Tiberium Wars krashar

Permalänk
Medlem

Tiberium Wars krashar

Installerade nyligen Tiberium Wars och har kunnat lira i ca en halv timme innan datorn krashar. Det börjar komma obehagliga ljud och skärmen låser sig, vad är det som är fel?

Min dator är en:
AMD 64 3200+
ATI X700 128mb
1024 RAM
Audigy 2

Jag kör allt på standard inställningar, dvs nästan allt på medium med undantag på low.

Permalänk
Medlem

Tiberium Wars är något av det stabilaste spel jag stött på, så något är märkligt med din dator.

Har du kollat om det är värmerelaterat?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro det, håller koll på tempen och den dör inte på samma sätt som den gör när den blir för varm. Har dragit ner allt på lägsta och installerat den senaste drivrutinerna till grafikkortet men utan framgång. Vad mer kan vara bidragande till dessa ständiga krashar?

Permalänk
Inaktiv

släpptes en ny patch nu precis eller så, kolla fz.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
släpptes en ny patch nu precis eller så, kolla fz.se

Patchade spelet men samma problem kvarstår. Har bytt ut både grafik- och ljudkortsdrivrutiner till de senaste men får ändå samma problem. Har märkt att jag får olika errors, ibland låser sig hela datorn (bluescreen?), ibland bara spelet men så jag kan röra musen ingame. Vanligast är att jag poppas ut till Windows och får den klassiska rutan att probrammet stötte på ett fel eller vad det nu står. Fler förslag uppskattas!

Permalänk
Medlem

Antar att du testat med att installera om spelet?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kör en MemTest, låter som det kan vara fel på minnet i din dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Antar att du testat med att installera om spelet?

Nope, får väl prova då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spender
Kör en MemTest, låter som det kan vara fel på minnet i din dator.

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem

googla på memory test?

Permalänk
Medlem

Om du inte redan hittat så ladda ner och bränn den här filen, boota därefter upp datorn från skivan. Låt testet köra färdigt minst ett pass.

http://www.memtest86.com/memtest86-3.3.iso.zip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spender
Om du inte redan hittat så ladda ner och bränn den här filen, boota därefter upp datorn från skivan. Låt testet köra färdigt minst ett pass.

http://www.memtest86.com/memtest86-3.3.iso.zip

Tankade filen och brände den med CloneCD på en vanlig CD-skiva, ändrade i BIOS så boot priority är CD-ROM men får det inte att fungera. Den vill inte boota med skivan. Har jag gjort rätt när jag brände .zip filen rakt av, fast med "bränn från imagefil" möjligheten? För i Nero gick det inte att bränna som iso fil. Och visst ska jag välja CD-ROM som boot device och sedan bara starta om datorn med skivan i så ska allt påbörjas automatiskt? Vad har jag missat?

EDIT: unzippade filen och brände en .iso som fanns där i, därefter fungerade memtestet. Det stog att allt var OK, inga problem. Testet höll på i 2 timmar och 20 minuter och hann göra ett par rundor, inga fel hittades. Vad är det memtestet egentligen gör? Vad ska jag göra nu?

Permalänk

Tiberain Wars

Jag har oxå problem med mitt TW.

Jag kan installera det och allt men jag har ingen muspekare när jag bläddrar bland menyerna. Man kan välja bland menyerna för dom blir ljusare när man hamnar på den menyn man som man drar musen över. Det är sammma sak när man lyckas komma in i själva spelet och är på någon bana, man ser ingen mus.

Jag har:

*Vista 64 bit (Det står 32bit på kartongen men allt funkar ju utom att man ser muspekaren)
*AMD 5000+
*MSI K9N Platinum
*BGF 7950GT 512Mb 533Mhz
*2 gig minne

Hm....

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS