Permalänk
Medlem

Komplett...

Tänkte bara säga det att komplett har världens sämsta service när det gäller returer i alla fall.

Min brorsa beställde ett nätaggregat därifrån. Han hann använda det ett tag men sen så la den av helt, den bara dog. Datorn gick inte att få igång. Så han testade med ett annat nätagg och det fungerade direkt. Så han skickade in nätagget till komplett men dem sa att det inte är något fel på den.

Dem skickade tillbaka samma nätagg och så testade vi den i min dator. Det fungerade ungefär i en timme, sen så small det. Datorn la av direkt och gick inte att få igång den nå mer. Vi la tillbaka mitt gamla nätagg och det fungerade direkt.

Dem ville heller inte tro på att något var fel med nätagget.

Ett tips bara...om ni beställer grejjer från komplett så se till att ni beställer toppengrejjer så att ni slipper börja skicka tillbaka det.

Och så undrar jag om det är någon annan som har haft liknande problem med komplett?

Permalänk
Medlem

Så "världens sämsta service" baseras på ett ärende? Den statistiska signifikansen är rätt låg där tyvärr...

Permalänk
Medlem

Skickade in ett moderkort till dom jag var 100% på att det var paj, fick hem den igen efter att dom konstaterat att det inte var fel på den, helt utan kostnad och det trots att dom har en felsökningsavgift om varan visar sig vara felfri.
Dessutom passade dom även på att uppgradera bios

Problemet i mitt fall var ett klent (uselt) nätaggregat

Alla kunder är inte missnöjda

Permalänk
Medlem

Beställde ett moderkort därifrån en gång, eller ja, har beställt många moderkort därifrån.
Men just detta var av nån anledning INTE kompatibelt med Promise Kontrollerkort, som jag har två st av.

Berättade för komplett som det var, skickade även med utdrag ifrån forum där folk berättar att de har haft samma problem osv.

Fick ett RMA och skickade in moderkortet.

Men innan jag skickade in det, så beställde jag ett nytt, som jag kunde byta med, så jag slapp vara utan dator.

Komplett tog emot moderkortet, och jag fick pengar insatt på kontot.

För att inte tala om den gången som ett annat moderkort gick sönder, ett MSI där kondensatorerna torkade ut, om nån kommer ihåg. I allafall, så skickade jag in det moderkortet, efter att jag fått hem ett nytt som jag beställt. Istället för pengar för MSI kortet så valde jag att få CPU och RAM. Gick hur bra som helst.

Så kom inte här och snacka en massa skit.
Komplett är nog sveriges bästa datorbutik när det gäller service.

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk

ojojoj

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Själv har jag också bara förbannat bra erfarenheter av kompletts returservice. Men alla kan inte vara nöjda tyvärr, och alla gör fel ibland. Och visst är det tråkigt när det drabbar en själv

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Det är ju också möjligt att Ni har köpt ett för klent nätagg eller inte installerade det korrekt.

Jobbigt värre hur som helst..

Permalänk
Medlem

Mina minnen gick sönder efter ca 3 mån efter jag köpte ny dator. Skrev ett mail till dom och fick svar ca 1h efter. Han sa till mig att skicka in minnena. Gjorde så, det tog visserligen 2 veckor, men jag fick nya.

//Lasse

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
Så "världens sämsta service" baseras på ett ärende? Den statistiska signifikansen är rätt låg där tyvärr...

Precis min tanke.

Men ack så vanligt att folk skapar en tråd i ren frustration.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Har inte så mycket att säga om kompletts retursystem egentligen. Det enda jag har returnerat är en hårddisk, och ett par minnen, vilket har gått bra. Hårddisken jag fick tilbaka var större också, så inga klagomål från mig.

Om jag skall klaga på något så kan det vara att dom är lite sega på returer.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Komplett.se

sampajja:

De produkter som vi tar in för testning, testar vi också utefter den felbeskrivning som du ger oss. Det verkar, enligt vad du skriver, som om vi inte funnit något fel på produkten och därmed har vi returnerat den till dig. Om inte produkten i sig är defekt enligt våra tester hjälper det kanske föga att byta varan mot en ny. Resultatet skulle kunna vara exakt det samma om det fanns någon annan del som orsakade problemet.

