Permalänk
Medlem

Second Life i Vista?

Jag har tidigare fått igång Second Life när jag använt Windows XP.
Efter installationen av Vista när jag försöker att sätta igång programmet står det att mitt grafikkort inte stöds, att det behövs mer än 32 mb osv.

Saken är att jag har 128mb på mitt kort och för övrigt fungerade det innan jag installerade Vista. Och ja, jag har installerat de senaste drivrutinerna. Om någon har någon lösning till problemet är jag jättetacksam.

Dator:
HP notebook nc6220
Grafik: Intel 915gm (128mb)
Ramminne: 1024mb

Visa signatur

/Stuffe23

Permalänk
Medlem

Troligen drivrutins fel här också. Ha tålamod så löser säkert Intel detta om 1-2 år.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

Eller så kollar man på SLs hemsida där det under system requirements tydligt står i fetstil:
NOTE: Second Life does NOT currently support Windows Vista
http://secondlife.com/corporate/sysreqs.php

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Medlem

Skumt!

Jag testade precis att installera det på min flickväns laptop som är betydligt kraftigare än min. Den har Vista med och fungerade inte. Men det som är konstigt är att en kompis lyckades få igång Second Life på sin Laptop som har Vista installerat.

Visa signatur

/Stuffe23

Permalänk
Medlem

Re: Skumt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stuffe23
Jag testade precis att installera det på min flickväns laptop som är betydligt kraftigare än min. Den har Vista med och fungerade inte. Men det som är konstigt är att en kompis lyckades få igång Second Life på sin Laptop som har Vista installerat.

Är du säker på att han kör Vista och inte har ett XP som ser ut som vista?

Oavsett kan du ju höra med honom hur han gjorde

Eller klassikern:
www.google.se

Detta är ju trots allt en fråga som rör Second Life i mycket större utsträckning än det rör vista

Permalänk
Medlem

Ursäkta för att jag drar upp en gammal tråd men tänkte lägga till lite nyttig fakta. Det är inte Vista som gör att Second Life inte fungerar, det är drivrutinerna till grafikkortet.

Så bara för att det på Second Lifes hemsida står att det inte fungerar med Vista så kan du endå testa. Jag spelar SL under Vista nu. Använder mig av ATI drivrutinerna som kom 28 mars. Med tidigare drivrutiner fick jag inte igång SL, tror det har något med OpenGL stödet som har blivit förbättrat i de senaste drivrutinerna.

Edit: Dock är prestandan inte speciellt tillfredställande, vet inte hur SL ser ut under XP men spelet känns som att det kommer från 1999 i Vista. Så jag antar att det inte är på topp i Vista för då förstår jag inte hur det kan vara så populärt...