Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Vet inte, men det borde iaf finnas någon form av switch, som det finns till scart, till komponent och HDMI osv.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Beg. PS3 60gig för 4600:- på blocket. http://www.blocket.se/vi/11331503.htm?ca=14_s
Hoppas det e region B. Rikitigt bra pris isf.

Då var man en lycklig PS3 ägare då!

Permalänk
Medlem

Okej, tackar för alla svar.. dags för sängen för mig nu
Men skall byta min PS3 på onoff imorgon och kolla runt lite efter kablar mm om de går få tag på redan imorgon eller något.. annars vänta dock, men även kolla detta med switch, känner en som kan nog hjälpa eller svar på den frågan åt mig.. men återkommer imorgon hur allt går!

Tack skall ni ha för all hjälp ikväll! uppskattas mycket.

/northrider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
mjo, det funkade faktiskt bättre än jag trodde det skulle göra till spel. kanske beror på digitalkopplingen iof, med komponent till DVD-spelaren märks det mer på min burk..

förresten, importerar du US-ver av Motorstorm eller läste jag galet tidigare? är det för spelarutbudet med tanke på servrar isf eller vadan detta val?

Angående upplösningen, så rapporterar TV:n(osd i vänstra hörnet) att det är 1080i den får från GT:HD och XMB. Startar jag ett 720p-demo, så ställer TV:n om till 720p och skalar upp till native(1366*768)

När den skalar ner från 1920*1080 till 1366*768, blir resultatet skarpare än när den skalar upp 1280*720 till 1366*768. Interlaced eller progressive verkar inte spela så stor roll, antar att skalern i V-serien är rätt ok. Trodde att 720p skulle ha mycket bättre flyt än 1080i efter allt jag läst, men det kanske var innan det fanns bra skalers?

Är ingen bildguru direkt, men det syns det tydligt på resultatet att 1080i är klarare, renare eller tydligare på denna TV iallafall. Jag är dock övertygad att 1080p i 120Hz på en bättre panel ger ett bättre flyt än 1080i, då den där extrema skärpan blir lite suddig när bilden panorerar, för att sedan "poppa" fram igen när det lungnar sig. Det fenomenet har jag inte sett med 720p, men som sagt, efter allt man läst om "problemet", så hade jag förväntat mig ett värre resultat.

Jag importerar för att det är billigare(börjar bli tamt med stålar efter mitt spenderande), 450:- inklusive frakt, från dvdboxoffice.com i Kanada.

Om spelen är regionsfria, så borde jag hamna på rätt servrar, då jag har ett EU-konto på en PAL-maskin???

Nu blev jag lite nervös, hoppas nån vet hur det ligger till...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Får alla med en "resident evil: apocalypse"-skiva eller är det en webhallen-grej? Hur som helst, min RE:A vägrar att spela i 1080p utan går bara med på 720p. Någon annan som försökt? Med tanke på flygbladet som ligger i BR-fodralet som annonserar med 1080p (dock är inte RE:A med på flygbladet).

Det är en webhallen-grej...

Min rullar fint i 1080p, men det var nog 720p i menyn om jag inte minns fel. Det var iaf 1080i när varningstexterna visade upp sitt fula tryne...

Fredag : effekten du beskriver (där bilden blir suddig vid snabba panoreringar) är det största problem med interlaced, det är en av huvudanledningarna till att man vill köra med progressive.

Permalänk
Medlem

Jo, bara att det inte är så farligt som framställts. 1080i är väldigt njutbart ändå.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Om spelen är regionsfria, så borde jag hamna på rätt servrar, då jag har ett EU-konto på en PAL-maskin???

Nu blev jag lite nervös, hoppas nån vet hur det ligger till...

