Lian Li PC7A-Scand V3

Permalänk
Melding Plague

Lian Li PC7A-Scand V3

Det är inte ofta vi får höra talas om datorprodukter som designats speciellt för den skandinaviska marknaden. Oftast är det till och med tvärtom, det vill säga att produkterna aldrig ens hittar hit. Lian Li gör ett försök att ragga upp oss nordbor med PC7A-Scand V3, ett datorchassi som verkar vara mycket mer än en vacker låda.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Lian Li gör verkligen snygga chassin! - som kul kuriosa är att den här modellen och en annan kub från Lian Li är designat av Microplex och normänn.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag gillade att dom hade vänt nätaggrergatet uppochner för att få det tystare.

Permalänk
Medlem

Hmm, saknar fortfarande utdragbar moboplåt i pc7an, synd att dom inte körde med det.

Permalänk

Riktigt dåligt med bara 3st hårdiskplatser

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DragonOrb
Riktigt dåligt med bara 3st hårdiskplatser

Fem 3,5" är det, men tre i buren.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Lian Li <3
Är det bara jag som av någon sjuk anledning fått för mig att Antec och Zalman är till för CS-spelare (med minst 100fps, ni vet hur det låter) medan Lian Li och thermalright är de lite dyrare, något bättre och mycket sexigare i sammanhanget?

Trevlig recension. Som vanligt vill se samma testsystem i alla chassin och en rejäl sammanfattning av kylförmågan när den påstådda chassiräden är över

**edit** fixade en konstig mening

Permalänk
Musikälskare

"Den borstade aluminiumytan är ömtålig"

Har själv ett svart lian li chassi utan repor, tycker det klarar den biten bra faktiskt

Men klart de beror på om man e på massa LAN etc. annars står ju bara datorn där

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Lian Li

Personligen tycker jag det verkar vara lite väl mycket recensioner av just Lian Li.... Är det så att dom skickar en massa kickbacks för att ni skall skriva om just dom kan man ju undra..... Visst göra dom rätt ok chassin om man gilla kubistisk minimalism, men dom är inte på något vis det enda unika alternativet om man vill ha en SKITDYR stilren låda.....

Det finns en rad av tillverkare där ute som göra mycket kvalitativa lådor, så varför inte göra en recension på en av dom nästa gång....

//AaNgelL

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred || PSU: Antec CP-1000 || Processor: Core I7-970 hexacore @ 4.6Ghz + Noctua NH-D14 || Mobo: Asus Rampage III Extreme || Ram: 24GB G.Skil Ripjaws @1500 Mhz 20-9-9-9 1T || Grafikkort: 2X HD6970 CF @950/1450 || HDD: Corsair F90 SSD + WD Raptor 150

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Hmm, saknar fortfarande utdragbar moboplåt i pc7an, synd att dom inte körde med det.

samma hadde den haft det hadde jag lätt köpt ett sånt.

ps: aluminium fetishisternas våta dröm?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Lian Li <3
Är det bara jag som av någon sjuk anledning fått för mig att Antec och Zalman är till för CS-spelare (med minst 100fps, ni vet hur det låter) medan Lian Li och thermalright är de lite dyrare, något bättre och mycket sexigare i sammanhanget?

Trevlig recension. Som vanligt vill se samma testsystem i alla chassin och en rejäl sammanfattning av kylförmågan när den påstådda chassiräden är över

**edit** fixade en konstig mening

I nästa test och framöver kommer det vara exakt samma system i alla chassitester(c2d, 1900gt). Iofs har jag i princip använt samma system i de 3-4 senaste, så visst går de att jämföra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AaNgelL
Personligen tycker jag det verkar vara lite väl mycket recensioner av just Lian Li.... Är det så att dom skickar en massa kickbacks för att ni skall skriva om just dom kan man ju undra..... Visst göra dom rätt ok chassin om man gilla kubistisk minimalism, men dom är inte på något vis det enda unika alternativet om man vill ha en SKITDYR stilren låda.....

Det finns en rad av tillverkare där ute som göra mycket kvalitativa lådor, så varför inte göra en recension på en av dom nästa gång....

//AaNgelL

Bortsett från att Lian Li betalar min hyra så får vi inga kick-backs. Det kommer fler chassitester, lita på det. Nästa är planerad att vara klar nu i dagarna, och det är en....

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Fint, men ser ju ut som allt annat från Lian Li

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Geeks
Grundare

Re: Lian Li

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AaNgelL
Personligen tycker jag det verkar vara lite väl mycket recensioner av just Lian Li.... Är det så att dom skickar en massa kickbacks för att ni skall skriva om just dom kan man ju undra..... Visst göra dom rätt ok chassin om man gilla kubistisk minimalism, men dom är inte på något vis det enda unika alternativet om man vill ha en SKITDYR stilren låda.....

