Vad lirar ni för spel?

Permalänk
Medlem

Vad lirar ni för spel?

Köpte ny burk för ett tag sen, Core-2 Duo 1.83@2.9 GHz, 2 Gb Dominator-minnen och GeForce 7600GT. Jag brukar egentligen aldrig spela spel, men nu tänkte jag ta och se lite hur bländande grafik jag kan få ut mitt geforce-kort.

Jag tänkte KÖPA ett spel och det lär nog bli första gången, men jag vete fan VAD. jag är inte mycket för CS och liknande där det är en inlärningströskel på flera veckor och allt går ut på multiplayerlir, taktik och annat tjafs. Jag gillade Unreal; bara gå fram och skjut allt som rör sig. Enkelt, snyggt, skrämmande.

Need For Speed är rätt tröttsamt med alla sina videoklipp så fort man lyckas åstadkomma något och dessutom känns det som man spelat hela spelet efter typ 10 minuter.

Vad finns det mer i spelväg? Ge gärna rekommendationer på spel ni gillar så ska jag kolla upp om det kan vara något för mig.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Half-Life rekommenderas, dock kan det vara lite svårt att få bländande grafik ur det spelet om du inte provar på tvåan efteråt, dvs.

Permalänk
Medlem

Ja, half life 2 är att rekommendera som Wishie säger. testa det.

company of heroes är också ett riktigt kul spel. det är ett strategispel i andra världskrig stuk.

ett schysst bilspel är flat out 2 imo.

Vill du ha skrämmande spel är Silent hill serien att rekommendera, dock är det inte så grafikkrävande om det är det du är ute efter.

Doom3 kanske, fast det är inte så skrämmande om det är det du söker. Typ gå i korridor och hoppa fram aliens.

Splinter Cell serien diggar jag som fan. Har dock inte spelat det senaste, Splinter Cell Double Agent, min dator klara inte av det:P Testa du det. det ska tydligen vara rätt snyggt.

Hoppas du hittar nått du gillar

Permalänk
Medlem

Vanguard: Saga of Heroes
EverQuest II

Två spel med enormt snygg grafik.
Vanguard är just nu i Beta 5 (Closed Beta), men ska snart bli Open Beta. Lanseras rätt snart också.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera F.E.A.R och F.E.A.R Extraction Point.

Om du bara vill åt multiplayer delen så tycker jag multiplayer delen F.E.A.R Combat, som dessutom är gratis att ladda ner är riktigt kul.
Eftersom spelet (F.E.A.R combat) är så mörkt rekommenderas dock att dra ner alla grafik inställningar till off/low (utom FSAA), för att förbättra dina chanser till en bättre poäng.

Company of Heroes, som cLIBB nämde är också en höjdare.

Permalänk
Medlem

ghost recon advanced warfighter - taktiskt skjutande med helt oslagbar fysik o vacker grafik!
microsoft flight simulation x - mycket avstressande och detaljerad flygsimulator
splinter cell double agent - världen's bästa smygarspel (tätt efter ligger thief 2, enligt mig)
the elder scrolls iv: oblivion - fantasy-spel med oslagbar grafik
armed assault - förbättrad version av operation flashpoint
battlefield 2 - mycket roligt fps-spel med vacker grafik (BF2.se - Allt om Battlefield 2)
f.e.a.r. - skräckaction-spel med oslagbar AI
gtr 2 - världen's mest realistiska bilsimulator
race - från skaparna av gtr o gtr2, fast i wtcc-anda
half-life 2 - världen's bästa fps

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Ja, half life 2 är att rekommendera som Wishie säger.

Jag menade dock ettan.

Andra spel är Splinter Cell-serien om du gillar smygaraction, och Company of Heroes som sagt är ett riktigt roligt och framförallt annorlunda strategispel.

Permalänk

Dawn of war: Dark crusade är förbaskat skoj om du gillar strategi, är de som gjort Company of heros med så motorn är densamma i bägge spelen.

Titan Quest om du gillar Diablo också, klart skoj nu när det funkar som det ska.

Dark Messiah of Might and magic är klart att rekommendera om du gillar mer action än rollspel, då är det ett bättre alternativ än Oblivion.

Strategi pangare så är Rainbow six: Las Vegas att rekommendera med

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

World of Warcraft är ganaska roligt men tyvärr så kostar det ungefär 13 euro mån. Själv spelar jag WoW o CS. F.E.A.R är skit roligt men jobbigt i bland när man är tröt o har inte balansen inne så vurpar man från stolen lite då o då (blir skrämd) har bara spelat splinter cell på xbox det är roligt men jobbigt om man är NOOB men testa på vad för spel du änn vill

Visa signatur

Help The god To Fix our Computers

Permalänk
Medlem

Rainbow Six:Raven Shield

strunta i Rainbowsix:vegas=Arcade.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Dawn of war: Dark crusade är förbaskat skoj om du gillar strategi, är de som gjort Company of heros med så motorn är densamma i bägge spelen.

