formaterad mp3/mp4 spelare

Permalänk
Medlem

formaterad mp3/mp4 spelare

Tjenare, köpte idag en ny mp3 spelare..
en sån här
http://195.149.144.149/images/84/8413489745.jpg

Satte in den i datorn när jag kom hem, allt funkade helt perfekt. Kopplar ur den, sätter den i laddaren. Sedan när jag kvicknat till lite så ska jag lägga in musik i den. Plongar till om datorn att det sitter en "maskin" i den. MEN det kommer inte upp sån där "ikon" längst ner till höger där det står att en usb enhet är ansluten osv.

När jag går in i "den här datorn" - står det att en enhet (lokal disk G) som den heter, den finns där. Dubbelklickar på den, det kommer upp en skylt med gul varningsskylt om att Enheten INTE är formaterad. Klicka ett par gånger, för jag vågade inte trycka på OK. Men tillslut så gjorde jag det, sen gick jag in på den kollade på egenskaper stod "kapacitet 0,95 mb" - Men den ligger på 2 Gb, fattade ingenting.

Är rätt frusterad nu och skulle VÄLDIGT gärna vilja veta vad jag kan göra för att få tillbaka mina 2gb och kunna lägga in musiken igen och filmer.

Någon som kanske har en sån mp3 spelare ligger som kanske skulle vilja tömma den och sedan skicka diverse mappar osv som medföljer i den när den är spritt ny..

Till den andra saken.. När man startar mp3 spelaren UTAN den ansluten till datorn så finns låtarna som ligger i den, de finns kvar. Så enligt mp3 spelaren så finns det minne? - men inte enligt datorn!

Vart väldigt mycket text, men hoppas att ni kanske förstår vad jag menar, och skulle vara väldigt tacksam för hjälp!
/ Tommy..

Permalänk
Medlem

Antagligen en fejk....

Permalänk
Medlem

Låtarna syns bara med program som hanterar spelaren, t.ex. medföljande iTunes - ladda hem de på Apple's sida så får du senaste versionen!

Permalänk
Medlem

Hoppas den var billig för om du över huvud taget får den att funka så kommer den nog varken funka bra eller länge…
Men billig var den, hoppas jag…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Ser ut som du köpt en iPodkopia, rätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feedback
Låtarna syns bara med program som hanterar spelaren, t.ex. medföljande iTunes - ladda hem de på Apple's sida så får du senaste versionen!

Menar du det även om det är en fake?

okej, nu har jag pluggat i mp3 spelaren & tagit BORT den externa hårddisken, det står nu en "ikon" längst ner till höger "säker borttagning av maskinvara" - så långt ser allt bra ut. Men när jag väl går in i Den här datorn och "flyttbar disk (G:) - som den heter så kommer "Disketten i enhet (G:) är inte formaterad. Vill du formatera den nu?" upp. Men vad ska jag göra, har redan tryckt på "OK" en gång :(, kanske var dumt gjort?

Så ser skylten ut.

Någon sooom väldigt gärna skulle vilja hjälpa mig?

/ Tommy.

Permalänk

Kineskopia med falsk marknadsföring av lagringsutrymme, du är inte den första som blivit blåst.

Permalänk
Inaktiv

vad kostade den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kj_bassplayer
Kineskopia med falsk marknadsföring av lagringsutrymme, du är inte den första som blivit blåst.

Men om vi ser det såhär.

När jag pluggade in den första gången så la jag in en låt på cirka 3 mb. Men nu gick det EJ. Varför? engångsutrymme osv eller?
kan man göra en polisanmälan emot sånt där?
Har hans hemadress, mobilnummer osv....

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommy34
Men om vi ser det såhär.

När jag pluggade in den första gången så la jag in en låt på cirka 3 mb. Men nu gick det EJ. Varför? engångsutrymme osv eller?
kan man göra en polisanmälan emot sånt där?
Har hans hemadress, mobilnummer osv....

beror ju på ert avtal... antar att priset va VÄLDIGT lågt... o då borde du misstänkte något.

Permalänk
Medlem

Går det inte att formatera spelaren genom spelarens egna menyer? Kan vara värt att testa i sådana fall.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Kinakopia, det är helruttet flash-minne i dem. Fungerar ett par gånger max.

Men prova formatera om i menysystemet om det går.