Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Glocalnet, fyfan, dom strular alltid.
Skriv det här till alla, så alla får veta det, vore kul om typ Expressen eller Aftonbladet skrev om det.

jodet vore väl bra, kan tänka mej rubriken
"Piraternas lista mot glocalnet:

Vi kan inte tanka hur mkt vi vill och ha billigt internet, efter att ha tankat hem
bara ett par st dvdr eller hd filmer måste vi betala 100kr extra ajjabajja glocalnet tar inte vara på sina pirater"

för ärligt talat, hur många söndagssurfare använder 30gb/ månaden

Permalänk

ring med glocalnet och du får bredband (8mbit) för 249sek i månaden.

sen kom det fram att man var tvungen och binda sig ett år annars 279sek.

sen flyttade jag 20 meter, fick vänta på ny inkoppling i 2 månader och då var stationen full.

fick då lägga 100sek extra för komma in på en annan station.

och nu ytterligare 100sek extra för att jag tankar över 30g per månad.

pyntar nu för glocalnet 479sek i månaden...lol.

ska säga upp skiten idag.

Visa signatur

dell i9400, 2,0 Ghz,1024mb 667mhz, 256MB ddrati® mobility™ radeon® x1400, 17 ultrasharp wide screen wuxga, 100gb (7,200 rpm) sata, 8X dvd+/-rw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krutburken
ring med glocalnet och du får bredband (8mbit) för 249sek i månaden.

sen kom det fram att man var tvungen och binda sig ett år annars 279sek.

sen flyttade jag 20 meter, fick vänta på ny inkoppling i 2 månader och då var stationen full.

fick då lägga 100sek extra för komma in på en annan station.

och nu ytterligare 100sek extra för att jag tankar över 30g per månad.

pyntar nu för glocalnet 479sek i månaden...lol.

ska säga upp skiten idag.

"och nu ytterligare 100sek extra för att jag tankar över 30g per månad." <- det där får du pynta för att du sitter med glocalnet på en station som Skanova nät äger. Hade det varit TDC Song eller Telenor hade du sluppit den där gränsen. Så i det fallet ska du inte skylla på glocalnet. Resten var dock rena idiotin från glocalnets sida.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte samma sak när jag var på gång att beställa glocalnet, detta efter jag redan täcknat telefoni med dem. De är riktiga svin, de är riktigt jävla låga. Jag avbeställde (hade ångerrätt) och beställde BBB.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k3x
Jag upptäckte samma sak när jag var på gång att beställa glocalnet, detta efter jag redan täcknat telefoni med dem. De är riktiga svin, de är riktigt jävla låga. Jag avbeställde (hade ångerrätt) och beställde BBB.

På vilket sätt är GN "riktigt jävla låga"? Jag har stor erfarenhet av dem och tycker att de gör ett väldigt bra jobb med tanke på vilket lågt pris de har. Visst, vissa på supporten kan vara lite mer oerfarna än andra men alla problem kommer alltid till en lösning, gäller bara att ta tag i det och faktiskt ringa supporten, inte bara sitta och klaga.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Inaktiv

Har äntligen beställt tdc 28, slipper glocalnet efter 19:e mars, hurra vad pengar man kommer att få över, betalar 500/månad för att sitta på internet.

*host* tittade på "förbrukningen" för januari månad...290GB

Permalänk
Medlem

Varför inte bara uppgradera till glocalnets 24Mbit lina och slippa gränsen och dessutom för samma peng?
Surfar själv med 24Mbit utan gräns för 249:-/mån.
Har inte orkat läsa hela tråden men kanske har det redan föreslåts.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Det går inte för han sitter inte på en S/T-station utan på en skanovastation. Glocalnet har inte snabbare än 8mbit på Skanovas stationer. Skanova täcker ca 60% av landet.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Det går inte för han sitter inte på en S/T-station utan på en skanovastation. Glocalnet har inte snabbare än 8mbit på Skanovas stationer. Skanova täcker ca 60% av landet.

Aj fasen då förstår jag problemet och tack för infon.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
På vilket sätt är GN "riktigt jävla låga"? Jag har stor erfarenhet av dem och tycker att de gör ett väldigt bra jobb med tanke på vilket lågt pris de har. Visst, vissa på supporten kan vara lite mer oerfarna än andra men alla problem kommer alltid till en lösning, gäller bara att ta tag i det och faktiskt ringa supporten, inte bara sitta och klaga.

Önskar jag kunde instämma. När mitt bredbandsabonnemang i april förra året skulle förnyas lät jag mig lockas av förespeglingarna att jag skulle kunna få 24 Mb bredband inom kort (sannolikt några veckor, sade försäljaren).
Vid telefonkontakt med supporten efter ett par månader fick jag beskedet att det inte gick att säga när detta skulle bli klart, men att det skulle aviseras i brev.
När jag ringde nästa gång efter ytterligare ett par månader, fick jag veta att min telefonstations 24-Mb-möjligheter redan var uttömda. Någon avisering hade jag inte fått.
När jag för ett par veckor sedan ringde igen, blev jag upplyst om att det visst skulle gå bra, och beställningen gjordes omedelbart. Inom 7 arbetsdagar skulle jag kunna börja använda den högre hastigheten. Några dagar sedan fick jag ett brev med meningen "Den ny tjänsten kopplas in inom 5 dagar".
Glad i hågen gick jag då och köpte ett av deras godkända modem och installerade det. (Hastigheten sjönk då med en Mb.) När jag idag ringde supporten, fick jag veta att det inte fanns några kortplatser kvar på telefonstationen, och att det därför inte hade gått att uppgradera. Inte heller gick det att säga något om ifall och i så fall när det skulle bli möjligt.

Att döma av den här tråden skulle det vara en fördel om man dels visste vilken underleverantör som skulle vara aktuell, dels kunde kolla om det verkligen fanns plats på stationen. Glocalnets support verkar inte kunna det. Önskar nu att jag inte valt att stanna hos GN. Frågan är bara vilken leverantör jag ska våga lita på om jag ska byta.

Sven

Visa signatur

Sven

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Det går inte för han sitter inte på en S/T-station utan på en skanovastation. Glocalnet har inte snabbare än 8mbit på Skanovas stationer. Skanova täcker ca 60% av landet.

90%