Värdera min Acer, ska byta den mot en mindre

Permalänk
Hedersmedlem

Värdera min Acer, ska byta den mot en mindre

Acer Aspire 5510

Centrino 1,6
1024Mb DDR 2 - 2st 512:or
ATI X-700 64Mb
14" Wide "blank/crystalview" 1280*800
60Gb HD
Bluetooth
Kortläsare
Batteriet i god kondition, ca 2,5h surfning med max ljusstyrka och wlan.
Win XP Home
Alla kartonger, manualer och skivor finns kvar i oöppnat skick.

I fint skick förutom att t-tangenten behagar att lossna ibland. Tror i och för sig att det är garanti kvar på den så det borde gå att fixa. Ska kolla kvittot när jag kommer hem.

Vad kan jag räkna med att få för den, är 5000kr realistiskt eller siktar jag för högt då? Grafikkortet borde ju göra en del tycker man.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Centrino är ingen processor. Är det en Pentium M eller en Celeron M?

Visa signatur

VAIO VGN-A397XP | 2,0 Ghz M | 2 gig 533 Mhz DDR2 | X600 128mb | 80 gig 5400 RPM | WLAN | Bluetooth | DVD-RW | Extern 1 TB WD MyBook USB | 17" Widescreen HD 1920x1200 | Audigy 2 THX | Samsung 32" 720p-LCD

Permalänk
Medlem

Re: Värdera min Acer, ska byta den mot en mindre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Acer Aspire 5510

Centrino 1,6
1024Mb DDR 2 - 2st 512:or
ATI X-700 64Mb
14" Wide "blank/crystalview" 1280*800
60Gb HD
Bluetooth
Kortläsare
Batteriet i god kondition, ca 2,5h surfning med max ljusstyrka och wlan.
Win XP Home
Alla kartonger, manualer och skivor finns kvar i oöppnat skick.

I fint skick förutom att t-tangenten behagar att lossna ibland. Tror i och för sig att det är garanti kvar på den så det borde gå att fixa. Ska kolla kvittot när jag kommer hem.

Vad kan jag räkna med att få för den, är 5000kr realistiskt eller siktar jag för högt då? Grafikkortet borde ju göra en del tycker man.

Enligt mig så är kanske 5000 kr lite för högt men det är nog inte alls omöjligt att få ut dom pengarna för burken på blocket, du ska nog då ha lite tur samt att burken ska vara i jäkligt fint skick.
Sedan fattade jag inte vad du menade när du skrev "Grafikkortet borde göra en del", det jag tror är möjligen att grafikkortet drar ner priset en del då det finns 128Mb grafikkort i burkar runt 5000 kr på blocket bland annat.

Mvh

Team_AMD

Permalänk
Medlem

1 GB ram, dedikerat grafikkort och hdd över snittet borde kunna ge dig 4000-5000.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreddaGädda
Centrino är ingen processor. Är det en Pentium M eller en Celeron M?

Korrekt att Centrino inte är en processor, däremot vet man direkt att det inte är en Celeron då Centrino inte får innehålla Celeron-processorer.

Alltså, datorn innehåller Pentium M och för att återgå till trådskaparens fråga, jag tror att du kan få 5000:- minst på Blocket, folk har inte koll. Det är egentligen bara ditt eget samvete som sätter stopp.

Dock hade jag om jag varit du fixat tangenten innan försäljning om du har garanti kvar, schysst mot den nya ägaren plus att du murar igen den prutluckan!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för svaren, kränger den som den är för 4000 då. Vill ha iväg den snabbt så jag kan beställa ny direkt.

FreddaGädda: Ibland är det bättre att inte skriva alls...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Tack för svaren, kränger den som den är för 4000 då. Vill ha iväg den snabbt så jag kan beställa ny direkt.

FreddaGädda: Ibland är det bättre att inte skriva alls...

Jag skriver jämt. Och jag har alltid rätt

Visa signatur

VAIO VGN-A397XP | 2,0 Ghz M | 2 gig 533 Mhz DDR2 | X600 128mb | 80 gig 5400 RPM | WLAN | Bluetooth | DVD-RW | Extern 1 TB WD MyBook USB | 17" Widescreen HD 1920x1200 | Audigy 2 THX | Samsung 32" 720p-LCD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreddaGädda
Jag skriver jämt. Och jag har alltid rätt

Sure...

http://www.intel.com/products/centrino/

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.