Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
T

Brandvägg ?

alla andra onlinespel funkar ju och jag har inte windowsbrandväggen igång men jag har en router spm kanske ställer till det?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Jag vet redan om regedit och keyn är inte registrerad där, har även rensat bort alla filer innan ominstall, men icke, keyn är kvar. Sjukt irriterande och dåligt.

Då måste den väl ändå ligga någonstans i registret, att du inte hittar den beror nog på att den är gömd.
Du får väl formatera om datorn. Hade ett liknande problem med Battlefield 2, fast det var inte bara ett problem utan flera. Blev så trött på det att jag slängde skiten.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
alla andra onlinespel funkar ju och jag har inte windowsbrandväggen igång men jag har en router spm kanske ställer till det?

Ja, varför inte testa att köra "helt rent". Alltså ingen FW eller router.

Permalänk
Medlem

KlosterKatten: Menar du att du att du inte kunnat köra någonting online?
jag såg nämligen ditt namn på Global Ranking efter jag kört ett race... men det kanske är så att allt det är sparat sedan Betan?

BTW. heter "jeppel" in-game

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Yes, jag spelade under betan, men jag kommer inte igång för jag kan inte byta min cd-key, jobbigt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Märkte precis att Gamespy helt sonika ändrar ditt användarnamn om det redan finns en vid samma nick. ( Hur fan någon kan ha samma nick vet jag inte ?? )

Mitt nick är Carl-Gustaf

Såg när jag logga ut att jag fick nicket Carl-Gutaf, logga även in på mitt Gamespy konto och nu har jag två nick där...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Yes, jag spelade under betan, men jag kommer inte igång för jag kan inte byta min cd-key, jobbigt.

okej, men känns lite knepigt att de har sparat gamla rekord, eller det kanske bara är jag som tycker det?

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Ja, varför inte testa att köra "helt rent". Alltså ingen FW eller router.

kan tyvär inte göra det då vi har massa andra saker kopplade till routern och modemet som jag inte kan ta bort så dety måste gå på ett annat sett

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Har nu ändrat nick så jag heter Swec_Falcon ... men kan inte logga in.
Står " Nick name invalid "

Vad är det för satans skit ??

edit: Och i förbannelsen så lyckades jag delete min sparprofil ... så nu får jag göra om hela skiten, tur att jag inte kommit sådär jättelångt men... fy fan. Död åt Gamespy.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen igång det och lirar online.

De som vill snacka mer på irc #tdu.se :>

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

nån som vet vilka portar spelet använder sig av?

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem

Fan så kul spel bara åka runt o rejsa med lite folk haha sjukt kul...
Heter silvr86

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som en annan i tråden. När jag startar spelet så flippar min LCD-TV ut och visar att signalen är "out of synk / inte tillgänglig". Om jag däremot kopplar in min gamla 17" CRT som står i ett hörn fungerar det utmärkt. Har försökt starta med skärmen, ändra upplösning till 1024x768 och sen starta på TV igen, men det hjälpte inte.

Ska beställa ny dator i dagarna. Mitt Radeon 9700Pro är på tok för slött, dessutom så supporteras det inte ens av spelet.

Jag hoppas verkligen att det hjälper med nytt grafikkort, för om det inge går att spela på TV:n suger det rejält.

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk

Jag har ett jäkla knas med mitt spel!

Varje gång när jag starta mitt sparade spel så hänger det sig, tokhäng att bara reset-knappen hjälper. Dator enligt sign.

Någon annan som har samma problem?

Lösning som gör att jag får igång skiten:
Gå in i Video-settings, ändra till 2x AA klicka apply, tillbaka välja 4x-> apply.
Gå in i Audio, klicka ur nåt ljud och i igen -> apply.
In i controls, klicka på accelleration, trampa gasen på Momon, släppa -> Confirm.
Tillbaka i menyn.... saving please wait, INTE röra musen då. Sedan klicka på Continue (står det väl?), klicka och röra musen undertiden som spelet laddas, sedan när min fina Enzo upp så det är lugnt. Sen funkar det utan problem...

Startar jag bara spelet och klickar på continue direkt så fryser det antingen direkt eller precis när skärmen börjar tona in bilen på parkeringen...

DETTA ÄR ABSURT!!!!

BTW. Senaste drivisar till mobo, grafik, ljud och ratt.
Nyinstallerad dator med SLi, men jag hade samma problem med betan (utan Sli då).

Permalänk
Medlem

Nu har Webhallen iaf skickat mitt exemplar.
Hoppas jag får det imorrn!

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liverpoolarn
Jag har ett jäkla knas med mitt spel!

Varje gång när jag starta mitt sparade spel så hänger det sig, tokhäng att bara reset-knappen hjälper. Dator enligt sign.

Någon annan som har samma problem?

Lösning som gör att jag får igång skiten:
Gå in i Video-settings, ändra till 2x AA klicka apply, tillbaka välja 4x-> apply.
Gå in i Audio, klicka ur nåt ljud och i igen -> apply.
In i controls, klicka på accelleration, trampa gasen på Momon, släppa -> Confirm.
Tillbaka i menyn.... saving please wait, INTE röra musen då. Sedan klicka på Continue (står det väl?), klicka och röra musen undertiden som spelet laddas, sedan när min fina Enzo upp så det är lugnt. Sen funkar det utan problem...

