Permalänk

En recension på antingen Logitech G11 eller G15 skulle vara intressant att läsa.

Razer kör ju med överpris.

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
en lampa är altid välkommet när man sitter i mörkret och ska skriva något.

Skriver man tillräckligt mycket lär man sig väldigt snabbt att skriva utan att kolla på tangentbordet när man skriver. Om man mot förmodan behöver kolla på tangentbordet för att skriva något obskyrt specialtecken borde ljuset från skärmen räcka för det. Något det däremot skulle kunna vara intressant för är om man vill kunna läsa något samtidigt som man sitter vid datorn.

Tyvärr ser Battlelight snarare ut att vara konstruerad för att lysa upp bokstäverna än specialtecken, och definitivt inte någonting vid sidan av tangentbordet för att kunna läsa på ett papper. Förmodligen kommer det snarare störa när ljus fladdrar om man flyttar runt händerna på tangentbordet. Skulle jag vilja ha belysning vid tangentbordet skulle jag föredra ett något mindre tangentbord och köpa en separat lampa till USB-porten på tangentbordet. För andra tillbehör skulle ett litet fäste ovanför en av dessa förmodligen fungera minst lika bra och tangentbordet skulle kunna vara något mindre.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har en G15 och kan prova prestandatestet och säga resultaten?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Tycker att tarantulan är bra mycket snyggare än alla andra tangentbord, skulle inte ha några som helst problem med loggan och placeringen av tangenterna.. det är en vanesak.

Synd dock at mjukvaran är skit, mitt razer barracuda headsett lyckades bränna mitt förra lanparty moderkort & släcka ena ram-minnet, samt gå sönder. mitt andra barracuda headsett hade en trasig högtalare.

min habu mus ville inte fungera med nya drivisar och var oerhört krånglig att uppdatera.

Deathaddern har jag därimot inte haft ett endaste mjukvaruproblem med, utan den funkar klockrent. och varför störa sig på den pulserande loggan? man har ju för fasiken handen över den, lol. och de är inte som om att den lyser som ett hel-ljus när man kollar på film etc. löjligt..

Mantis control mattan är mycket bra också, bra storlek och bra glid.
armadillon är något av en flopp då mus-sladden fastnar i den..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Är det ingen som har en G15 och kan prova prestandatestet och säga resultaten?

Mitt G15 Klarar testet, allt funkar vid alla kombo´s.

Permalänk
Medlem

Verkar lite onödigt dyrt. Sen så är väl ett test intressantare om man jmf mer med relevanta konkurenter: G11 G15 , Reclusa + några till.

Sen så har jag ett stalltips: Tillverkare borde (kommer att) satsa på en usb för musen i tgb och utökade funktioner.

Exempelvis så kunnde det finnas kombinationsmacron, ett exempel: mus-sidknapp1 + tgb knapp ?? ger en ny funktion, exemplevis sänkt dpi/känslighet, medan ngn av dessa alt båda är nedtryckta. Utmärkt för snipers i Bf2 eller dylikt.

Annat exempel är musprofiler på tgb. Ett enkelt knapptryck (eller nedhållning) ger dig en ny mus, istället för att tvingas binda dessa till program eller gå in i mus-mjukvaran, alternativt slösa en musknapp på detta.

Ytterligare exempel är att slussa andra devices via tgb och adda funktionalitet. En joystick eller ngt, kanske headset..

Fördelarna och möjligheterna är många för konsumenterna, men ger även tillverkare chans att bundla sina produkter på smartare sätt.

Jag tror att detta kommer!

Sen.. vart tog zoomfunktionen på musen vägen? MS laser 6000 har en, samt möjlighet att sätta DPI-switch som hold down eller på/av.

Suverän mus på så sätt men sidknapparna nås inte av normala tummar utan att byta handposition = värdelöst. Däremot ligger de perfkt för ring/lillfinger.

Permalänk

Jag förstår inte varför vissa tangentbord ska ha så många extra tangenter...
ett tarantula skulle inte få plats på mitt skrivbord.

Rensa bort det mesta skräpet istället för att lägga till massa nya tangenter för varje version. Det finns mycket annat som går att förbättra.

Hur många på detta forum är det som använder tex windows tangenten ? ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Hur många på detta forum är det som använder tex windows tangenten ? ;D

Är du ironisk?
Jag använder den extremt ofta.
Win+r och win+e använder jag riktigt ofta.
win+d ibland men rätt sällan.

Win+L används riktigt ofta den med och säkert en massa andra kombinationer jag glömt.

I linux kan man ha stor användning för den också.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Är du ironisk?
Jag använder den extremt ofta.
Win+r och win+e använder jag riktigt ofta.
win+d ibland men rätt sällan.

Win+L används riktigt ofta den med och säkert en massa andra kombinationer jag glömt.

I linux kan man ha stor användning för den också.

Win+tab är ju rätt snajsigt i Vista också.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Är du ironisk?
Jag använder den extremt ofta.
Win+r och win+e använder jag riktigt ofta.
win+d ibland men rätt sällan.

Win+L används riktigt ofta den med och säkert en massa andra kombinationer jag glömt.

I linux kan man ha stor användning för den också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Win+tab är ju rätt snajsigt i Vista också.

Win+R och Win+PauseBreak. Inte att glömma: Enbart Win och söka via startmenyn (i Vista).

Permalänk

aha tackar för tipsen, det finns alltså fler funktioner än att random "tabba" ut i windows när man sitter och lirar onlinespel

btw win+tabb fungerar inte för mig... kör vista 64

Permalänk
Medlem

Du måste ha aero påslaget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Du måste ha aero påslaget.

och det finns ej i företags version gissar jag.

Permalänk
Medlem

Det finns i Vista Business i alla fall.