Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Alla har väl rätt att uttycka sig på sitt sätt? Om det nu är så störande för dig så hyperventilera i en påse å skriv inte i tråden

Så du har rätt att uttrycka dig i tråden, men inte jag....?

Märklig inställning......

MVH Tony

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
Så du har rätt att uttrycka dig i tråden, men inte jag....?

Märklig inställning......

MVH Tony

Tror mer han menar att du får bita ihop och tåla att folk skriver som de gör annars kan du inte klara dig långt på ett forum (speciellt inte här)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Tror mer han menar att du får bita ihop och tåla att folk skriver som de gör annars kan du inte klara dig långt på ett forum (speciellt inte här)

Precis så jag menar, kunde inte sagt de bättre själv! Tackar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Tror mer han menar att du får bita ihop och tåla att folk skriver som de gör annars kan du inte klara dig långt på ett forum (speciellt inte här)

Åjo, jag tål nog jag.

Men jag tycker bara att för att ett klagomål och nedklankande på en produkt eller varumärke ska kännas så relevant och trovärdigt som möjligt. Så är det ingen nackdel om det förmedlas i mer seriösa ord och med mindre raljerande och naivt generaliserande. Saklighet och objektivitet är sällan fel, liksom en ödmjukhet mellan parterna. Då brukar de mest besvärliga saker kunna gå lättare.

Vill det sig illa så kan ju en person som råkat få ett problem med en produkt, och kasta skit på hela det varumärket så det står härliga till, bli betraktad som en komplett idiot. För märket kanske är erkänt världen över för att vara gräddan av gräddan och har så varit i kanske decennier, kanske utan egentlig konkurrent. Men en kund med ett problem öser alltså galla över hela märket. Det känns sällan seriöst eller relevant.

MVH Tony

Permalänk
Avstängd

Vad ska jag göra om folk tycker så som du säger? Buhu kom å torka mina tårar?

Jag skriver min upplevelse med datorn precis hur jag vill och folk får tolka det precis hur dom vill, skiter jag fullständigt i, då har ni ju nått å prata om iallafall.

"Han skriver så omoget, han bara svamlar, han kan inget"

Som sagt, bara ni somnar om natten så

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Vad ska jag göra om folk tycker så som du säger? Buhu kom å torka mina tårar?

Jag skriver min upplevelse med datorn precis hur jag vill och folk får tolka det precis hur dom vill, skiter jag fullständigt i, då har ni ju nått å prata om iallafall.

"Han skriver så omoget, han bara svamlar, han kan inget"

Som sagt, bara ni somnar om natten så

Du får väl göra precis som du vill. Du skriver som du vill, och bryr du dig inte om hur folk uppfattar dig eller om folk tycker du är seriös eller inte, så är det givetvis ditt eget problem.

Även jag skriver som jag vill, men tänker lite på hur jag vill att folk ska uppfatta det jag skriver, beroende på vad och var jag skriver givetvis.

Jag skriver t ex. inte "smsspråk" när jag skriver rapporter på mitt jobb, det blir liksom fel. Medans många uppenbart har tummat så mycket sms att de inte längre vet nåt annat sätt att skriva, och kör på i samma stil i platsansökningar och gud vet vad. Sen funderar de varför de inte får jobb....

Ibland kanske folk tar sig en funderare på hur de skriver och uttrycker sig, om någon påtalar det för dem. Vilket jag ju gjorde i detta fall. Kanske sådde det ett litet frö. Men antagligen inte.

MVH Tony

Permalänk
Medlem

Jag har fått min 6224 idag, och är grymt nöjd. Datorn är klockren.... inte hittat något som helst at klanka ner på. Tycker den den väldigt högkvalitativ, och den är sjukt snygg, vilket aldrig är fel

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

Fick min 3215W i fredags, riktigt trevlig maskin, men… efter att ha testkört den några timmar märker jag att w-tangenten inte reagerar på alla nertryckningar. Efter de upptäcker jag att det sitter en annan hårddisk i maskinen, bara ett annat märke än vad jag beställt, så de köper jag. Tillsist inser jag att de bara sitter en cd-brännare i datorn, hade beställt en med dvd-brännare… då blev jag less.

