Beslutsångest om MMORPG

Permalänk
Medlem

Beslutsångest om MMORPG

Jag funderar starkt på att köpa Lineage II, men undrar lite om det är värt pengarna och om det är kul. Känns lite onödigt att lägga ut pengarna på något som inte är speciellt kul. Vad jag har sett av det så verkar det kul dock, jag är väl lite snål gällandes utgifter så jag vill allt veta vad folk tycker om spelet som jag (kanske) ska inhandla

Tack på förhand!

/kun

Visa signatur

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Det är väldigt individuellt vad man tycker om, men jag gillar inte Linage II.
Jag är inte så mycket för "hardcore grinding".
Iof gillar jag inte ett enda asiatiskt MMO. FFXI åtsidosatt.

Borde finnas någon trial som du kan ladda ner?.
Har du spelat några andra MMOn? Tänkte om man kan ge dig några andra förslag.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Är inte klienten till Lineage II gratis? Ända som kostar är månadsavgiften har jag för mig, men inte säker..

Har inte spelat spelet själv men har polare som gjort det. Tror PvPn ska vara ganska cool men det är ett farming spel åt bara helvete. Grinda, grinda, grinda..

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Tror du får bättre svar om du frågar i Lineage 2 tråden.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite och undrar om nån kan tipsa om ett MMORPG spel utan en massa grind

Permalänk
Hedersmedlem

Ryu: EVE. Om du nöjer dig med billiga skepp så behöver du knappt spela allt för att ha råd att flyga omkring och ha kul, och skills tränas även när man inte spelar. Även om du vill ha vettiga skepp så är det inget grinda-7-timmar-om-dagen-spel, långt ifrån det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Re: Beslutsångest om MMORPG

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuninobu
Jag funderar starkt på att köpa Lineage II, men undrar lite om det är värt pengarna och om det är kul. Känns lite onödigt att lägga ut pengarna på något som inte är speciellt kul. Vad jag har sett av det så verkar det kul dock, jag är väl lite snål gällandes utgifter så jag vill allt veta vad folk tycker om spelet som jag (kanske) ska inhandla

Tack på förhand!

/kun

Testa spelet vet ja, har själv spelat L2 i snart 3 år, och har själv inte ångrat det i huvud taget.

Lite svårt att säga mycket om spelet, mer viktigare att upleva det.

Men ja, var berädd på att det kan ta dig ett tag att komma någon vart i spelet. Men när man väl har nått dit så blir det bara bättre

Inget slår L2 i PVP.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Vilket spel du än väljer, ta INTE någon ren melee klass. Melee är svagare än casters i WoW, och som jag förstått är det ännu värre i andra MMORPG.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Err.. Fel.
Scouts är apviktiga för debuffs.

Själv hatar jag casters Trist och man dör. ofta.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.