Någon mer än jag som har fått en "Ganglion" pga datorspel?

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har fått en "Ganglion" pga datorspel?

http://www.akademiska.se/templates/page____28740.aspx

Som topic lyder.

Ganglion är en liten "knöl" som sitter på handryggen, helt ofarligt men kan ömma lite ibland. Skulle vara roligt och veta om jag är den enda som har en sådan pga mycket datorspel och liknande när majoriteten av de som får en Ganglion är friska yngre kvinnor (ofta idrottsligt aktiva). Jag är 19årig kille som sällan sportar ><

Permalänk
Medlem

Jag har inte denna knöl och jag har lirat en hel del timmar i mitt liv. Du kanske tar i för hårt när du spelar?

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Har ingen knöl men däremot en extra dyna eller vad man kan kalla det på armbågen, där den brukar vila mot skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Enligt länken du skickade har dessa knölar inget som helst samband med datorspelande. Eller missade jag något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Enligt länken du skickade har dessa knölar inget som helst samband med datorspelande. Eller missade jag något?

Det är lite därför jag undrar om det bara är jag som fått sån av datorspelande, för tror att det måste vara det efter som att jag inte är så sportslig aktiv (Sportsligt aktiva var tydligen en större "riskgrupp")

Permalänk

haft sån tror jag.. var dock ett par år ¨sen..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Har en sådan på högerhanden. Haft den rätt länge också...idrottar inte så värst mkt

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

har en på vardera hand. spelade innebandy i 5 år.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som trodde topic syftade på ett gänglejon?

Och svar på frågan: Nej, har aldrig ens hört talas om företeelsen.

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Hedersmedlem

Pics or it didn't happen, people.

Permalänk
Medlem

Svårt som fan att ta en bra bild med min dåliga kamera och det putar inte ut jättemycket

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk

Byt hand när du runkar. Det kanske kan hjälpa...

Nä, allvarligt talat så har jag inte heller något sånt. Svårt att se på bilden vad det är du syftar på också.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Svårt som fan att ta en bra bild med min dåliga kamera och det putar inte ut jättemycket

http://www.frm.nu/dump/13/Picture%20003.jpg

Testa trycka på macro-knappen (Den med en liten blomma), och tänd alla lampor i rummet och slå av blixten så ska du se att det blir en lite tydligare bild.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Svårt som fan att ta en bra bild med min dåliga kamera och det putar inte ut jättemycket

http://www.frm.nu/dump/13/Picture%20003.jpg

Om det är en ganglion så har jag också en, och vad jag vet så har jag haft den i hela mitt liv eller i en dag...

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Om det du visar på din hand är en ganglion så har nog jag det med. Vet dock inte exat hur din hand är vinklad men sitter den nästan i mitten på överhanden så har nog alla en sådan. Knyter du handen så märker du att den blkir hård^^ Lite muskler och leder där antar jag:P Alltså är det nog inget symptom utan nåt alla har:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Man kan tydligen få såna om man böjer handleden samtidigt som man belastar den. Fick en sån när jag jobbade men den försvann av sig självt sen på semestern.

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Ungefär i den storleken är min när man böjer handen framåt så mycket men inte alls lika tydlig när man inte böjer handen.

Permalänk
Inaktiv

Jag har bara en knöl vid handleden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knoffe
http://www.handerkrankungen.de/Ganglion/images/ganglion_ueber...

Ungefär i den storleken är min när man böjer handen framåt så mycket men inte alls lika tydlig när man inte böjer handen.

Jaha, då har jag verkligen ingen sådan. Vad är det för något, egentligen?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

öh? Jag had en knöl på handen en gång, gick det doktorn och han sa att det var en vätsefylld broskknöl typ. Han sa att den skulle försvinna efter ett tag annars skulle jag komma till baka så skulle han knacka sönder den.

Jag tog faktisk saker i egna händer på en träslöjdslektion och slog till knölen relativt hårt med en hammare. Det funkade faktiskt! Dock så är det inget jag rekomenderar då detta kanske inte direkt är en sådan knöl :S det där ser ju mer sjukt ut.

Permalänk

Har en på vardera handrygg. Men de är små och syns inte, tror att de ska vara där faktiskt, har ingen fet knöl som Knoffe har t.ex.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
öh? Jag had en knöl på handen en gång, gick det doktorn och han sa att det var en vätsefylld broskknöl typ. Han sa att den skulle försvinna efter ett tag annars skulle jag komma till baka så skulle han knacka sönder den.

Jag tog faktisk saker i egna händer på en träslöjdslektion och slog till knölen relativt hårt med en hammare. Det funkade faktiskt! Dock så är det inget jag rekomenderar då detta kanske inte direkt är en sådan knöl :S det där ser ju mer sjukt ut.

Är det ett skämt eller slog du sönder en knöl på handen med en hammare?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

jag slog inte sönder, jag knackade sönder den då doktorn sa att det kunde lösas igenom att ge den en hård stöt som då skulle förstöra den, kanske överdrev lite i mitt förra inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag har fått en sån. Dock inte så stor som var på bilden, fast den har gått tillbaka. Den var också på vänster hand, så det borde inte vara på grudn av datorn, men vem vet?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

När vi ändå håller på så kan väl sweclockers medlemsskara ta tillfället i akt att tala ut om andra datorrelaterade hälsoproblem så som övervikt, spänningar i axlar och rygg, musarm, tennisarmbåge, ljuskänslighet eller hemorrojder?

Permalänk
Medlem

Jag har småa knölar, men de är jätte små och verkar mer vara ben än något annat.

Finns en fiende i Fallout 2 som man kan skjuta i Ganglionen. Nu vet ni!

Permalänk

Har såna på båda händerna, sportat hela livet. La av förra året dock. Fast dom är inte så groteskt stora som på bilden.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.