Ska ringa Zepto på måndag och se vad dem säger.

Visa signatur

[Asus P5K Premium/WiFi-AP] [C2D E6600@3.63Ghz] [4GB PC6400] [Corsair 520W] [Radi0 (640GB)] [ Noctua NH-U12F]

Permalänk
Inaktiv

Ehm snacka om "otur" :/ en sak kan man väl acceptera... men så många :/ o det är inte ens måndag

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Tony-Avesta

Har inte orkat läsa alla trådar mellan dig och fredrik för mycket gnabb, och fredrik förlorar, inget intressant mao. Vill bara ha sagt att jag inte vet om du har fått något svar angående zepto - dell.

Jag kan då däremot berätta lite, har erfarenhet från båda.

Jag äger en zepto 3415 sen 3-4 veckor tillbaka. Har en kompis med en sprillans Dell. Hårdvaran i dessa datorer är som på när likadana, presterar i princip lika dant. Så den biten behöver vi inte gå in på. Tänker mer berätta om kvaliten.

Köper du en zepto betalar du en, för mig iaf, hel del mindre för samma hårdvara jämfört med Dell. Orden "Du får vad du betalar för" är helt sant. Zepton känns faktskt mer budget, tangentbordet är inte lika stabilt, det känns inte som om laptopsen har samma kvalitet. Däremot så är jag riktigt nöjd med zepton, jag var beredd på att inte få samma robusta stabila känsla som i en dyrare dator, t.ex dell. Men allt som var "utlovat" har fungerat, mer eller mindre. Datorn presterar som zepto har gått ut med, den genererar inte för mycket värme, alla finesser som fingeravtryckaren är fungerande. Detta kan ju ha att göra med att jag beställde Win-Vista med datorn och att drivrutiner etc var ordnat på zepto. Alla som ska mecka in sina *host* piratade ( eller opiratade ) XP'n verkar stöta på problem. Detta kan ju var p.g.a okunskap, kanske inte många som känner till hur drivrutiner från t.ex nvidia fungerar med laptops etc.

Så all in all, du får samma kräm i zepton som i dellen, men en märkbar skillnad i kvalitet tycker jag det finns. Måste du ha 100% kvalitets dator utan lite svikt på vissa knappar så köp Dell, klarar du dig med några millimeters förändring i plasten så köp zepto. Menar, allt annat fungerar ju, så kan inte klaga på något utöver plastdetaljerna på datorn, dvs främst tangentbordet.
Observera. När jag säger att kvaliten är bristfällig så är det minimalt, jag kan faktiskt inte klaga på det, för mig är den klockren. Men jämförelsevis, visst, lite skillnad är det. Men som för dig då, köper du en ny häftig bmw för 450k så får du lite mer än en för 250k

Finns endast ett problem jag haft, det var att bluetooth inte fanns med datorn, som det stod på speccsen. Nej jag beställde inte från dustin eller liknande, utan direkt från zepto.se. Detta ordnades med ett telefonsamtal, och dom skickade den gratis. Kanon zepto!

Uppskattar deras telefonsupport också, alltid varit angemämna samtal, så länge man har förmågan att föra ett vettigt samtal.

Hoppas du blev lite klokare?

Svarar gärna på mer specifika frågor om du, eller någon annan skulle ha några.

Mvh Richard

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.

Permalänk
Inaktiv

ricke, vilken dell-model och om dell var dyrare, pruta din polare något eller tog han internet-priset? (för det kan göra en hel del) :). Bra skrivet förresten.

Permalänk
Avstängd

HAHA öööh? Va förlorar jag?

Debatten på internet?

"Arguing on the internet is like running in the special olympics.. Even if you win you´re still retarded"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ricke
Så all in all, du får samma kräm i zepton som i dellen, men en märkbar skillnad i kvalitet tycker jag det finns. Måste du ha 100% kvalitets dator utan lite svikt på vissa knappar så köp Dell, klarar du dig med några millimeters förändring i plasten så köp zepto.

Det skulle vara intressant att veta vilken Dell du jämfört med, Inspiron, Latitude, Precision, XPS, Vostro. Dells företagsdatorer brukar (eller brukade i alla fall) hålla bättre kvalité än konsumentprodukterna.