Fredag du kör på de Europeiska servrarna om du har ett EU konto, jag gör det i alla fall

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Tack, då lönar sig import då. Beställde i måndags, med lite tur kanske det kommer idag...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

jajemensajn det är lönar sig verkligen var nere på OnOff igår för att kolla vad dom hade inne. Då tog de f*n mig 679 för FV5. Jag fattar inte hur de kan ta så j***a mycket för spelen.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Stämmer det här så ska jag lätt börja importera också. Man kommer spara massvis i långändan.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Verkligen i dagsläget äre typ 200kr billiagre per spel och kontroll

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Fan... en jobbarkompis har en importerad PS3a, och importerat spel, motorstorm, och vi har ju addat varandra, men när vi ska lira mot varandra hittar vi ej varandra... är detta för att han har en importerad konsoll eller?
Vi hittar varandra när man kollar kontakter i friends i XBM eller vad det nu heter...
Men fan va tråkigt om man inte kan möta dom online som importerat konsollerna?!
Eller är det själva spelet?!

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare....

Har du reggat ett konto INNAN Europa Releasen kör du automatiskt på USA servrar. Har du reggat med en import maskin vid releasen av Eu. så har du antagligen valt SWE konto och därmed kör du på Eu. servrar.

Alltså har det inget att göra med maskin/spel utan det har med vilket konto du har registrerat på....

Läser inget folk vad man skriver eller är det inlärningsbrist på folket i sverige?

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

hehe, orkar inte leta... skrev åt en kompis med

Men han har både ett konto från innan EU releasen, och ett SWE konto nu efter EU releasen... men hittade inte varandra ändå... ska han testa att radera dom och regga sig på nytt eller..?

Hmmm... det står PAL version på mitt Motorstorm... det står det inte på hans...

Permalänk
Medlem

Har båda SWE konto?

Eller har en SWE konto och den andre USA konto?

Det kan vara så att jag fått detta om bakfoten men när jag spelade RFoM online så spelade jag mot amerikanare...

Ideen spricker ju med regionsfria spel om man inte kan spela online med "rätt" del av världen....

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Kan säg att han gick ner till stan och köpte MS där... och då kunde vi lira mot varandra direkt, inga problem
Men han har inga problem att köra RFoM online på svenska servrar...
så det är väl speltillverkarna som bestämmer det verkar det som... :/

Permalänk
Medlem

Förstår inte er som säger ni får 1080i, min projektor har stöd för upp till 1080i på alla vettiga ingångar, men med PS3an så blir det 540p och inte 1080i, men 720P fungerar fint

Tillägg: spelen fungerar i 720p, men filmer blir t ex 720x480

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

En fråga till er som beställt från Webbhallen. Måste man faxa in blanketten om tidningsprenumeration? Eller funkar det att bara slänga den på brevlådan? Det står nämligen att man ska faxa in den till ett visst nummer, men samtidigt står det "porto betalt" och adressen är ju redan ifylld. Hur gjorde ni?

Permalänk
Medlem

suck.. aldrig får man vara glad, nu har förstärkaren min verkligen totalhavererat. spela med utan ljud..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddej
En fråga till er som beställt från Webbhallen. Måste man faxa in blanketten om tidningsprenumeration? Eller funkar det att bara slänga den på brevlådan? Det står nämligen att man ska faxa in den till ett visst nummer, men samtidigt står det "porto betalt" och adressen är ju redan ifylld. Hur gjorde ni?

var står det? inte på lappen iaf.. :confused.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Förstår inte er som säger ni får 1080i, min projektor har stöd för upp till 1080i på alla vettiga ingångar, men med PS3an så blir det 540p och inte 1080i, men 720P fungerar fint

Tillägg: spelen fungerar i 720p, men filmer blir t ex 720x480

vilket låter exakt som symtomen på att 1080i inte är förkryssat i menyerna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
suck.. aldrig får man vara glad, nu har förstärkaren min verkligen totalhavererat. spela med utan ljud..

var står det? inte på lappen iaf.. :confused.

vilket låter exakt som symtomen på att 1080i inte är förkryssat i menyerna.