Det finns en rad av tillverkare där ute som göra mycket kvalitativa lådor, så varför inte göra en recension på en av dom nästa gång....

//AaNgelL

Titta på recensionarkivet: http://www.sweclockers.com/articles_archive.php?query=&date=&... Det finns andra märken vi testar mer ofta, och vi försöker variera så gott det går. Tre recensioner på ett år är inte speciellt ofta.

Att man testar samma märke nära inpå beror oftast på att det är billigare/lättare med logistiken. Dvs, när de väl skickar ett chassi kan de lika gärna skicka två. Sedan är vissa tillverkare/distributörer smidiga att jobba med helt enkelt. Det är inte lätt att få tag på produkter för test och hade man vart tvungen att betala för en recension som tillverkare hade det varit omöjligt att få tag på något alls, dessutom är det inte rätt att ta betalt för recensionen då man fullständigt dräper förtroendet mot läsarna.

Vill du ha en recension av en specifik produkt får du gärna tipsa oss (längst ner på sidan).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Jag gillade att dom hade vänt nätaggrergatet uppochner för att få det tystare.

Personligen tycker jag att lösningen är urbota korkad. Om nätagget varvar upp får man se över sin kylning, alternativt byta till ett agg som faktiskt är tyst, och inte bara har en klisterlapp på kartongen som det står "PureXxz SilenZXe 7dB" på. Enda resultatet är väl att man tappar en utblåsfläkt för systemet. Plus att man får eventuella missljud från nätagget rakt upp istället för bakåt. Så summan av kardemumman blir nog en ökning av ljudnivån, och inte tvärtom.

Sen kan de utstansade fläktgallren inte vara nån höjdare, de ser väldigt restriktiva ut, men samtidigt väldigt odämpande för oljud (som också påpekas).

Men visst, det ser ju trevligt ut...

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Personligen tycker jag att lösningen är urbota korkad. Om nätagget varvar upp får man se över sin kylning, alternativt byta till ett agg som faktiskt är tyst, och inte bara har en klisterlapp på kartongen som det står "PureXxz SilenZXe 7dB" på. Enda resultatet är väl att man tappar en utblåsfläkt för systemet. Plus att man får eventuella missljud från nätagget rakt upp istället för bakåt. Så summan av kardemumman blir nog en ökning av ljudnivån, och inte tvärtom.

Sen kan de utstansade fläktgallren inte vara nån höjdare, de ser väldigt restriktiva ut, men samtidigt väldigt odämpande för oljud (som också påpekas).

Men visst, det ser ju trevligt ut...

Man behöver inte vända på nätagget om man inte vill. Men som alltid gäller det att se till att man har tysta komponenter om man är känslig för oljud.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Man behöver inte vända på nätagget om man inte vill.

Fair enough.

Men det ser ju inte så vackert ut heller.

Permalänk
Avstängd

har ett pc75, som jag precis köpt beggat...det ser bra ut och jag hoppas att det är bra!

lite on topic är väll att det nya chassit här verkar minst lika bra

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

lian li är på gränsen tycker jag...inget som riktigt imponerar..men jag antar att det är ett bra företag

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

har v2 varianten av PC7 och kan säga att det är inget för den som vill bygga en riktigt tyst pc. jag har mixtrat en hel del för att få till en bra ljudnivå. men annars så är det ett riktigt trevligt chassi som kan rekommenderas.

Visa signatur

HTPC: Asus Pundit P4-P5N9300, E5200 + Scythe Shuriken, 4GB Corsair XMS2 6400, 30GB OCZ Vertex SSD, picoPSU-120, Noctua NF-R8 80mm, Ubuntu + XBMC.

Permalänk
Medlem

Har den äldre modellen som fungerat utmärkt men är begränsad i luftflödet vilket blivit uppenbart med ökat krav på kylning. Tyvärr hindras tillluften framifrån av hårddiskarna som ändå behöver sin beskärda del. Flödet i den äldre modellen är därför begränsad och det hjälps inte med kraftigare fläkt. Den extra fläkten i den nya förefaller väl placerad men jag saknar en fläktplats i taket. Men som recensenten konstaterat är det ett bra och prisvärt chassi för normala datorsystem. Sexigt!? Det finns säkert någon som nappar på det med...

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte göra lådor med 3.5" plats för 6-10 diskar?

Va' fan skall jag med 4 st CD/DVD slot till?

Gallret i taket får man tejpa igen för att slippa damm.

Nej - det här var inget för mig - dyrt va' det också.

Åter igen har swec imponerats av bloatad form före bra funktion - det skall glittra. glänsa och spegla - hejåhå.

När får vi som sätter funktion före (dålig och dyr) sk. design se några vettiga recensioner?