Har Zepto sämre kvalité än dells konsumentprodukter låter det som om Zepto bara skulle vara ett alternativ om man kräver prestanda utan att vara beredd att betala för det. Om man släpar med sig en dator dagarna i ändå så kommer man uppskatta ett mer hållbart skal så att datorn håller sig i ett bra skick även efter ett år.

Som en notis kan jag ju passa på att nämna att ska du ha 100% kvalité är det varken Zepto eller Dell du ska ha utan snarare Lenovo Thinkpad (tidigaer IBM) som i alla år varit de bäst byggda laptopen. Men den kostar bra mycket mer och har inte spelinriktad hårdvara.

Permalänk
Medlem

Grejjen är ju bara den att, Zepton inte alls är billigare än dells om du ska ha samma prestanda.

Med OS, 2gb RAM och en c2d7100 så är du uppe i cirka 10700... på dell får man samma saker för 10500.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Grejjen är ju bara den att, Zepton inte alls är billigare än dells om du ska ha samma prestanda.

Med OS, 2gb RAM och en c2d7100 så är du uppe i cirka 10700... på dell får man samma saker för 10500.

Zepto har 512 MB ddr2 grafikkort, medan Dell har 256 ddr2?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Grejjen är ju bara den att, Zepton inte alls är billigare än dells om du ska ha samma prestanda.

Med OS, 2gb RAM och en c2d7100 så är du uppe i cirka 10700... på dell får man samma saker för 10500.

Vilka modeller jämför du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goatlust
Vilka modeller jämför du?

Zepto 3415w och inspiron1520 .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

Det är kul att läsa om hur somliga förenklar denna komplexa värld och tror att man kan måla allt svart och vitt.

Hur många köper t.ex. inte en viss tandkräm för att de sett en reklam på tv och intalar sig (högst omedvetet) om att den är bättre?
Och tänk hur många produkter som tillverkas i samma fabrik men till helt olika pris (och märke)?

Vissa köper den billigaste sticksågen de kan hitta på RUSTA och använder den 1 gång per år. Andra köper TOP-OF-THE-LINE för säkert fem gånger så mycket. En person kanske är jätte nöjd när han får använda sin plastiga sticksåg (dock än fungerande) och tänka att han kunde köpa både en tigersåg, en cirkelsåg och en borrmaskin för samma pris som märkessågen. Vi är ju olika.
(ett försök att säga att jag inte tror så mycket på att märket är allt)

Är fortfarande ganska naturell i diskussionen zepto - vs - dell. Men lyssnar inte särskilt mycket på ett inlägg där någon verkar njuta av att klaga och försöker hitta fel. Kolla på det här klippet och spola fram till inslaget om SAAB och VOLVO : http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=848315
(väldigt roligt tycker jag, som förövrigt gillar båda två, har dock endast ägt en saab)

Jag tror för övrigt att det är tur att många är så varumärkestrogna, för annars kommer kina ta över allt :O.

woow, vilket luddigt inlägg men hoppas någon kan finna de läsvärt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
ricke, vilken dell-model och om dell var dyrare, pruta din polare något eller tog han internet-priset? (för det kan göra en hel del) :). Bra skrivet förresten.

Läs lite längre ner, han pruta inte, köpte nätpris rakt av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
HAHA öööh? Va förlorar jag?

Debatten på internet?

"Arguing on the internet is like running in the special olympics.. Even if you win you´re still retarded"

Det du säger sänker dig själv, inte mig..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoLu
Det skulle vara intressant att veta vilken Dell du jämfört med, Inspiron, Latitude, Precision, XPS, Vostro. Dells företagsdatorer brukar (eller brukade i alla fall) hålla bättre kvalité än konsumentprodukterna.

Har Zepto sämre kvalité än dells konsumentprodukter låter det som om Zepto bara skulle vara ett alternativ om man kräver prestanda utan att vara beredd att betala för det. Om man släpar med sig en dator dagarna i ändå så kommer man uppskatta ett mer hållbart skal så att datorn håller sig i ett bra skick även efter ett år.