Det är så ikryssat det kan bli. Blu-ray funkar inte så jättebra än helt enkelt, fungerade med äldre FW såvitt jag vet, men försvunnit med nyare.
540P står där nog t om, en annars har det ALLTID stått 1080i med andra källor som körts på exakt samma ingång, eller det är faktiskt 1080i nu då? För det ser ju helt klart bättre än än mina upskalade DVDer

Men upplys mig gärna om man kan kryssa i upplösningar mer än på ett ställe bara

Spelen är ju som sagt i rätt upplösning, men filmuppspelningen är skit för alla

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Finns det någon skakfunktion på playstation 3?

Permalänk
Medlem

nej rumble finns inte än. men det ryktas komma så småningom.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uberanton
Finns det någon skakfunktion på playstation 3?

Nej, men Force Feedback stöds i bland annat Gran Turismo HD... så du kan använda en Logitech-ratt om du ska lira det tex

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Det är så ikryssat det kan bli. Blu-ray funkar inte så jättebra än helt enkelt, fungerade med äldre FW såvitt jag vet, men försvunnit med nyare.
540P står där nog t om, en annars har det ALLTID stått 1080i med andra källor som körts på exakt samma ingång, eller det är faktiskt 1080i nu då? För det ser ju helt klart bättre än än mina upskalade DVDer

Men upplys mig gärna om man kan kryssa i upplösningar mer än på ett ställe bara

Spelen är ju som sagt i rätt upplösning, men filmuppspelningen är skit för alla

som sagt, det kan inte vara annat. möjligen då om nått på filmen är i standardupplösning. (extramaterial tex) sen kanske det funkar annorlunda med US-maskiner (vilket jag antar att det är enligt upplösningen för SD du har)

nej, bara ett vad jag vet. utom i spel då. hur funkar GTHD?

alla filmer? funkar för mig iaf, har 1.6 FW också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uberanton
Finns det någon skakfunktion på playstation 3?

Nej, men det går rykte om att det kommer en som Cleesox sa.
Det går även rykte om att det ska komma en bättre rumble eftersom de som har patenten har uppfunnit en bättre rumble, det är vad jag har läst iallafall.

Permalänk
Medlem

http://www.e24.se/dynamiskt/prylar/did_14917791.asp

Har inte sony fixat, skal probnlemen än?, Måste dom ju patcha snart

Permalänk

hur gör man för att byta från den vanliga ingången till HDMI ingången?
det ska tydligen bli som så att om man kör med den vanliga ingången så avaktiveras HDMI ingången så att man sen måste aktivera den när man väl ska använda den ingången.
hur gör man det?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Hmm.
" Yosuke Hayashi, director of Ninja Gaiden Sigma which is due out on PS3 later this year, has said that developers claiming that PS3 is hard to develop for is just an "excuse to the consumer"."

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=160954

Lite intressant då många klagar att dom inte kan utveckla till ps3an, Och sigmas mål är dessutom 1080p i 60fps och tror inte dom kommer misslyckas med det vad man läst hitills.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hur gör man för att byta från den vanliga ingången till HDMI ingången?
det ska tydligen bli som så att om man kör med den vanliga ingången så avaktiveras HDMI ingången så att man sen måste aktivera den när man väl ska använda den ingången.
hur gör man det?

ha igång båda bara, när du gör bytet får du direkt byta kanal till den nya ingången innan bilden återställs helt enkelt. (30sek)

om man sen inte har alla ingångar eller sladdar så ska la maskinen även återställa till den ingången den känner av om man håller inne nått, kommer inte ihåg vad.. (står nog i boken dock)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ha igång båda bara, när du gör bytet får du direkt byta kanal till den nya ingången innan bilden återställs helt enkelt. (30sek)

om man sen inte har alla ingångar eller sladdar så ska la maskinen även återställa till den ingången den känner av om man håller inne nått, kommer inte ihåg vad.. (står nog i boken dock)

hmm,ok,tack,samma luddiga svar som jag fick på ett annat forum,alltså det där "håll inne nått";)

hur gör man för att få en annan bakgrundsbild?
trodde det var som i PSPn,alltså att man sparade en fil i bild mappen och sen valde den som bakgrundsbild,men det funkade ej.
går det i över huvud taget?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer