa genom.

In swkotor2.ini, go in the "Graphics Options" section and add the line:
"Disable Vertex Buffer Objects=1".

Tror det funkar med något liknande ( testa först att lägga tll exakt den linjen i swkotor.ini om det finns någon sådan fil, kan vara gömd så du måste välja visa alla filer ).

Permalänk
Medlem

Öh...ok? var skriver jag detta altså?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Sök efter swkotor.ini med windows sökfunktionen är nog enklast. Den filen kan ligga i spelmappen eller i mina dokument, därför tycker jag att du kan söka efter den.

När du hittar filen så öppnar du den med wordpad eller anteckningar.
Leta upp "Graphic Options" och lägg till "Disable Vertex Buffer Objects=1".
Så som RMgX skrev.

[Edit] Här http://swforums.bioware.com/viewtopic.html?topic=500786&forum...
kommer en kille på att han har spyware som ger dålig fps. Men de som svarar honom ger ett par råd du kan prova. Ställa ner grafiken och stänga av ljud t.ex.. Tråkigt att behöva göra så men du kan prova om det blir bättre iaf.

Permalänk
Medlem

Ok jag kör på det då.

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Olof The Great!!!:

Moderkortet är det där stora kortet som allt sitter på.. Processor, grafikkort och allt annat monteras på Moderkortet.. Ett moderkort kan Inte vara integrerat.. Däremot kan Hårdvara vara Integrerat PÅ moderkortet.. Typ Integrerade grafikkort/Ljudkort förekommer. Framför allt ljudkort.

Om du tittat i din dator någon gång så är iaf det stora kortet som allt sitter på moderkortet. Och istället för att sätta fast ett ljudkort i en PCI slot så kan man löda in kretsarna i moderkortet direkt = Integrerat.. typ

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Men omg det fatttar jag väl. Jag kunde inte bara den EXAKTA defenitionen och de EXAKTA grammatiska formlerna för att förklara det. GOD!

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Det verkar inte alls som om du har fattad det med tanke på ditt svar till min fråga om hur ett integrerat moderkort fungerade så jag tycker du borde tacka Mnc för att han/hon var så snäll och skrev ett långt inlägg för att hjälpa till

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem

Aja inget spelar någon roll nu iaf. Har en annorlunda sign nu =p

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080