Som en notis kan jag ju passa på att nämna att ska du ha 100% kvalité är det varken Zepto eller Dell du ska ha utan snarare Lenovo Thinkpad (tidigaer IBM) som i alla år varit de bäst byggda laptopen. Men den kostar bra mycket mer och har inte spelinriktad hårdvara.

Dellen jag jämför med är Inspiron 1520. Han är privatkund, och det är väl mestadels det vi vänder oss åt här? Så det är en konsumentprodukt. Vid införskaffningen så betalade han ett par tusenlappar mer än vad jag gjorde, jag köpte dock med annat lull som väska och dyligt som jag räknar med i priset. Priset var iaf en skillnad som jag som student inte ville betala, inte mycket peningar, hade jag haft det skulle jag köpa Dell. Hårdvaran diffar lite på olika ställen, jag har ett bättre gkort, annan typ av hårddisk, samma processor dock. Snarlikt helt enkelt. I 3Dmark06 ligger jag ungefärliga 100 poäng före. Så det du frågar om? Ja, du får samma prestanda för en billigare peng. Ingen av oss släpar nämnvärt på datorerna, så ytskadan är inte relevant för oss. Hade dock fallet varit så så skulle jag påstå att "skalet" på datorerna inte skiljer sig åt. Båda skulle nog lida samma slitage efter nåt år.

Lenovo vet jag inget om.

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ricke
Dellen jag jämför med är Inspiron 1520. Han är privatkund, och det är väl mestadels det vi vänder oss åt här?[/B]

Självklart, men det finns inget som hindrar dig att köpa en "pro-dator" bara för att du är privatkund. Jag känner många som väljer såna just för att det faktiskt är bättre datorer. Därför jag undrade

Om man inte har med sig datorn mycket och är ute efter prestandan, varför inte köpa en stationär dator då?

Som GarmFighter säger så finns det så många andra fakorer än enbart prestanda. Står datorn stilla för det mesta kan man koppla in både externt tangetbord, skärm och mus. Då spelar det ju i princip ingen roll hur datorn är byggd, du rör ju den inte. Andra, som, trådskaparen kanske är ute efter en dator som håller och som inte blir synligt sliten av att följa med i en väska hela dagarna. Dessa två scenarion leder till två helt olika slutsater om vilken dator man bör köpa. Eftersom tråden handlar om kvalitén bör det ju vara det senare scenariot man tittar på, eller hur?

Att säga att en dator är bättre enbart på grund av att du får mer prestanda per krona är inte hela sanningen. En dator har för mig viktigare egenskaper, som att allt fungerar precis som det ska när jag får den. Att jag aldrig behöver kontakta företagets support och att jag vet att den håller, även om jag råkar tappa väskan med datorn i golvet.

Att tangetbordet inte sviktar och är skönt att arbeta vid även efter fyra timmar, att datorn inte blir obehagligt varm, att chassit inte knakar eller böjer sig. Det är för mig faktorer som är bra mycket viktigare än prestandan i sig. Tyvärr har jag inte vågat köpa Zepto på grund av att det är svårt att få ett bra svar på dessa frågor. De syns inte i specifikationerna och många som köper datorerna har svårt att objektivt ge en bedömining av datorn.

Om ni med Zeopto tar tag i datorn ena främre hörn (uppvikt) kan ni lyfta datorn så utan att chassit böjs eller knakar oroande? går det att lyfta datorn i skärmen? Kan man trycka genom skärmens baksida så att skärmens bild förvrängs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoLu
..........
Om ni med Zeopto tar tag i datorn ena främre hörn (uppvikt) kan ni lyfta datorn så utan att chassit böjs eller knakar oroande? går det att lyfta datorn i skärmen? Kan man trycka genom skärmens baksida så att skärmens bild förvrängs?

