Permalänk

Left 4 Dead filmat

*PcGamer podcast streaming/download* (Bra kvalla) http://www.pcgamerpodcast.com/video/?p=40
*Streaming mirror* (Sämre kvalla) http://www.steamfriends.com/action/p2_articleid/583

Vad är era tankar och idéer om det ? Själv ville jag bara hoppa in i filmen och börja lira det själv, kan inte vänta på det här grymma spelet.

Snabb sammanfattning för dom som aldrig har hört talas om det:

* Coop Zombiespel
* Utvecklas av Turtle Rock Studios som även har tagit över utvecklingen av Counter Strike
* Spela som Survivor eller Infected
* Stor vikt vid AI
* "What Counter-Strike did for multiplayer action games, Left 4 Dead will do for co-op games." -Gabe Newell
* Release Q3 2007

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Blev också väldigt sugen på att spela spelet efter den filmen. Ser ut som ett väldigt roligt spel.

Permalänk
Medlem

Vapen var väldigt inte häftiga på något sätt-

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Vapen var väldigt inte häftiga på något sätt-

Tycker du ?
Jag kan hålla med om att dom inte är så jätte space, men dom verkar vara bra balanserade och för en gångs skull är det kul med ett spel som implementerar vapen som faktiskt inte är bortom all tänkbar rimlighet.

Men jag förstår din poäng, M4A1 eller liknande hade inte varit helt fel men det är väl det som är tanken med spelet, att man som ett fåtal överlevande endast har en ganska begränsad vapenarsenal.

*edit*
Slänger in en länk till en review som infected. Har ni en stund över och inte har läst den så gör det ! Satt fan på nålar i slutet och förställde mig alla hemskheter som det här spelet kommer att bjuda på

http://www.left4dead411.com/left-4-dead-preview-pg10

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Vilket lanspel! I like, I like a lot!

You can say that again !
Så satans skoj att sitta och skrämma skiten ur alla när man kommer springande som tank och mercha allt i sin väg och folk bara skriker rätt ut i panik.
Eller framåt småtimmarna på morgonen när alla är trötta, köra suicide charge med boomer och spränga alla och bara garva

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Entusiast

Mm, såg detta spel för några månader sedan, verkar ha kommit bra mycket längre nu ;o

definitivt köp!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Om de kan släppa spelet innan Source motorn är helt sämst vore bra också, Valve lär ju hålla på med HL episoderna tills jag är 150år.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Om de kan släppa spelet innan Source motorn är helt sämst vore bra också, Valve lär ju hålla på med HL episoderna tills jag är 150år.

Som sagt, det ska släppas Q3 så vi får vänta och se...
Dessutom så är ju faktiskt source motorn en av dom mest skalbara grafikmotorerna någonsin. Ep2 kommer ju vara bra mkt snyggare än vanliga hl2, har dessutom läst en del kul som dom kommer att lägga in i framtiden.

Men left 4 dead tycker jag ser riktigt bra ut, och det faktum att gibs och blod kommer att spruta gör det inte sämre

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Gillade inte alls vapnena. Det såg ut som vanligt folk i vanliga stadsmiljöer. Från vad jag såg i filmen så sprang en person runt med en m16(eller kanske en m4?). Hade varit mycket mer tilltalande med handelsvapen.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Gillade inte alls vapnena. Det såg ut som vanligt folk i vanliga stadsmiljöer.

You'll never guess what the game is about

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
You'll never guess what the game is about

Jag är fullt medveten om vad spelet handlar om, och att det är vanliga människor i stadsmiljöer. Hade jag annars poängterat det? Det jag klagade på var att vapnena inte passade in alls med dessa vanliga människorna. Inte en chans i världen att en vanlig civil skulle kunna få tag på en m16.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Jag är fullt medveten om vad spelet handlar om, och att det är vanliga människor i stadsmiljöer. Hade jag annars poängterat det? Det jag klagade på var att vapnena inte passade in alls med dessa vanliga människorna. Inte en chans i världen att en vanlig civil skulle kunna få tag på en m16.

