Permalänk
Medlem

Vad vill NI se på nätet?

Hej!

Jag undrar vad NI vill se på nätet?

Vad är ni behov av?

Visa signatur
Permalänk
Permalänk

Allt finns ju redan på nätet, så jag kan väll inte säg att jag saknar nått, men en sökmotor som hittar det jag vill ha och inte allt annat skulle inte vara dumt.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

meningslöst forumsurfande

Permalänk

Något jag vill ha är ett program som varnar mig för tråkiga trådar på forum. Det är dock något jag lär få vänta på!

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Något jag vill ha är ett program som varnar mig för tråkiga trådar på forum. Det är dock något jag lär få vänta på!

Det vore något här på swec om alla medlemmar fick sätta en flagga på trådar som "intressant" resp. "ej intressant" som sedan sammanställdes och visades i form av stjärnor eller liknande i närheten av tråden.

Till trådskaparen: Det är en knepig fråga eftersom utbudet är så stort att det kan vara svårt att säga vad man vill se mer av, det man vill se mer av rent innehållsmässigt kan man oftast enkelt söka upp.
Men rent tekniskt så vore det kul med "öppen källkod" där man på plats kan förändra koden och tillsammans skapa en webbsida, ungefär som med wikipedia fast för funktioner. Det skulle helt klart spåra ur snabbt och t.ex. virus samt fula ord skulle lätt sprida sig över siten, men kul vore det!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Gillar Photoshop bilder och tutorials men det finns det ju oändligt med nu så

Permalänk
Medlem

Mer seriösa design forum, främst för Maya. Helst svenska

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

om jag visste vad alla ville ha så skulle jag fixa en site med det och tjäna massa pengar på reklam Hellre än att säga det till dig så att du ska kunna göra samma sak

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

En Python-community kunde vara trevligt. Just nu har alla Python-projekt var sin mejlinglista, och som alla vet är mejlinglistor djävulens påfund.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Uppdaterat forum på sweclockers med övriga ämnen tillbaka

Permalänk
Medlem

mailinglister är trevliga.

Permalänk
Hedersmedlem

En sökmotor som hittar det jag söker efter.. men den ska inte hitta alla skitsidor som ligger högt i alla träfflistor men som inte innehåller det jag letar efter.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Jag saknar seriösa recensioner på prylar. Såna som man hittar i tidgningar. Ex. hembioprylar, kameror m.m. Visst finns prisjakt.nu's forum, men det känns inte lika seriöst som en tidnings recension.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Att kunna surfa i 3D miljö, typ att man tar sig fram mellan sidorna som i Doom, fast utan monster. (Ni som har läst Neuromancer av William Gibson vet vad jag menar)

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja, enkelt och gratis, kunna få all tänkbar information om en bok enbart utifrån ett ISBN-nummer. gärna genom ett API så jag kunde köra in datan direkt in i mitt egna system.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kismo
meningslöst forumsurfande

Haha helt rätt, det finns inte mkt mer än så man behöver om nätterna

Amen fyfan nu bugga datorfan ihop igen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en hemsida/verktyg som tar fram det man verkligen ÄR intresserad av, inte efter ev. sökord etc., som sidan tror. Men ja, är ju lite utopia, och är ju en rätt klurig sak att göra...

Permalänk

Hej!
Skulle vilja se mer av Youtube stuke fast mer sammansatt opch uppbyggt helt genom flash eller liknande, dom här killarna är på god väg plus att den filmen är sjukt rolig - www.bannedsweden.com

Visa signatur

Vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
jag skulle vilja, enkelt och gratis, kunna få all tänkbar information om en bok enbart utifrån ett ISBN-nummer. gärna genom ett API så jag kunde köra in datan direkt in i mitt egna system.

Do the hustle! http://isbndb.com/data-intro.html

Kan ju inte direkt garantera att den innehåller alla böcker ever, men är en av de största i alla fall.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Do the hustle! http://isbndb.com/data-intro.html

Kan ju inte direkt garantera att den innehåller alla böcker ever, men är en av de största i alla fall.

tyvärr var det ju inte "all tänkbar" information som fanns, vad jag kan se. men ändå rätt användbar, antar jag. frågan är väl hur stort snittet mellan böckerna i min bokhylla och böckerna i deras databas är, och om det inte ändå är mindre tidsödande att skriva in författare och titel när jag i samma veva ändå måste skriva in antal sidor osv.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Re: Vad vill NI se på nätet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Hej!

Jag undrar vad NI vill se på nätet?

Vad är ni behov av?

Porr.

Permalänk
Medlem

visst är det svårt. man tror att allt redan finns och att
man har allt man behöver på nätet men så plötsligt
kommer det en ny webbplats (del.isci.ous, bugmenot,
youtube, bara för att ta ett par exempel). då går det
genast upp att man inte alls hade allt man behövde.
det svåra är att komma på vad folk vill ha.
det försöker jag göra själv och det är inte lätt.

allt finns ju redan.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk

Re: Re: Vad vill NI se på nätet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av manpower
Porr.

Min första tanke var också Porr, men efter att ha tänkt en stund ändrar jag nog till "Mindre porr!". Porr överallt, börjar nästan bli irriterande...

Permalänk
Medlem

porr låter bra

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Att ÖÄ kommer tillbaka på SweC!

Permalänk
Medlem

En bra och innovativ tjänst som jag ännu inte vet att jag behöver!

Permalänk
Medlem

En sida som sammanställer RSS-streamar i vettiga kategorier / scriptar custom RSS-streams från sidor vid förfrågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
En sida som sammanställer RSS-streamar i vettiga kategorier / scriptar custom RSS-streams från sidor vid förfrågan.

http://www.kinja.com ?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

En vettig sida med kläder till killar där det inte är märkeskläder som kostar skjortan (Nu var jag lite rolig).

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR