Aktivitetsfältet och startmenyn BORTA!

Permalänk
Medlem

Aktivitetsfältet och startmenyn BORTA!

Hej!
Nu är det såhär att mitt aktivtetsfält (startmenyn) är borta, jag hade det på "dölj" innan och efter att datorn hängt sig ich jag startat om den så försvann aktivtetsfältet. Jag kan komma in på "start-knappen" genom att trycka på "windows-knappen" på tangentbordet, jag kan på så sätt gå in på kontrollpanelen. jag får då också tillgång till inställningar för aktivtetsfältet, fast det går ändå itne att göra den synlig. Den är osynlig

Någon som kan hjälpa mig??

//tacksam för svar

Permalänk

Re: Aktivitetsfältet och startmenyn BORTA!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av monshop
Hej!
Nu är det såhär att mitt aktivtetsfält (startmenyn) är borta, jag hade det på "dölj" innan och efter att datorn hängt sig ich jag startat om den så försvann aktivtetsfältet. Jag kan komma in på "start-knappen" genom att trycka på "windows-knappen" på tangentbordet, jag kan på så sätt gå in på kontrollpanelen. jag får då också tillgång till inställningar för aktivtetsfältet, fast det går ändå itne att göra den synlig. Den är osynlig

Någon som kan hjälpa mig??

//tacksam för svar

Har du patchat UXTheme.dll?

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Medlem

Det är inte bara så att du har "dratt" ner taskbaren?! Dvs att den inte har varit låst och att du bara har dragit ner den ett snäpp så att den inte syns...?!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

nutty, nää så är det inte, när jag trycker på windows-tangenten så kommer "logga ut" "stäng av" osv upp precis som om startmenyn finns där men den syns inte!

Enorma Ulven ?????? nej ????

Permalänk
Medlem

Haha, nån har snott ditt aktivitetsfält...

Har du provat att starta om explorer.exe? är 70% säker att nåt är korrupt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha mm den nya sorters hackers som går folk på nerverna genom att sno aktivitetsfält testa starta om explorer.exe? hmm nää, hur gör jag de? Borde man kunna göra genom att trycka ctrl+alt+del? har ingen del på min dator, har en mac men kör windows på den Just nu är det precis som att aktivtetsfältet är där eftersom när jag har ett fönster uppe (tex firefox) så går den inte ända ner precis som om aktivtetsfältet var där, osynligt! så hur startar jag om explorer.exe?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tja du.. hitta aktivitetshanteraren ctrl+alt+del > processer > högerklicka explorer.exe och avsluta..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monshop
haha mm den nya sorters hackers som går folk på nerverna genom att sno aktivitetsfält testa starta om explorer.exe? hmm nää, hur gör jag de? Borde man kunna göra genom att trycka ctrl+alt+del? har ingen del på min dator, har en mac men kör windows på den Just nu är det precis som att aktivtetsfältet är där eftersom när jag har ett fönster uppe (tex firefox) så går den inte ända ner precis som om aktivtetsfältet var där, osynligt! så hur startar jag om explorer.exe?

start > kör taskmgr fungerar också.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
start > kör taskmgr fungerar också.

lol?

Permalänk
Medlem

Om du drar ner muspekaren allra längst ner i mitten på skärmen, ändras då muspekaren till en annan typ av pil?
Testa i alla fall att trycka på vänster musknapp och håll in den samtidigt du drar uppåt med musen.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

knashatt, nej det var de första jag testade det där med att ta bort explorer.exe funkade ej! Någon annan som har en idé?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

då har du ju iaf stängt av den.. om du nu inte lyckats starta den igen >
program > ny aktivitet , skriv explorer.exe.. men tror du lyckats med det:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eurythmech
lol?

Förklara!

Monshop saknar del för att kunna trycka ctrl-alt-del för att få fram aktivitetshanteraren och därifrån starta om explorer.exe. Då inte heller
aktivitetsfältet finns så kan inte heller högerklick användas. Att manuellt starta aktivitetshanteraren är väl en bra lösning?

Monshop, pröva att växla mellan windows klassiskt utseende och XP standard. Kan eventuellt aktivitetsfältet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hardware guy, det var mycket bra att du skrev det där med kör - taskmsg bla bla.. Hade aldrig kommit in i det där annars!

Inget har funkat Nu är det såhär har jag märkt, varje gång jag startar datorn så kommer aktivtetsfältet upp för nån sekund, försvinner sedan till ett "dolt läge" (när man håller muspekarn över den så kommer den fram, dock inte i mitt fall eftersom detta handlar om nån halv sekund som jag ser detta). Slutligen så försvinner den helt och visar sig inte