Oh, missuppfattade det. Eller uppfattade det åt andra hållet kanske man kan säga. But yea, lite orealistiskt kanske...

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Entusiast

Nja, tänk det som så här.

De är dem enda överlevande, vilket innebär att det måste ha varit strid ute på gator och torg. militären/polis vart där osv, en av dom släpper en M16 när han dör.

Och för att ta ett exempel, i USA säljs väl i princip alla sorters vapen i vanliga vapen affärer(som det finns gott om).

inte helt orealistiskt ändå

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Jag är fullt medveten om vad spelet handlar om, och att det är vanliga människor i stadsmiljöer. Hade jag annars poängterat det? Det jag klagade på var att vapnena inte passade in alls med dessa vanliga människorna. Inte en chans i världen att en vanlig civil skulle kunna få tag på en m16.

Men du tror att de finns en chans att Zombies finns?

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Jag är fullt medveten om vad spelet handlar om, och att det är vanliga människor i stadsmiljöer. Hade jag annars poängterat det? Det jag klagade på var att vapnena inte passade in alls med dessa vanliga människorna. Inte en chans i världen att en vanlig civil skulle kunna få tag på en m16.

Öhh Du vet om att det är bara i 7 Amerikanska stater som det är förbjudet att äga helautomatiska vapen? i övriga USA så är det mer eller mindre fritt fram att ha AK-47, M16 eller vad du vill hemma.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_%28Firearm%29_laws_in_the_United_States_%28by_state%29

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Fyfan... Här skall lanas!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Öhh Du vet om att det är bara i 7 Amerikanska stater som det är förbjudet att äga helautomatiska vapen? i övriga USA så är det mer eller mindre fritt fram att ha AK-47, M16 eller vad du vill hemma.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_%28Firearm%29_laws_in_the_United_States_%28by_state%29

Orkade inte ens läsa igenom inledningen, men jag hade hört att vissa vapen var bundna till armen, och var olagliga för civila att äga. Bland dessa vapen var just m16, m4 och diverse helautomatiska vapen.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

verkade faktiskt riktigt skojj!

Permalänk
Medlem

Detta ska man verkligen hålla ögonen öppna på

Perfekt underhållning en kall vinterdag!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Oj oj det här ser verkligen roligt ut , har alltid varit ett fan av co-op spel/mods.
Blir till att fixa ett lan när detta släpps

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Oj oj det här ser verkligen roligt ut , har alltid varit ett fan av co-op spel/mods.
Blir till att fixa ett lan när detta släpps

Jepp, redan spikat i slutet av Oktober när Left 4 Dead, Portal, TF2, World in Conflict och Crysis har släppts. Det kommer bli en sweet höst...

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Många feta spel till hösten indeed. Ser fram emot detta spel väldigt mycket. TF2 verkar också bli en win.

Permalänk
Medlem

Bump!

Äntligen är det ett redigt co-op på väg!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Spelet kommer troligtvis ut tidigt 2008.

Det kan nog bli rätt kul. Co-op är alltid kul.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Skoj med Co-op men jag vart inte så imponerad av spelet.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Såg att en tog skada av en Zombie. Borde inte han förvandlas till en isåfall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Såg att en tog skada av en Zombie. Borde inte han förvandlas till en isåfall?

Says who?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Says who?

Trodde att de tog inspiration från alla zombiefilmer, där man brukar förvandlas till zombie så fort man blir biten eller något liknande. Kan dock ha helt fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Trodde att de tog inspiration från alla zombiefilmer, där man brukar förvandlas till zombie så fort man blir biten eller något liknande. Kan dock ha helt fel...

Man ska bli omvandlad, fast dom kanske har satt gränsen vid 3 bett eller nåt sånt där.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"