Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johad
Jag menade givetvis att jag kör med static lightning i S.t.a.l.k.e.r...... Är det inte så att du har dynamic lightning på? För då kan jag förstå att det upplevs som ospelbart....

Det gick lite bättre när jag körde på static lightning men det flyter ändå inte perfekt. Konstigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Har ej heller pro, kan ej heller se HD-temperatur eller gora profiler... Fast undervolta går. skumt...

Testade att läsa temperaturen med Speedfan och jämföra mot nhc och det visar sig att det skiljer massor!!!!

när Speedfan visar 41C visar nhc 55C på core0!! (Detta efter 30min surfande)
Vilken kan jag tro på?

Får fortfarande inte nhc att vilja undervolta! Ska testa RMClock...

EDIT: Ok, RMClock visar samma som NHC....

Visa signatur

F-S Amilio Xi1546

Permalänk
Medlem

Funkar det bra med RMclock?

Permalänk
Medlem

Jag kör med Everest Ultimate Edition och det fungerar hur bra som helst att läs hårddisktemperaturen. Fortfarande fungerar inte datorn som den ska. Ibland sänks hastigheten till 987MHZ utan att jag har ändrat ngt eller tryckt på fläkt knappen.... Jätte konstigt. Någon med samma problem?!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

den klockar ju automatiskt ner sig till 987 mhz när den inte behöver mer kraft. Det gör iallafall min, och sen går den för fullt när det behövs. När jag bara surfar och dylikt går den alltid på 987. Går säkert att ställa in att den alltid ska gå för fullt, men varför skulle man vilja det?

Permalänk
Medlem

Okej, jo det är så klart bra att den gör det men inte under tiden jag instllerar saker... det är ju då man tycker att den borde använda all kraft som finns! eller har jag fel?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Skärmen...

Fick hem mitt ex för några dagar sedan, och den funkar bara bra förutom en liten irriterande grej! Betrackningsvinkel är ju sjukt dålig... när skärmen är heltsvart syns två gråa fält i bilden över och underkant. Ska det verkligen behöva vara så? och är detta ett allmänt problem, lr är det jag som drabbats av ett "måndags ex"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ionit
Funkar det bra med RMclock?

Har inte testat att undervolta än men tänkte att jag kanske har tid i helgen till det... Annars verkar det bra, läser temp, load o.s.v på bägge kärnorna... Dock inga läsvärden till GPUn...

Visa signatur

F-S Amilio Xi1546

Permalänk
Medlem

Re: Skärmen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bog
Fick hem mitt ex för några dagar sedan, och den funkar bara bra förutom en liten irriterande grej! Betrackningsvinkel är ju sjukt dålig... när skärmen är heltsvart syns två gråa fält i bilden över och underkant. Ska det verkligen behöva vara så? och är detta ett allmänt problem, lr är det jag som drabbats av ett "måndags ex"?

Min har i mina ögon en oerhört bra betraktningvinkel... hur mycket jag än vrider den ser jag precis lika bra som om jag kollar rakt framifrån... Antingen verkar det som om du tyvärr fått ett måndags ex, eller så e det bara jag som fått ett "fredagsex"

Visa signatur

The only bad thing about living outside the law, is that you no longer have it`s protection..

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett sjukt konstigt problem, när jag går in i "energisparalternativ" och vill skapa ett nytt schema så funkar det inte.

Jag skapar schemat och gör spara som, trycker OK. sedan när jag tillbaka in till "e...spar" så finns min inställning inte kvar!

Någon som känner ige detta och vet en lösning på problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dlns
Testade att läsa temperaturen med Speedfan och jämföra mot nhc och det visar sig att det skiljer massor!!!!

när Speedfan visar 41C visar nhc 55C på core0!! (Detta efter 30min surfande)
Vilken kan jag tro på?

Får fortfarande inte nhc att vilja undervolta! Ska testa RMClock...

EDIT: Ok, RMClock visar samma som NHC....

Kom just på.. har du installerat dual-core patchen? kan vara det som är felet.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Kom just på.. har du installerat dual-core patchen? kan vara det som är felet.

Var hittar jag den?

Visa signatur

F-S Amilio Xi1546

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dlns
Var hittar jag den?

Hmm, ny version av nhc visst, så den är nog med där! (Pre-Release 06)

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Hmm, ny version av nhc visst, så den är nog med där! (Pre-Release 06)

mm, det tror jag me eftersom nhc lyckas läsa av båda kärnornas temp t.ex

Visa signatur

F-S Amilio Xi1546

Permalänk
Medlem

Vista

är det någon som fått ingång vista på Amilio XI 1546 ??

Permalänk
Medlem

Re: Vista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ma4NuM1
är det någon som fått ingång vista på Amilio XI 1546 ??

japp sitter och lirar med det just nu du måste tanka hem raid drivrutinerna separat och instalera dom från en minnepinne eller liknanden under instalationen utav vista.

Permalänk
Medlem

har gjort d men installationen hänger sig på sista steget ...

läste på forum att d kunde ha med bios o göra har du bytt bios ?

Permalänk
Medlem

Det är ett fel många har, och beror antagligen på raid-drivrutinerna som styr SATA-controllern. Hade samma fel själv men löste det genom att ta en annan VISTA-version, då hoppade den förbi sista steget "Completing Installation" som den fastnade på innan.

Permalänk
Medlem

föresten är det någon som vet om man kan köpa Media center fjärrkontrolen någonstans?

Permalänk
Medlem

du kan köpa min

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ma4NuM1
du kan köpa min

kanske det men får man fråga varför du vill sälja din?

Permalänk
Medlem

Det har kommit nya drivrutiner till catalyst (7.6) är det någon som har lyckats installera dem på datorer med MCE?

Permalänk
Medlem

någon som har direktlänk till drivrutinerna? FS ha ju fortfarande inget "stöd" inlagt, så man behöver ju direktlänk till *exe filen.

Permalänk
Medlem

förut fick jag hem 7.5 med den här länken men den verkar inte funka nu.

http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/

Det är märkligt att de inte kan göra drivrutiner som är universala till just det kortet.

Permalänk
Medlem

-noobfråga-

Finns det nån FS med inbyggd webkamera?

Permalänk
Medlem

vet någon hur man får igång bluetooth på amilo xi 1526

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fireball
vet någon hur man får igång bluetooth på amilo xi 1526

Har du installerat bluetooth-drivrutinerna och programmen? Sedan är det bara att slå på det trådlösa Lan'et för att Bluetooth ska aktiveras.

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolla
-noobfråga-

Finns det nån FS med inbyggd webkamera?

Japp... men inte på xi 1546, rätt många lifebook modeller har det men då får du nog gå upp till runt 15k...

Visa signatur

The only bad thing about living outside the law, is that you no longer have it`s protection..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shaf
Har du installerat bluetooth-drivrutinerna och programmen? Sedan är det bara att slå på det trådlösa Lan'et för att Bluetooth ska aktiveras.

Japp det har jag gort men när jag går in i kontrollpanelen och väljer bluetooth enheter och i den rutan så kollar jag på maskin varan och där är det helt tomt

(EDIT) problemet löst.

Vet ni något bra temp program till datorn

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem

någon som har något tips på vilken drivrutin till grafikkortet till vista (64 bits) man ska använda, tycker inte att det funkar någe bra med fujitsus som dom har på sin sida droppar hela tiden i cs t.ex men inte bara där utan lite halv kass fps på alla spel tycker den borde klara av lite stabilare iaf under cs.