I det här fallet föreslår jag dock att du PMar mig ordernummer eller kundnummer så får jag se över ditt specifika case och därmed försöka komma fram med en lösning på problemet.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

De returer som jag gjort med komplett.se har fungerat mycket väl. Måste nog erkänna att komplett har det mest generösa "byte-till-en-bättre-produkt" service. Komplett är seriösa.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Aldrig haft strul med komplett... asbra affär förutom deras SNIK med frakt...

ska vara fraktfritt över 500

Permalänk
Medlem

Gratis frakt är bland det bästa som finns i hela världes (med några undantag )

Om komplett också skulle ha det så vore det toppen!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

komplett.se är bästa online butiken vänner, vad skriker ni om.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Inaktiv

komplett.se behöver inte gratisfrakt för att locka kunder. Iofs har jag möjlighet att köpa via hämtbutiken och det endast för 29 kr.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har haft att göra med kompletts returservice en gång för några år sen. Det fungerade bra.
Hade minnen fick läsfel (testade dem ett också). Skickade in till komplett men det var ju slut på det. Får tillbaka ett cruciual hyper-x minne ("prestandaminne", iaf jämfört med det som hade gått sönder). Gick att klocka upp datorn en hel del då. Sen kom andra minnet tillbaka från db.com (de var alltså köpt på olika ställen). Tyvärr kingston value ram som ersättning och jag fick gå ner igen till stockhastighet

Tror det var i den här vändan jag glömde skriva returnummer (minns inte om det var till komplett eller db.com) som var tvunget att finnas på annars så returneras det bara. Det var då jag ringde till postservicestället (där jag lämnade in det) och frågade om det hade skickats, men det var kvar så jag sprang ner med min egen tuschpenna och begärde fram paketet så det kunde taggas

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Köpe ett Bigwaterpaket av komplett, pumpen pajja efter typ 6-7 timmars körande. Happ tän kte jag det va då fean typiskt maila komplett å fråga vad jag skulle göra. Va till min lokala datorbutik å handla en ny pump så fort den gamla la av. Komplett villa ha in hela paketet, men jag villa inte skicka in allt.. hadde ju nyss fått ihop allt å orka riva allt en gång till.

Så jag fråga komplett om jag kunna få en tank istället så jag kunna få ihop det med nya pumpen, gamla tanken passa inge vidare på den nya. Visst det va inga problem sa dom, skönt tänkte jag slipper jag riva allt å skicka in det, systemet rulla ju nu igen med nya pumpen så jag va ju inte helt ställd.

Fick ett paket av komplett efter bara ett par dagar typ med en tank. öppna allt å ser enbart tanken inga kopplingar alls =( sen har tanken legat på mitt skrivbort =( finns ingen som säljer vattenkylningsprylar här omkring så jag måste beställa från nätet om jag ska ha, orka beställa kopplingar för 60:- när fraketn kostar lika mycket typ. men det va sjyst av koplett att dom villa lösa det på mitt vis.

vart ju minst strul då för alla patners, men synd att dom inte tänkte så långt att jag behöve koppliarna till tanken åsså.

Så Mats du kanske kan fixa ett par kopplingar till mej =)?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Beställde grejer 14.20 söndags, de packades och skickade 15:40 , fick kolliid , hämtade dem igår... är det sjukt snabbt?
så komplett.se jobbar söndagar?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Komplett.se

T-birds

Kan du PMa mig ditt kundnummer så skall jag se vad jag kan göra här.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mats/KPS
T-birds

Kan du PMa mig ditt kundnummer så skall jag se vad jag kan göra här.

du har pm

*edit* Jävlar va snabb han va nu alltså, han inte mer än att pm:a mats så hadde jag han i luren. Mycket imponerad måste jag säga Handlar oftas på dustin men komplett kommer få fler ordrar av mej nu

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Visst brukar komplett ha bra service och snabba leveranser och jag har alltid varit nöjd med dem.

Men just i detta fall så gick nerverna för mig.
För när dem inte vill tro på en när man säger att något är fel så blir man ju förbannad.