Ehm DoW använder inte samma motor som CoH. På det officiella forumet så pratar folk ofta om att dom vill ha en uppföljare och dom som spelat CoH säger att motorn till CoH vore perfekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tackar, det blir till att beställa ett flertal spel. Hittils har jag hittat dessa:

Ceasar IV
Devastation (vete fan vad det är men det kostar 12 spänn)
FEAR
Half-Life 2

Jag saknar dock spel liknande Sonic Hedgehog för PS2 och Whiplash för PS1. Den TYPEN av spel, finns det inget sådant bra för PC?

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Devastation är rätt kul faktiskt.

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Ehm DoW använder inte samma motor som CoH. På det officiella forumet så pratar folk ofta om att dom vill ha en uppföljare och dom som spelat CoH säger att motorn till CoH vore perfekt.

Har jag fått det så fel för mig?
Trodde det var en upphottad DoW motor som användes i CoH...
Känns som det när man spelar i alla fall..
Såg nu att det var deras nya motor som användes i CoH, fel av mig.. sorry

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

bäst o ta reda på vad devastation är för spel, eller hur?

officiella hemsidan

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Vill du kolla grafik så tycker jag oblivion helt klart, det e sjukt snyggt om du maxar rubb o stubb.

Permalänk
Medlem

spelar faktiskt inte så mycket för tillfället, men man har ju några klassiker man alltid kan plocka fram

sådana som jag rekommenderar är Fallout 1 och 2, men är du otålig så är det inget för dig, kräver ganska mycket tid men å andra sidan så belönas man för sitt slit med dne underbara spelupplevelsen

Visa signatur

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecce
Tackar, det blir till att beställa ett flertal spel. Hittils har jag hittat dessa:

Ceasar IV
Devastation (vete fan vad det är men det kostar 12 spänn)
FEAR
Half-Life 2

Jag saknar dock spel liknande Sonic Hedgehog för PS2 och Whiplash för PS1. Den TYPEN av spel, finns det inget sådant bra för PC?

WTH! Ceaser IV O_o Enormt hög måste ha faktor på det alltså! Trodde aldrig det skulle komma en uppföljare på det underbara Ceasar III

Nu gjorde du ju min dag ivf, tackar ödmjukast^^

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

bara konsoll spel för tillfället.
har helt lagt PC spelen åt sidan nu(mer än rome total war somjag spelar lite då och då).
köper alltid 2 st spel per månad,dumt gjort egentligen för jag köper in fortare än jag hinner klara av dom,men man gillar ju att ha många bollar i luften,så:).
det blir mest sport spel just nu,har fifa07,nhl07,fight night round 3.
annars blir det oblivion och det nyköpta splinter cell.
gears of war testade jag 2 ggr,sen la jag ner,sög så fruktansvärt,men jag får la härda mej igenom det spelet så man iaf har klarat ut det åtminstånde.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Rainbow six: Vegas

Ett av det bästa spelen i historien!

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Battlefield 2: Modern Combat = Fantastisk på nätet!

Prey = Som doom 3. Snyggt som fasiken.

Half-Life 1 & 2 = Klassiker som man bara måste spela!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Dem spelen jag helt klart fastnat för (som man vill rekommendera) är

Wc3: TFT mods - DotA och tower defence, tycker många är kul. DotA tar lång tid att bemästra dock.

Och World of Warcraft < detta spelet körde jag ungefär såhär första gången "när man blivit 60 så börjar spelet" ... levlingen är tråkig imo. men det behövs

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Ta gärna en titt på Far Cry som är grymt kul!

Ett tips! Ladda ner demos från Fzs arkiv så får du en hum om spelen är bra.

http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Började precis spela Condemned.. och DAMN det verkar kul, man blir fan skraj, och det är inte ofta jag blir det av spel. Närmast är väl Silent Hill, men det är mer en otrygg kuslig känsla..
Och detta är ett spel man MÅSTE spela i totalt mörker med hörlurar och nosen 10cm från skärmen

Sen är animationerna och kreativiteten riktigt lysande, hittils iaf!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

F.e.a.r + Expansionen tycke rjag du ska köpa sig.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

WoW
BF 2142
BfME 1 + 2

samt online poker lite då och då

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem

Just cause är rätt underhållande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Warcraft 3 - Frozen Throne. Footmenbanor är kul, tycker jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecce

Jag saknar dock spel liknande Sonic Hedgehog för PS2 och Whiplash för PS1. Den TYPEN av spel, finns det inget sådant bra för PC?

Sonic Heroes finns ju till pc och Sonic Adventure 2 också vill jag minnas.

Annars så är Psychonauts ett fantastiskt bra plattformsspel som ingen bör missa.

Permalänk
Avstängd

warcraft3 och BattleField2 är mina nuvarande favoPClir, men så har man wii också, fast fett trist att jag varvade Zelda på redan efter två veckor