Startar jag bara spelet och klickar på continue direkt så fryser det antingen direkt eller precis när skärmen börjar tona in bilen på parkeringen...

DETTA ÄR ABSURT!!!!

BTW. Senaste drivisar till mobo, grafik, ljud och ratt.
Nyinstallerad dator med SLi, men jag hade samma problem med betan (utan Sli då).

Har faktiskt samma problem. När jag startar spelet i new game funkar det sedan när jag ska ta Continue så blir grafiken helt mongo och det låser sig.
Har också senaste drivrutiner (jag har ingen ratt).
Det går att spela om man startar om spelet men det brukar hänga upp sig efter en tid.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

Installerade TDU igår och jag kan bara säga att de är skit kul, många inställningar,BRA grafik (vet inte varför folk klagar på grafiken) och ljudet är helt underbart när man sitter inne i bilen.

Så nu ska jag hem och åka runt å bränna gummi.....:-)

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Gigabyte GA-965P-DS4, P965, PC5300 DDR2 2048MB, XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme

Permalänk

kul det är o spela när det hackar, jäkla skit dator, betan flöt på 100grr bättre

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
kul det är o spela när det hackar, jäkla skit dator, betan flöt på 100grr bättre

Jag kan inte avgöra om betan flöt på bättre, men det flöt på i SP, nu när jag börjat köra MP ligger jag runt 25-35fps beroende på landskap eller stadsdelar, ganska dålig FPS med tanke på jag glider utan AA med HDR på 1024x768. Sätter jag på 2x AA förlorar jag knappt 2 FPS.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Jag kan inte avgöra om betan flöt på bättre, men det flöt på i SP, nu när jag börjat köra MP ligger jag runt 25-35fps beroende på landskap eller stadsdelar, ganska dålig FPS med tanke på jag glider utan AA med HDR på 1024x768. Sätter jag på 2x AA förlorar jag knappt 2 FPS.

ok, jag kör på 1600x1280 4xaa hdr på

om jag drar ner uplösningen till 1024x768 så går det knapt att spela

ingen aa hdr av vs 4xaa hdr på = -ca 5fps

betan körde jag i 1280x1024 och det var inga problem (fast med en annan skärm)

du körde väll ganska mycket mc i betan?

(kör sp)

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

servern är nere nu verkar det som ... iriterande ...

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Flera som har problem med nätverket eller är det bara jag ?
Sen undrar jag lite om färgerna på bilarna om man har kartan uppe och trycker players börjar det poppa upp online spelare, dessa är alltid röda. Har skymtat nån gul. Vad betyder detta ?

Permalänk
Medlem

Såhär gör jag för att connecta.

Connecta 3ggr, funkar det inte så stänger jag av och sätter på spelet, connectar 1gång, och gången efter funkar det. Drygt egentligen

kalle@anka, jupp det var jag

edit:

Tänkte dela med mig av en bild också.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Delar med mig av en bild också.
Dock har jag ingen aning vad som har hänt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Såhär gör jag för att connecta.

Connecta 3ggr, funkar det inte så stänger jag av och sätter på spelet, connectar 1gång, och gången efter funkar det. Drygt egentligen

kalle@anka, jupp det var jag

edit:

Tänkte dela med mig av en bild också.

http://img140.imageshack.us/img140/7585/tduparkingpicdf0.jpg

Hur gör du för att zooma ut så mycket i bilden ?

Jävla tur att man kan "låsa" polare i spelet, annars tappar man dem ju hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Hur gör du för att zooma ut så mycket i bilden ?

Jävla tur att man kan "låsa" polare i spelet, annars tappar man dem ju hela tiden.

Du trycker Pause(P) och använder photo funktionen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Nu hoppar jag in lite abrupt i tråden (ursäkta för det) men är det någon som lirar spelet och har ungefär samma datorspecs:

Amd athlon 64 +3000 (2ghz)
Ati AIW 9800 pro (128mb)
512 mb ddr pc3200
hyfsat tom hårddisk 140 gb ledigt

??

För hos mig så laggar det apa. Till och med på lägsta inställningarna, och då menar jag LÄGSTA möjliga.

Jag vet att datorn inte är det modernaste som finns men gisses. Att spelet ska lagga så det hänger sig på mini mini minimum det har jag inte upplevt förut.

Jag tror jag får 1 gb minne till imorn. det kanske gör skillnad?
Går det att tweka spelet så man drar ner tex. drawdistance och sparar lite kraft eller dyl?

Tacksam för alla svar.

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk

min p4 2.8 orkar inte ialafal

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Såhär gör jag för att connecta.

Connecta 3ggr, funkar det inte så stänger jag av och sätter på spelet, connectar 1gång, och gången efter funkar det. Drygt egentligen

kalle@anka, jupp det var jag

edit:

Tänkte dela med mig av en bild också.

http://img140.imageshack.us/img140/7585/tduparkingpicdf0.jpg

vad är det för bil?
hehe det där connecta verkar vara slumpmässigt rätt mkt haha det är nog endel i spelet

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
vad är det för bil?
hehe det där connecta verkar vara slumpmässigt rätt mkt haha det är nog endel i spelet

Koensiegg CC8S tror jag den heter, kostar 532.000$ + 400.000$ för steg 3

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16