Jag ska nu skicka in nätagget igen och hoppas verkligen att dem hittar felet och tror på vad man säger.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tips är att läsa igenom trådarna du länkar till där 50% (bara läst ungefär så många) verkar utgå från folk som inte kan skriva felbeskrivningar och saker där folk missförstått...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Pinsamt! Har du ens läst trådarna du länkat till??! I en tråd är det Posten som strulade och inte gjorde vad de skulle och en annan avslutas tråden med "Suger att behöva erkänna det men moderkortet får anses då felfritt och komplett hade rätt och jag fel.". Lägg därtill att folk inte kan skriva en korrekt felbeskrivning samt gärna skriver ett inlägg här INNAN de ens kontaktat komplett för att reda ut eventuella problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant_T
Pinsamt! Har du ens läst trådarna du länkat till??! I en tråd är det Posten som strulade och inte gjorde vad de skulle och en annan avslutas tråden med "Suger att behöva erkänna det men moderkortet får anses då felfritt och komplett hade rätt och jag fel.". Lägg därtill att folk inte kan skriva en korrekt felbeskrivning samt gärna skriver ett inlägg här INNAN de ens kontaktat komplett för att reda ut eventuella problem.

Precis! Önskar folk kunde ta till sig vad skolorna försöker lära ut om källor :/ Livet skulle gå mycket smidigare ifall folk kollade upp "fakta" innan de slänger ur sig saker...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Inaktiv

Stämningen på forumet har ändrats sen jag joinade här. Tror att alla måste inse att även företag kan göra fel. Självcentreringen har ökat exponentiellt bland diverse forummedlemmar.

Har ni ett problem med ett företag, vänd er i första hand till företaget. Hot om bojkott/en stämningsansökan hos Tingsrätten är inte direkt det första man bör ge sig på om man vill ha "bra" service.

Vid felsökning är det givetvis bra att ge så mycket upplysning som möjligt. Tänk också att inget företag kan "garantera" att komponenten X fungerar just med ditt bygge. Fungerar nätagget med ett annat moderkort än just ditt så är det inte kompletts fel. Det är ju inget fel på nätagget, utan ett kompatibilitetsproblem. Sätt er själva in i situationen om ni satt i felsökningsavdelningen och du får in ett agg som bevisligen fungerar med testbänken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Stämningen på forumet har ändrats sen jag joinade här. Tror att alla måste inse att även företag kan göra fel. Självcentreringen har ökat exponentiellt bland diverse forummedlemmar.

Har ni ett problem med ett företag, vänd er i första hand till företaget. Hot om bojkott/en stämningsansökan hos Tingsrätten är inte direkt det första man bör ge sig på om man vill ha "bra" service.

Vid felsökning är det givetvis bra att ge så mycket upplysning som möjligt. Tänk också att inget företag kan "garantera" att komponenten X fungerar just med ditt bygge. Fungerar nätagget med ett annat moderkort än just ditt så är det inte kompletts fel. Det är ju inget fel på nätagget, utan ett kompatibilitetsproblem. Sätt er själva in i situationen om ni satt i felsökningsavdelningen och du får in ett agg som bevisligen fungerar med testbänken.

Vi har testat den på 2st datorer.
Först när brorsan köpte nätagget fungerade det kanon bra, men sen så la det bara av.
Vi skickade in den och gav en felbeskrivning, men inget fel på nätagget enligt komplett. Så vi fick tillbaka samma nätagg.

När vi fick tillbaka det så la vi in den i min dator. Helt nya grejjer så det är inget fel på dem.
Det fungerade skitbra i ungefär 1h, sen small det. Blev skitskraj och trodde att något annat också hade pajjat först, men som tur var hade det inge gjort de.

Permalänk
Inaktiv

sMii: Mitt inlägg ovan var ingen kritik riktat mot dig. Utan det var mer som ett exempel, tex lite äldre Asrock-kort fungerar inte om nätagget saknar -5V (vilket i den senaste ATX standarden inte kräveratt -5V finns med). I ett sånt fall så är det ju inget fel på agget. Jag har själv jobbat i en datorsupport och ett nätagg small drygt 5 cm från mitt huvud. Så.. jag har upplevt känslan.