Permalänk
Medlem

Katshing.se

Vad har ni för erfarenhet av att handla hos katshing possitiv/negativ?

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

positivt!

Permalänk

instämmer.

Visa signatur

www.crille.se | info@crille.se | "Men får gudsskull.. sluta med uglypeople.. painrichen sprutar inte precis crème bonjour..." -Greken

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mycket bra. Väldigt snabb leverans

Permalänk

riktigt bra faktiskt! Mailade dom en fråga angående en mobiltelefon vid halv 8 - 8 på en torsdagkväll.. förväntade mig svar följande dag men jag fick svar direkt! Och väldigt bra svar!
Snabb leverans och allt va schysst!

EDIT: Bra priser har dom ju oxå!

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

Ska se vad de har att erbjuda.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Kul att läsa att det är positivt om dom. har just beställt därifrån!

Hur snabb leverans har e varit för er som köpt därifrån? och va är avståndet från er till dom! ?

Permalänk
Medlem

Jag bor i göteborg och beställde en n95 i onsdags kl 3. Dagen efter kunde jag hämta ut den vid 11 tiden. Tror dom har sitt lager i Malmö.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk

När det gäller beställning/orderhantering så har jag bara positivt att säga om dom, hur dom är när det gäller garantiärenden och dylikt, så har jag tyvärr ingen aning om hur dom är.
Är det någon som har erfarenhet av garantiärenden här?

Visa signatur

Antec 300, Corsair vx450 w, Asus P5Q-E, Intel C2D 8400 3,0 ghz, Corsair xms2 Twin 2048-6400, Geforce GT 240

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snake_nkpg
När det gäller beställning/orderhantering så har jag bara positivt att säga om dom, hur dom är när det gäller garantiärenden och dylikt, så har jag tyvärr ingen aning om hur dom är.
Är det någon som har erfarenhet av garantiärenden här?

Jag hade problem med en SE-mobil som jag köpte av dem men denna lämnade jag in på dialect (www.dialect.se) som SE har samarbete med. De ordnade allt smidigt och det gick på garantin utan att behöva kontakta katshing ens.

Permalänk
Avstängd

Snabb leverans är det jag vet om dom. Min telefon fungerade fint så jag har inga returärende hos dom. Det som är klart negativt med dom är att dom inte accepterar utländska kort som betalning. En spark i röven borde dom få på den punkten.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Snusfri

Bara positiva erfarenheter av dom jag med.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Gick även smidig vid min leverans...

Permalänk
Avstängd

Haha undra hur pucko killen som kom på namnet är!?!?... CAATSHIIT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatFish86
Haha undra hur pucko killen som kom på namnet är!?!?... CAATSHIIT

Lika smart som dig... KAAATT-FIS...

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Medlem

Jag har bara positiva erfarenheter , har beställt 2 telefoner med något års mellanrum och de är snabba och responsiva på mailfrågor.
Har dock inte nån koll då det gäller returärenden

Rekommenderas starkt.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

1 beställd order.

Fredag 29:e kl 04.30
helg...
Måndag 2:a kl 16.00 hade jag paketet.

Bor i Skellefteå. Är supernöjd! blir dom fler ggr. Mobilen funka bra också! S500i

Permalänk
Medlem

Positivt! Har beställt 3 olika mobiler därifrån och aldrig haft problem.

Permalänk
Medlem

Mmm, satt precis å skulle beställa.

Allt verkar ju frid å fröjd men när man kollar närmare på "Så här handlar du" så upptäcker man ett kräkmedel:

"Hur du betalar med kreditkort

Vi accepterar MasterCard och Visa som svenska bankkort, kreditkort och betalkort. När det gäller kredit- och betalkort tillkommer en serviceavgift om 2% på köp över 500 kr, detta för att täcka avgifter till banken."

Är det ngt jag avskyr så är det faktura- och servicavgifter. Shame on you, Katshing!

Näväl, det går väl att komma runt genom att betala i förskott, tänkte jag, men om man läser följande:

"Hur du betalar i förskott

Du kan även lägga en order och betala den till vårt Plusgiro (149707-2) i förskott, om du av någon anledning inte vill eller kan använda kreditkort eller vill få leverans mot postförskott. Efter att vi mottagit din betalning, som tar ca 2 dagar, hanteras ordern precis som om den var betald med betalkort. Samma villkor som för kortbetalning gäller även vid förskottsbetalning."

Jättekul...

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Mmm, satt precis å skulle beställa.

Allt verkar ju frid å fröjd men när man kollar närmare på "Så här handlar du" så upptäcker man ett kräkmedel:

"Hur du betalar med kreditkort

Vi accepterar MasterCard och Visa som svenska bankkort, kreditkort och betalkort. När det gäller kredit- och betalkort tillkommer en serviceavgift om 2% på köp över 500 kr, detta för att täcka avgifter till banken."