Man kan lyfta den utan problem. Det böjs lite lite precis i kanten men inget knakande. Lyfta den i skärmen är inga problem och det går att trycka på baksidan så att bilden förvrängs på det stället man trycker med fingrarna.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
Man kan lyfta den utan problem. Det böjs lite lite precis i kanten men inget knakande. Lyfta den i skärmen är inga problem och det går att trycka på baksidan så att bilden förvrängs på det stället man trycker med fingrarna.

gäller såklart inte "alla" exemplar. men faktum kvarstår att flera av deras datorer(modeller) har problem med knakande chassi & felande tangentbord.

kul att din egen funkar. (alltid viktigaste)

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoLu
Självklart, men det finns inget som hindrar dig att köpa en "pro-dator" bara för att du är privatkund. Jag känner många som väljer såna just för att det faktiskt är bättre datorer. Därför jag undrade

Inga problem, men mycket av det jag pratar om, och det jag svarar tony på är just pris och dator. Klart man kan köpa dyrare saker, och de är förmodligen bättre. Inte det som detta handlar om just nu. Frågan är, vad får du av zepto, för det priset, och finns det några skillnder mot t.ex. Dell som var specifik dator som nämndes. Jag kan ju säga att många köper alienware laptops, för att det är bättre datorer, men det är oväsentligt här..

[QUOTE]Om man inte har med sig datorn mycket och är ute efter prestandan, varför inte köpa en stationär dator då?[/QUOTE]

Har min för att jag flyttar väldigt mycket just nu, jobb och praktik perioder. Har inte möjligheter at bära med mig en stationär dator och skärm på tåg, bussar hela tiden. Äger en stationär som jag har magasinerat med allt annat från min lägenhet där jag studerar. Hämtar den nästa år när jag är tillbaks där. Så, man kan behöva en laptop även fast man inte flyttar den varje dag. Lite trångsynt att bara se laptops som nödvändiga om man förflyttar den hela tiden. Inte det som är hela poängen med laptops.

[QUOTE]Som GarmFighter säger så finns det så många andra fakorer än enbart prestanda. Står datorn stilla för det mesta kan man koppla in både externt tangetbord, skärm och mus. Då spelar det ju i princip ingen roll hur datorn är byggd, du rör ju den inte. Andra, som, trådskaparen kanske är ute efter en dator som håller och som inte blir synligt sliten av att följa med i en väska hela dagarna. Dessa två scenarion leder till två helt olika slutsater om vilken dator man bör köpa. Eftersom tråden handlar om kvalitén bör det ju vara det senare scenariot man tittar på, eller hur?[/QUOTE]

Jag har då svarat utifrån erfarenhet av två datorer med tydligen skillda åsikter om kvalitet här på sweclockers. Jag anser inte att det blir skillnad i slitage om man fraktar båda datorerna lika mycket. Lägger man dom i en ica-kasse får man dock skylla sig själv, men det är väl förutsatt att om man transporterar datorn ofta så har man en väska därefter?

Skulle då fallet vara att man bara har den för prestanda och kopplar in skärm / tangentbord / mus och skiter i kvaliten, ja då får du mer prestanda per krona om du köper zepto. Bara fakta, ingen åsikt, helt objektivt.

[QUOTE]Att säga att en dator är bättre enbart på grund av att du får mer prestanda per krona är inte hela sanningen. En dator har för mig viktigare egenskaper, som att allt fungerar precis som det ska när jag får den. Att jag aldrig behöver kontakta företagets support och att jag vet att den håller, även om jag råkar tappa väskan med datorn i golvet.[/QUOTE]

Svarat på detta ovan. Tidigare så har jag skrivit om min erfarenhet. De viktiga egenskaperna du beskriver här finns med hos zepto.

[QUOTE]Att tangetbordet inte sviktar och är skönt att arbeta vid även efter fyra timmar, att datorn inte blir obehagligt varm, att chassit inte knakar eller böjer sig. Det är för mig faktorer som är bra mycket viktigare än prestandan i sig. Tyvärr har jag inte vågat köpa Zepto på grund av att det är svårt att få ett bra svar på dessa frågor. De syns inte i specifikationerna och många som köper datorerna har svårt att objektivt ge en bedömining av datorn.[/QUOTE]

Svårt att få svar? Det finns hur många svar som helst. Jag ger dig då mitt igen. Objektivt svarat.

Zeptons temp ligger runt 50 grader överlag, + - beroende på vad som körs, men det förstår du hoppas jag, så orkar inte argumentara angående stenhård belastning osv. Du bedömmer om det är godkännt.

Chassit knakar inte, det böjer sig inte. Om det är bra eller dåligt får du avgöra.