Permalänk
Avstängd

1000:- för dyrt? pah, för ett så pass stilrent chassi är det inte mycket att gnälla över, men visst, föredrar du lågbudget så

Sen förstår jag inte vad du har emot en snygg utsida? Hellre det än en grå, tråkig och plastig låda utan estetiska detaljer över huvud taget.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Lian Li gör tråkiga men stilrena chassin, dom brukar ha rätt höga prislappar dock men om det här kostar 1000 pix bara så kan jag tänka mig att många nappar. Det är ju trots allt bra kvalité på grejjorna.

Skulle dock vilja ha lite mera innovativa idéer ala P182, t.ex så MÅSTE nätagget inte sitta högst upp i lådan. Om man kan ha det i botten av chassit så kan man montera en 3x120mm stor radiator i toppen av lådan om man kör vattenkylning osv.

Permalänk
Medlem

Alltså, allvarligt talat...Det finns tonvis med supersygga Lian-Li chassin och ni testar en sån skruttburk.. Den förra var lika ful.

IMHO alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Varför kan man inte göra lådor med 3.5" plats för 6-10 diskar?

Va' fan skall jag med 4 st CD/DVD slot till?

Gallret i taket får man tejpa igen för att slippa damm.

Nej - det här var inget för mig - dyrt va' det också.

Åter igen har swec imponerats av bloatad form före bra funktion - det skall glittra. glänsa och spegla - hejåhå.

När får vi som sätter funktion före (dålig och dyr) sk. design se några vettiga recensioner?

Håller fullständigt med, när ska vi få se chassin som återspeglar, iaf min, verklighet. 2 Externa 5,25:or, möjligtvis en extern 3,5:a och minst 8 interna 3.5:or. Sen ska det enbart vara 12cm fläktar, är det egentligen nån som tycker nån annan mindre storlek har bra prestanda/ljudnivå förhållande?

Ska man behöva göra det själv hela tiden.

Just nu sitter jag bland annat på ett chieftec (http://www.chieftec.com/products/500A/SH01.htm) men det har bara 6 interna diskplatser, plus att det inte är 12cm fläktar till diskarna. I övrigt en trevlig låda.

Om det är nån som vet ett bra chassi som tar 8+ diskar, tveka inte att messa mig... Tack på förhand!

/J

Permalänk
Medlem

cooler master stacker får plats me 12 diskar så. : )
o tycker själv att lian li är överskattade, visst att de är stilrent men inget man inte sett på 20 andra datorer.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

I början av artikeln står det att chassiet vilar på gummifötter och i slutsatsen att det har fötter av plast... Hur skall ni ha det egentligen. Men jag skulle vilja se ett fullstort atx-kort med ett eller två monterade 8800GTX kort i den lådan, gott om plats är det inte i den lådan.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
I början av artikeln står det att chassiet vilar på gummifötter och i slutsatsen att det har fötter av plast... Hur skall ni ha det egentligen. Men jag skulle vilja se ett fullstort atx-kort med ett eller två monterade 8800GTX kort i den lådan, gott om plats är det inte i den lådan.

Plastfötter ska det vara, ska ändra felet asap. Gällande testsystemet så har jag inget emot 8800GTX i SLI, bara det att vi måste få tag på grafikkorten också. Det hela handlar om att hitta företag som ställer upp med hårdvara, vilket inte är det lättaste.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Har byggt med det där chassit förut å är inte nämvärt imponerad, om man gämför med andra chassin å märken.

Den är klart trång att ha att göra med specielt vid nätagget å då tack vare den breda stag-listen som går över hela överdelen och förenas med 5.25" staget.

då jag bygger med i princip de mest populära chassin så har man sätt ett par idiotilösnigar å över lag är thermaltech (och en viss mån thermalright) en av de mest fånigaste när det gäller kabellängder i lådan (ex så hade ja ett htpc-chassi med med över 1.2m intern usb/ljud/firwire-kabel)

Min favorit bland miditowers har varit compucase men nu är det stenhårt Antec NSK6000. Väldigt stabilt chassi tyst designat och med en liten urfasning på hdd racket (4mm med en rundfil) så fick man plats med gf8800gtx också.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Lian Li <3
Är det bara jag som av någon sjuk anledning fått för mig att Antec och Zalman är till för CS-spelare (med minst 100fps, ni vet hur det låter) medan Lian Li och thermalright är de lite dyrare, något bättre och mycket sexigare i sammanhanget?

Säger du så för att du precis har "växt ifrån" CS och köpt ett Lian-Li?

Det finns väl ingen chassitillverkare som är så överhypad som Lian-Li?
Dessutom tycker jag personligen att vanlig borstad aluminium som detta är riktigt fult.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10