Är det ngt jag avskyr så är det faktura- och servicavgifter. Shame on you, Katshing!

Näväl, det går väl att komma runt genom att betala i förskott, tänkte jag, men om man läser följande:

"Hur du betalar i förskott

Du kan även lägga en order och betala den till vårt Plusgiro (149707-2) i förskott, om du av någon anledning inte vill eller kan använda kreditkort eller vill få leverans mot postförskott. Efter att vi mottagit din betalning, som tar ca 2 dagar, hanteras ordern precis som om den var betald med betalkort. Samma villkor som för kortbetalning gäller även vid förskottsbetalning."

Jättekul...

Kör direktbetalning, fungerar om du har Swedbank, Nordea eller Handelsbanken.

Permalänk
Medlem

Handlar alltid mina mobiler hos Katshing numera. Billigast (för det mesta) och blixtsnabb leverans.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Jätte bra, som du ser på pricerunners hemsida så är dom kalas!

jag köpte en mobil av dom för något år sen. Frakten var väldigt kort. Helt ok frakt pris, bra betal alternativ. Och supporten är jätte trevliga och svarar snabbt och tydligt. Sen är dom billiga

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

Dom levererar snabbt och har bra priser.
Så långt är allt bra.
Vet däremot inte hur de är när det blir reklamationer
eller andra problem. Enligt deras sida verkar de hänvisa
till serviceverkstäder, så servicenivån kanske inte är den bästa.

Permalänk
Medlem

Klart dom hänvisar till serviceverkstäder. Vilken butik som helst får inte reparera telefoner utan det är utvalda servicepartners till Nokia, SE mfl som får göra det.

Sen går det ju snabbare om du själv skickar luren till serviceverkstaden än att först skicka den till Katshing.se du tjänar minst 2 dagar i posthantering

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Dom levererar snabbt och har bra priser.
Så långt är allt bra.
Vet däremot inte hur de är när det blir reklamationer
eller andra problem. Enligt deras sida verkar de hänvisa
till serviceverkstäder, så servicenivån kanske inte är den bästa.

Se min post gällande SE-mobiler..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo Vi accepterar MasterCard och Visa som svenska bankkort, kreditkort och betalkort. När det gäller kredit- och betalkort tillkommer en serviceavgift om 2% på köp över 500 kr, detta för att täcka avgifter till banken."

Hm, läste någonting om detta i Metro för ett par dagar sedan, minns tyvärr inte exakt vad artikkeln gick ut på (läste kl 06:10 på morgonen så), men poängen där var att alla dylika extra-avgifter som butiker tar ut för kortbetalning är olagliga, om butiken väljer att acceptera kreditkortsbetalningar så ska de även stå för kostnaderna som tillkommer med detta. Slutkunden ska inte behöva stå för butikens servicekostnader, vilket i princip alla vettiga företag kör på också.

Sedan vet jag inte alls om detta påstående stöds av något mer juridiskt, men vore intressant att veta hur det ligger till.

Permalänk
Medlem

"...extra-avgifter som butiker tar ut för kortbetalning är olagliga"

Nja, olagligt vet jag inte men...

Ringde min bank härförleden för att kontrollera hur en "direktbetalning" fungerar då jag är novis på området. Har alltid betalat med e-kort tidigare då jag beställt varor på nätet och det har fungerat förträffligt. Förklarade som det var att leverantören jag tänkt beställa av tog ut en serviceavgift på betalkort såsom VISA, MasterCard etc.
Han blev intresserad och förklarade att det absolut är ett avtalsbrott och att särskilt VISA ser allvarligt på detta. Han noterade företagets namn och lovade att kolla upp det.
Jag vet sen tidigare att tobaksbutiker, pizzerior och liknande som tar ut 5 kr i kortavgift vid köp under hundra kronor bryter mot ingånget avtal med Babs så det brukar jag nämna om affären i fråga insisterar. Har hittills aldrig betalt 5 kr extra för kortköp...

Nåväl, förutom detta så måste jag säga att Katshing är tillförlitlig leverantör av mobiltelefoner. Beställde och betalade via direktbetalning (som var hur smidigt som helst) och drygt ett dygn senare kunde jag hämta ut paketet.
En lustig detalj som sprider mer ljus över Katshing är att jag på kvällen kontrollerade min order för att se om den var skickad (det var den enl informationen inte men uppdateringen på status verkar halta så bry er inte om det) och fick då se att de hade sänkt priset under dagen med ett par hundralappar! Kul! Min vanliga otur tänkte jag men skrev ändå ett mail och förklarade att det kanske är bättre att justera priset i samband med dygnsskifte så att man slipper känna sig "blåst". Hade inga som helst intentioner men var bara tvungen att ventilera min åsikt...
Morgonen efter fanns det till min förvåning och glädje ett svar som i korthet gick ut på att mellanskillnaden var krediterade på mitt konto. Snyggt, Katshing!

Edit: stavva

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!