[QUOTE]Om ni med Zeopto tar tag i datorn ena främre hörn (uppvikt) kan ni lyfta datorn så utan att chassit böjs eller knakar oroande? går det att lyfta datorn i skärmen? Kan man trycka genom skärmens baksida så att skärmens bild förvrängs? [/QUOTE]

Min Zepto böjs inte när man tar ett främre hörn och lyfter. Den sviktar lite, men om den inte gjorde så skulle det kännas underligt. Det går utan att problem lyfta datorn i skärmen, gjort det flera gånger när jag ska bara ska känna om datorn verkar varm. Jag har testat att trycka på baksidan, på de flesta ställen på många sätt med mycket tryck. Jag kan inte få min bild att påverkas.

Nu har jag berättat vissa saker igen, och vissa nya saker. Du gör själv en bedömning på detta. Men detta är mina faktan, vad jag har upplevt hos denna laptop. Objektiv fakta.

Mvh Richard

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.

Permalänk

Tack för en utförlig förklaring, det gjorde det hela bra mycket tydligare för mig i alla fall. Kul att du gillar datorn och det låter ju onekligen som jag fått en lite väl negativ uppfattning av Zepto. Om kvalitén är jämbödig med Dell, vilket det ju låter som nu, så verkar det ju som det finns flera vettiga alterntiv i prisklassen.

Permalänk
Medlem

Har tänkt köpa Znote 3415W
( http://zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=674 )
Det jag undrar över hur den duger att spela spel på, typ BF2?
Jag har funderat på Dell´s 1520 också, är det värt att satsa på den, eller finns det rentav nåt helt annan alternativ som är bättre?

Denna konfiguration har jag tänkt mig för 11300:-
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
Tangentbord Znote 2x25W/3x15W Svart SE
15,4" WXGA 1280x800 - 3415W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
100GB 7200rpm SATA Harddisk
9 Cell Batteri till 2x25W/3x15W
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
Zmore TV-Tuner incl. adapter
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5

Duger det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoLu
Tack för en utförlig förklaring, det gjorde det hela bra mycket tydligare för mig i alla fall. Kul att du gillar datorn och det låter ju onekligen som jag fått en lite väl negativ uppfattning av Zepto. Om kvalitén är jämbödig med Dell, vilket det ju låter som nu, så verkar det ju som det finns flera vettiga alterntiv i prisklassen.

Vill bara återigen påpeka en sak. Tänk på att 3415W/3215 skiljer sig från alla andra Zeptos då det är en annan tillverkare (lr hur det var).
Menar inte på några sätt att detta ska frånta zepto ansvar på ngt sätt lr så, ta det inte så snälla.
Man bör bara tänka på att zepto har fler modeller än 3415W.. och dem av annan tillverkare, chassit då..

aja orkar inte dra allt igen, 3415W chassit skiljer sig bara en hel del från resten av zeptos sortiment, bara så ni vet..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Skrev nyss ett långt inlägg om mitt köp av en zNote 6615, kika på länken om ni är intresserade:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=754...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rizzer
Skrev nyss ett långt inlägg om mitt köp av en zNote 6615, kika på länken om ni är intresserade:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=754...

Läste ditt andra inlägg och de är ju nästan skrattretande hru de kan säga att du kan få lämna in din dator men tangentbordet kommer vara detsamma.
Jag hade blivit så lack...
nä nån zepto blir de då aldrig, tangentbordet är bland de viktigaste!

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emblan
Har tänkt köpa Znote 3415W
( http://zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=674 )
Det jag undrar över hur den duger att spela spel på, typ BF2?
Jag har funderat på Dell´s 1520 också, är det värt att satsa på den, eller finns det rentav nåt helt annan alternativ som är bättre?

Denna konfiguration har jag tänkt mig för 11300:-
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
Tangentbord Znote 2x25W/3x15W Svart SE
15,4" WXGA 1280x800 - 3415W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
100GB 7200rpm SATA Harddisk
9 Cell Batteri till 2x25W/3x15W
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
Zmore TV-Tuner incl. adapter
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5

Duger det?

Det sitter ett GF 8600 Gt kort i den Det kommer gå utmärkt att köra vilket spel som helst i den.