Abit lanserar integrerat moderkort

Permalänk
Melding Plague

Abit lanserar integrerat moderkort

Abit har idag släppt ett moderkort till Intel-plattformen som bygger på Atis Radeon Xpress 1250-styrkrets vilket har ett integrerat Radeon X700-grafikkort. Det heter Fatal1ty F-I90HD och har en hdmi-utgång som stödjer hdcp vilket kan spela upp hd-1080i-material.

Läs nyheten: Abit lanserar integrerat moderkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Där har vi det återkommande!
"Integrerat Moderkort".

Då vill jag se ett Externt moderkort tack.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Haha, integrerat moderkort? Jag antar att det sitter som gutet i någon annan hårdvara, kanske grafikkortet?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Det ska nog stå integrerat x1250 grafikort eller nåt sånt.

Permalänk
Hedersmedlem

Moderkort som har integrerat grafikkort kallas normalt för "integrerade moderkort" både bland internationell press och tillverkare, och SweClockers är inget undantag.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

verkade helt okej, men eftersom det stod Fatal1ty på det vill jag inte köpa det. Vem fan vill ha någon annans nick på datorprylarna?

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag reagerade på "Integrerat Moderkort". Känns lite felaktigt att säga så, hur internationellt och korrekt det än är.

Kommer heller inte riktigt underfull med vilken målgrupp Abit försöker nå med detta kort.

Permalänk
Medlem

Det intressanta är om det har goda överklockningmöjligheter. Samma funktioner som RD600 skulle sitta fint.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
verkade helt okej, men eftersom det stod Fatal1ty på det vill jag inte köpa det. Vem fan vill ha någon annans nick på datorprylarna?

Samma här..har aldrig fattat förtjusningen i att ha någon annans nick..

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Måste bara påpeka att den där brädan ser ut att vara perfekt för HTPC-byggen, av budget variant,

note: synd att den inte stödjer 1080p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocket
Måste bara påpeka att den där brädan ser ut att vara perfekt för HTPC-byggen, av budget variant,

note: synd att den inte stödjer 1080p

Hämtat från förstasidan: <b>"Det heter Fatal1ty F-I90HD och har en hdmi-utgång som stödjer hdcp vilket kan spela upp hd-1080i-material" </b>

Har inte läst vidare inne i artikeln, men om inte SweC har snurrat till det gör den ju det

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Hedersmedlem

Det var möjligen lite otydligt förklarat från vår sida, men då den spelar 1080i spelar den självfallet 1080p, 720i och 720p. Text korrigerad.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Hämtat från förstasidan: <b>"Det heter Fatal1ty F-I90HD och har en hdmi-utgång som stödjer hdcp vilket kan spela upp hd-1080i-material" </b>

Har inte läst vidare inne i artikeln, men om inte SweC har snurrat till det gör den ju det

Dvs, den stödjer inte 1080p-material.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Men varför måste dom kladda ner alla datorprylar med den förbannade Fatal1ty loggan!?! Bojkott på han tycker jag!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Eftersom det finns inga riktiga överklocknings mATX moderkort till C2D på markanaden så hoppas att den kan överklocka nåt iaf.
Är priset rätt men gissar på runt 1400:- så kan det gå kanske.

Som sagt jag är enbart intresserad utav OC. Det finna bra mATX om man vill är ute att bygga HTPC men inga bra OC kort.

Permalänk
Avstängd

trevligt kort x700 är ju inte helt fel iallfall

bra prestanda för litet pris igentligen om man typ inte ska spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Haha, integrerat moderkort? Jag antar att det sitter som gutet i någon annan hårdvara, kanske grafikkortet?

Muhahaha
Jag hade liknande funderingar...sitter det fast i ett chassi eller nåt *S*

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Dvs, den stödjer inte 1080p-material.

Detta står på Abits sida (dvs länken i nyehten)
"HDTV in True 1080p Resolution"

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
verkade helt okej, men eftersom det stod Fatal1ty på det vill jag inte köpa det. Vem fan vill ha någon annans nick på datorprylarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Samma här..har aldrig fattat förtjusningen i att ha någon annans nick..

Säg det åt alla som köpt en Dell någon gång.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Det var möjligen lite otydligt förklarat från vår sida, men då den spelar 1080i spelar den självfallet 1080p, 720i och 720p. Text korrigerad.

om den klarar av 1080 interlaced är det inte självfallet att den klarar av 1080 progressiv...

1080p är ju den mer krävande varianten.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en riktig vinnare, passar som sagt utmärkt till HTPC eller varför inte Fil-server, det har Gbit-LAN, 4 SATA, Integeread grafik och PCIe för extra kontrollerkort. Om det bara överklockar bra så kan man lika gjärna sluta tillverka alla andra moderkort

P.S PCI och PCIe platserna har bytt färg mellan första och andra bilden

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Säg det åt alla som köpt en Dell någon gång.

klockren. borde säga så till alla som köpt en porsche eller en ferrari också

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

detta måste altså ha stöd för 2 cpu:er? moderkort i moderkortet? ^^

Permalänk
Medlem

Varför skriver ni att den inte klarar 1080p? Det står ju att den klarar det på produktsidan... Inte första gången Sweclockers har faktafel i sina nyheter.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

1080p är standarden Över 1080i så om den kan spela "upp till 1080i..." så stödjer den inte alls 1080p.
Men att den inte skulle stödja 1080p låter ju helt befängt, begränsningarna sitter ju i vilken kapacitet datorn har att avkoda det och det beror ju på processor och minne inte moderkortet. HDMI standarden har ingen begränsning till max 1080i på någon av sina versioner.

Permalänk
Medlem

OffTopic

Tycker många har en negativ inställning här i denna tråden varför?
Där stod/står fel. Och nyhets redaktören rättar till det. Thats IT

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk

Då det verkar vara ett utpräglat HTPC-kort, varför pratar folk om överklockning? Vill man klocka åt nått håll är det väl snarare neråt?

Permalänk
Medlem

Nja... då min X2 4400+ ligger på gränsen till att kunna spela upp vissa filmer så skulle jag klocka uppåt hellre än neråt. Åtminstone om jag hade en billig C2D i den.

Permalänk
Medlem

Denna verkar faktiskt bra, man skulle kunna byta bort sitt 6800 mot det eller nåt. För ett X700 är ju inte så jätte dåligt. Synd att det inte finns med DDR/DDR2 så skulle man spara lite på minnena. :/ Men det får väl bli en ny atx låda istället.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Moderkort som har integrerat grafikkort kallas normalt för "integrerade moderkort" både bland internationell press och tillverkare, och SweClockers är inget undantag.

Nja, det är väl mer integrerade grafikkort vi pratar om då. Intregrerade moderkort är måttligt svårt att göra per definition.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld