Permalänk

xfx 6600GT?

Det är så här att jag har ett xfx 6600gt som jag kör med en LCD tv. Jag har kopplat mellan datorn och yvn med en hdmi-dvi kabel och jag kör en upplösning på 1360x768 men om jag ställer in den så kommer inte bilden i mitten på skärmen ? Jag kan inte ändra det i nvidia kontroll panel och inte på tvn har provat en massa program också men programerna låser den funktionen att flytta bilden, programmen säger också att de inte får den information den behöver från kortet? Har hört andra som har denna skärm och de har inte haft några som helst problem att få bilden i mitten vissa har fått flyttat den och viissa har fått den i mitten från början?

Tvn är en Mirai 632v200 !

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116

Permalänk
Medlem

Nu vart jag lite orolig.. har exakt likadant grafikkort och fungerar på köpa den där Mirai skärmen med..

Permalänk

Pröva att koppla via en vga-kabel istället. Då borde du kunna positionera bilden på TVn.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

jag har kört med VGA från ett 9600xt kort till samma mirai tv, och bilden blir otroligt dålig, suddig och skarp på olika ställen, kan vara dålig vga kabel, men den funkar perfekt med min 17 tummare.
Kan inte heller pixelmappa genom VGA, kan dock flytta bilden, men det blir fortfarande lite svart på kanterna.

Har sett att några pers har inga som helst problem med detta heller, några tips vore nice, eller kanske namn på grafikkort som används.

Har samma problem med bildennär det gäller DVI > HDMI.