Resident evil 4 Pris till GC, varför så högt?

Permalänk
Medlem

Resident evil 4 Pris till GC, varför så högt?

Hejsan kära Sweclockare,

Jo det är så, att jag har väntat ett tag nu på att resident evil 4 skall sänkas i pris till Gamecube, men det verkar inte hända.. Varför är det så?

Jag menar, vart jag än söker så kostar det 499:- till GC, och till PS2 kostar det bara 199:- ?.. Varför är det så?, varför sänker inte dem priset till GC?, Gc är oxå mera impopulärt än PS2.

Någon som har en aning eller ett svar till detta?..

Mvh, liq

Permalänk
Medlem

Det är väl antagligen pga, som du säger, att utgåvan till GC inte längre säljer lika bra. Jag vill tro att många sålda ex -> lägre pris och vice versa. Fast det är lite konstigt med tanke på att det är ett väldigt populärt spel och de flesta med en GC brukar rekommendera RE4 när folk frågar efter spel. Men GC-spel verkar inte vilja sjunka i pris innan de släppts i en Players choice-utgåva.
Du får helt enkelt leta efter det på blocket eller liknande.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

ja det är nog så.. nja jag tar nog hellre och väntar yttligare ett tag, vill helst inte ha något begagnat repigt GC-spel ;|... tycker det är synd att spelet kostar 100 mindre än GC konsollen.. mkt skumt.

Permalänk
Medlem

Spelet är dock värt 499 kr måste jag säga.

Men köp inte nu, njut av sommaren istället.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Avstängd

Kanske dom vill att folk ska kopiera?

mer logist att ha lägre pris när den säljer dåligt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
ja det är nog så.. nja jag tar nog hellre och väntar yttligare ett tag, vill helst inte ha något begagnat repigt GC-spel ;|... tycker det är synd att spelet kostar 100 mindre än GC konsollen.. mkt skumt.

de finns spel i bra skick på tradera...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Det är väl antagligen pga, som du säger, att utgåvan till GC inte längre säljer lika bra. Jag vill tro att många sålda ex -> lägre pris och vice versa. Fast det är lite konstigt med tanke på att det är ett väldigt populärt spel och de flesta med en GC brukar rekommendera RE4 när folk frågar efter spel. Men GC-spel verkar inte vilja sjunka i pris innan de släppts i en Players choice-utgåva.
Du får helt enkelt leta efter det på blocket eller liknande.

Det funkar tvärtom. Då efterfrågan minskar, sjuker priset (ceteris paribus). Min hypotes är att spelet till GC i själva verket säljer bra.

Permalänk

en av storsäljarna till GC faktiskt. har för mig jag sett detta på försäljningslistor för ett tag sedan

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk

Enda anledningen till att det skulle sälja dåligt är väl att alla redan har det Så ruskigt bra spel.

Permalänk

Inte köpt ett spel till GC på över ett år, om inte längre..

Även fast det finns några spel man skulle vilja ha som R4 och Metroid 2 så känns 500 rätt mycket när 360 är här och Wii, ps3 runt hörnet. Tycker också det är konstigt att dom inte sänker priserna.. 250 högst skulle jag kunna betala.

Visa signatur

Go for the eyes, Boo, GO FOR THE EYES! RAAAAAAAAAAAURGH!!!

Permalänk
Medlem

Ja.. jag håller fullständigt med, detta är mkt mystiskt på ett sett ändå..

Permalänk
Medlem

jamen ni såg ju san andreas till ps2 tog säkert ett år eller 2 innan priset sänktes ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavage45
jamen ni såg ju san andreas till ps2 tog säkert ett år eller 2 innan priset sänktes ^^

RE4 är väl äldre än så? PS har väl dessutom monopol på GTA, iaf de första åren..? Lr har det ändrats nu?

Edit: RE4 var visst 2.5 år...

Permalänk
Medlem

Nintendospel och speciellt deras egenproducerade brukar inte sjunka något i pris. Tror det är någon sorts strategi dom kör med.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mud
Nintendospel och speciellt deras egenproducerade brukar inte sjunka något i pris. Tror det är någon sorts strategi dom kör med.

Nintendo tjänar pengar på spelen och inte på konsolen! RE4 är värt varje krona måste jag säga!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavage45
jamen ni såg ju san andreas till ps2 tog säkert ett år eller 2 innan priset sänktes ^^

Du tyckte dem orden var värd bumpningen på en ytterst inaktiv tråd?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

RE4 är lätt värt vad det kostar för GC, och jag hade betalat ännu mer om jag vore tvungen :P. Ja, så bra är det. Som svar på frågan så säljer det väl fortfarande bra till GC.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Jag köpte RE4 till GC för 299:- på siba.

Permalänk

Jag köpte RE4 för 49kr på Expert stormarknad (då Power) för ett tag sedan.

Permalänk

Jag fick RE4 på Elgiganten för de hade köpt in för många, sedan när jag var påväg ut sa de att jag kunde få ett ex till en kompis också.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Ni som har Wii bör ju köpa det till den istället, mest pga. det nya kontrollsättet.
Innehåller även allt extragodis som ps2-versionen fick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Du tyckte dem orden var värd bumpningen på en ytterst inaktiv tråd?

Men förlåt för att jag störde din perfekta vardag =,(
hoppas du kan sova inatt =/
nej förlåt, men vafan bryr du dig för? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Jag köpte RE4 för 49kr på Expert stormarknad (då Power) för ett tag sedan.

Till GC eller till PC/PS2?

Permalänk
Avstängd

skumt pris...nu finns det ju en Wii verison av spelet.

Sammanlagt

Nintendo Gamecube
Sony Playstation 2
Wii
PC

Det är alltid en speciell gåva med dom olika versionerna

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

Har spelat det både till PS2 och till GC (fast till GC först) och det är konstigt som ni säger. Finns egentligen ingen anledning att det skulle vara dyrare till GC.
Sedan var det någon som skrev att nintendo inte brukar sänka priset på sina egena spel. Men RE4 är ju gjort av Capcom?

kan hålla med andra om att RE4 är bra. Dock låbngt ifrån det bästa i serien, och storyn är nog den sämsta i serien. Den hänger inte alls ihop med de övriga. hade kanske kunnat köpa storyn om "parasiterna" var resultatet av nån slags forskningsprojekt, men nja.

Underhållande var det i vilket fall

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nocturne
Jag köpte RE4 till GC för 299:- på siba.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Jag köpte RE4 för 49kr på Expert stormarknad (då Power) för ett tag sedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Jag fick RE4 på Elgiganten för de hade köpt in för många, sedan när jag var påväg ut sa de att jag kunde få ett ex till en kompis också.

Med den här trenden så räknar jag med att få 200kr när jag går och hämtar mitt exemplar senare i veckan. ;D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavage45
Men förlåt för att jag störde din perfekta vardag =,(
hoppas du kan sova inatt =/
nej förlåt, men vafan bryr du dig för? :S

Du får gärna skriva i gamla trådar, men tillför någonting i tråden då. Men framför allt skall du inte använda den attityd du nu gjort.

Gorian: Vi ser gärna att du endast rapporterar en tråd om du anser att något är fel/bryter mot reglerna. Att göra ett inlägg om det skapar endast osämja.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Annars om du har eller funderar på att köpa en Wii så köp det till Wii istället. Har dock inte själv testat till Wii men den versionen ska väll vara längre än RE4 till GC?

Ajdå, gammal tråd.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB