Permalänk
Medlem

Hur gör ni för att starta den med fjärrkontrollen?
Är det fjärrkontrollen till TV-Kort ni använder då?

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Jag trycker på ctrl + esc

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Valfri tangent.

Permalänk

fixade en burkhäromdagen.. man måste först trycka på startknappen sen kontrolera så att tangentbordet sitter i ( glapp) sen så trycker man en gång på enter efter ca 20 sec därefter väntar man runt 1-2 min och trycker enterigen då är man inne i windows

fjärrstyrning is the shit..

eller man kan vänta 3 min o trycka på enter då jag ahr 2 os på 2 diskar så datorn bråkar lite

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...

Inge credits till mig dock im just the messenger

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
fattigt o ha tangentbord inkopplat ^^

Vad jag vet så måste man ha tangetbordet inkopplat för att den ska boota?
Eller finns det något sätt att komma förbi det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torandi
Vad jag vet så måste man ha tangetbordet inkopplat för att den ska boota?
Eller finns det något sätt att komma förbi det?

finns möjlighet att stänga av i de flesta bios

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk

startar min dator med startknappen

Permalänk
Medlem

hade varit najs om man kunde ha nån sorts touch screen för fingeravtryck

fresten, vet någon om det finns, och var man kan hitta strömbytare som aktiveras av ljud? ex klapp?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billman
Du kan inte bestämma dig för ett start sätt?

Jag har sjuuuukt många datorer, säkert 3 stycken, och självklart har alla olika startsätt

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

både humorn och de som rökt är på "hög"-nivå

Permalänk

Eftersom jag ofta är inne i datorn och gräver och kopplar om så orkar jag aldrig koppla in strömknappen så jag kortsluter pinnarna på moderkortet med något av metall som jag har nära vilket oftast blir nycklarna.

Permalänk
Medlem

Start knappen satt löst, kanske även löskontakt, satt fast i en vit kloss, vi kittlade datorn lite under klossen och så kom den igång

Permalänk
Medlem

Jag startar min dator genom att tryck på knappen till vänster på bilden

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Har aldrig lyckats stänga av min dator ordentligt... Den startar igen efter ett par sekunder.. Verkar inte kunna avaktivera wake on lan av nån anledning..
Vad gäller resten:

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win11

Permalänk
Medlem

haha, några har riktigt nice, men själv så kör jag bara på den sk "orginal knappen"

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Eftersom datorn står i sovrummet har jag kopplat den och alla tillbehör till en jordad dosa med strömbrytare och stryper strömmen när jag ska sova eller vara borta länge.
Min gamla dator startade automatiskt så snart jag kopplade på strömmen. (den hade någon märklig "sjukdom" som gjorde att detta fungerade utmärkt så länge skrivaren var inkopplad) Jag var nöjd med det, behövde bara trycka på en enda knapp så var datorn + alla tillbehör igång, så jag ansträngde mig inte speciellt för att ta reda på orsaken till beteendet.
Numera är jag dock tvungen att, förutom strömbrytaren på dosan, också trycka på powerknappen på nya datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eva13233
Numera är jag dock tvungen att, förutom strömbrytaren på dosan, också trycka på powerknappen på nya datorn.

Kan ha varigt att skrivaren som startade datorn när skrivaren fick ström och kanske skickade något på USB-porten.

Man kan ställa in sådant i BIOS. Finns även inställning för att datorn ska startas när det varigt ett power-failure (dvs. när du slår av strömmen). Så bara att ändra där om du vill att den ska starta automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag stänger aldrig av min dator längre, Bara släcker skärmen och eventuellt stänger av nån fläkt, nothing more

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Borrade ur ett litet hål på tangentbordet och lät on/off kabeln från moderkortet slingra sig igenom PS/2 kabeln upp till tangentbordet.

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk

inte min burk men en kompis p2a kunda man sätta igång om man spelade music på hans sterio måste ha gått backströmmar elelr varit glapp någonstans eller så mycket underligt dock så rök den dator sönder kortdärefter ( MK)

men har inte stängt av min dator på 3 dar nu så jag ska nog hålla liv i den tills den 24 iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kortsluter mellan stiften på moderkortet med en liten skruvmejsel

Permalänk
Medlem

Startar min dator genom min mobiltelefon. Wappar in på min lokala webserver som wake-on-lanar min riktiga dator

Visa signatur

Björn.

Permalänk
Medlem

Den dator jag arbetar med startar jag med tangentbordet. Ctrl + Esc
En server i mitt förråd står på dygnet runt så den är ju redan på.
Filservern startar jag med knappen på fronten när jag ska använda den.
Mina tre servrar är kopplade till en 4-portars KVM-switch.
Använder alltså EN uppsättning tgb, mus och monitor för alla tre servrarna.
Brukar fjärrstyra dem när de väl är påslagna.

http://stoneman.se/Serverrum.htm

http://stoneman.se/Bilder/Data/Datorrum/Serverrum/PICT4218.JP...

http://stoneman.se/Bilder/Data/Datorrum/KVMSwitch.JPG

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

med en:

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjodvitner
Jag har en smidig knapp på mitt billiga tangentbord som är märkt "POWER" och när jag trycker på den brummar den igång.
Smidigt som tusan när man har dörr på lådan....

e du så fet att du itne orkar sträcka dej?

Visa signatur

Rooki nr:1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elgus
Startar min dator genom min mobiltelefon. Wappar in på min lokala webserver som wake-on-lanar min riktiga dator

Hur har du fixat detta? Wanna PM med for help?

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

När jag väl startar den böjjar jag mig ner o klickar på knappen, dock startar jag den i stort sett en gång i månaden bara.. Står alltid igång annars

Permalänk
Medlem

rycker först ut alla sata diskar (utom bootdisken) sen trycker jag på knappen spm ligger i en lång sladd nån stans på golvet och förhoppningsvis så startar windows utan att det står nåt i stil med DISK BOOT FAILITURE ...

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Går ut till bilen och hämtar bil batteriet och start kablarna kopplar in den direkt på moderkortet med en special modul fungerar prima

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD